4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

Nieuwe MacMini M1, blijft hangen in BT koppelscherm. Kom niet verder.

Bij 1e keer opstarten komt na de ‘taalkeuze’ een scherm om je BT toestenbord te koppelen. Dat gebruik ik nooit en ik heb er een nummeriek toetsebord aan hangen met ee kabeltje.  Omdat ik in dat scherm blijf hangen heb ik m’n BT toetsenborje opgezocht en van nieuwe batterijen voorzien en het andere toestenbord verwijderd. Afsluiten gaat ook niet dus door de start knop lang ingedruk te houden moeten afsluiten en daana herstarten. Weer  hij hangen in dat scherm.

Dan misschien erst een update naar Big Sur 11.1? Althand dat wordt in systeemvoorkeuren aangegeven. Ook dat loopt spaak. Na downloadn van 4,19 GB geeft het scherm aan dat het nu nog 15 minuten duurt. Daarna verschijnt en schermpje met de medeling dat de download misukt is. Wordt je niet blij van.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 11 uren geleden door Svartvatten.
    Bijdrager
    JJmac

Er schijnt een update aan te komen voor de Bluetooth problemen.

ik had gelezen dat je voorlopig beter een bedrade toetsenbord en muis kunt gebruiken.

Bijdrager
    Svartvatten

Dank, inmiddels gelukt om bedraad toestenbord aan het werk te krijgen. Via de beide USB3 poorten deed hij het niet. Als ik hem aansluit op een USB-C mini Dock met 8 poorten doet hij het wel.

Bijdrager
    Zaphod_B

Ik zou ‘m terug sturen. Ook ik had even probleempjes met aansluiten muis en trackpad, maar na eerst met een bedrade muis lukte het na Setup wel. Ook de beide USB-2 poorten werken hier prima. Die horen ook gewoon te werken met een muis of toetsenbord.

En ja, ik heb dus ook een M1 Mac mini, sinds een dag of drie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.