23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

nieuwe macbookverloopstekker naar s-video

Dag allemaal,
    Ik vraag me wat af. Vandaag heb ik de nieuwe macbook gezien en ik vraag me af of er ook een minivideodisplay stekker is naar s-video. Ik zie hem niet op de apple site staan.

Ik heb wel zon stekker bij mijn imac24inch-wit, maar ze vertelde mij dat die er niet op paste…..

maar nu vraag ik mij dus af is zo’n stekker er wel???:?

Bijdrager
    queenfan
    Bijdrager
    ram0n

uhm nee dit is een..
    Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter

en ik zoek een
    minidisplay port adapter naar svideo

Bijdrager
    G-Force

Voor zover ik weet bestaat de Mini DisplayPort-naar-videoadapter nog niet.

Bijdrager
    queenfan

Sorry klopt ik heb ook geen gevonden, maar het kan wel op de volgende manier opgelost worden…..

Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter naar

Apple DVI-naar-video-adapter

Bijdrager
    ram0n

aha ja op die manier..
    helaas wel een dure oplossing want wat apple voor die kabels vraagt!!!
    en ook wel aso dat tegenwoordig echt niks meer bij een computer zit die je koopt!!!

thx voor het meedenken!

van dvi naar svideo is toch ook wel als ‘gewoon grijs’pc meuk te krijgen? 8)

Bijdrager
    Mattnh

LOL
    Precies mijn klacht.
    Je kan nu nog niet fatsoenlijk analoog video uit met de nieuwe laptops van Apple.:D

Lid
    Pepperonie

Ik wil het dan dus wel digitaal, en dan zelfs op displayport.
    Maar dat schijnt dus ook niet te kunnen…

Bijdrager
    Pieterr

@queenfan: ik ben bang dat dat niet gaat werken zo.

Je zult dit merken als je de ene DVI connector in de andere probeert te steken.
    De mini-displayport-naar-dvi converteert naar DVI-D (digitaal).
    De DVI-naar-S-video converteert van DVI-A (analoog).

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Kun je niet eerst een verloopstekker naar VGA in de laptop prikken
    en dan van VGA naar S-Video gaan? VGA en S-Video zijn toch beiden analoog?

Bijdrager
    Mattnh

LOL
    Hier gaan de VJs een potje blij van worden…

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    G-Force

Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als deze adapter nooit verschijnt… maar het kan ook zo zijn dat ‘ie gewoon nog niet af is. We zullen het wel zien…

Bijdrager
    mark-a-mac

De DVI-uitgang van een MacBook(Pro) heeft ook een analoog VGA-signaal (vertaald naar gewone DVI: op de vier aparte pinnetjes rechts op het plaatje van Pieterr). Dat VGA-signaal (uit de grafische chipset van je Mac) is zó (raster 50Hz, lijn 15625Hz) dat het met een eenvoudige elektrische schakeling is om te zetten naar PAL-RGB (de raster- en lijnsync worden samengevoegd) en ook nog naar PAL-composiet. En dat heb je nodig voor je tv.

Het omzetten van digitaal DVI naar analoog tv- of VGA-signaal is nogal wat ingewikkelder. Maar gelukkig heeft men bij het ontwikkelen van de DVI-standaard eraan gedacht dat veel mensen ook nog met oude spullen zitten.

Bijdrager
    tommy666

En je bent heel zeker dat je weet dat het gaat over de nieuwe MacBook die nog maar net uit is? Waar dus niks DVI uitgang op zit,behalve dan de DVI-D waar,je raadt het nooit, géén Analoog signaal op zit.

Bijdrager
    mark-a-mac

Apple zegt over de nieuwe Macbook:

Video:
    Ingebouwde iSight-camera; Mini DisplayPort-uitvoerpoort met ondersteuning voor DVI, VGA en dual-link DVI (afzonderlijk verkrijgbare adapters vereist)

Daaruit maak ik op dat de Mini DisplayPort nog steeds VGA (analoog) produceert. Voor het omzetten van digitaal video naar analoog heb je zo’n beetje een complete videokaart nodig. Dat kán natuurlijk wel in een flink stekkerblok, maar het lijkt mij dat Apple dan niet zoiets schrijft.

Bijdrager
    bitsflew
    ”tommy666″

En je bent heel zeker dat je weet dat het gaat over de nieuwe MacBook die nog maar net uit is? Waar dus niks DVI uitgang op zit,behalve dan de DVI-D waar,je raadt het nooit, géén Analoog signaal op zit.

De DisplayPort interface op nieuwe MacBook (Pro) heeft geen LVDS uitgang maw je kunt geen DVI-D aansluiting creëren m.b.v. een simpele verloop adapter.

De DisplayPort ->DVI-D / VGA adapters die Apple verkoopt bevatten extra hardware om het DisplayPort micro-packet protocol om te zetten naar LVDS / VGA

Bijdrager
    mark-a-mac

Interessante vraag is in dit verband of dat VGA nog in te richten is op PAL of NTSC (via software, neem ik aan).
    Voor het overige lijkt het me dat Apple zich wel twee keer bedenkt voordat ze MacBooks maken die niet op de beamer van de zaak passen. Apple schrijft zelf dat er VGA op zit (voor zover ik kan zien heeft de Mini DisplayPort optioneel digitaal VGA aan boord) maar je hebt dan nog wel een D/A-converter in je verloopstekker nodig.

Bijdrager
    bitsflew
    ”mark-a-mac”

Interessante vraag is in dit verband of dat VGA nog in te richten is op PAL of NTSC (via software, neem ik aan).

Een VGA naar S-video/composiet adapter met de juiste EDID info zal gewoon werken met de DisplayPort->VGA adapter.

Voor het overige lijkt het me dat Apple zich wel twee keer bedenkt voordat ze MacBooks maken die niet op de beamer van de zaak passen. Apple schrijft zelf dat er VGA op zit (voor zover ik kan zien heeft de Mini DisplayPort optioneel digitaal VGA aan boord) ]maar je hebt dan nog wel een D/A-converter in je verloopstekker nodig.

Klopt, daarom zijn die nieuwe adapters ook duurder.

Bijdrager
    ram0n

:x :x

wat een gedoe allemal zeg!!
    was het met mijn oudere powerbook g4 toch makkelijker!
    s-video gebruik ik echt wel vaak

Bijdrager
    lowfi

Ik ook. In hotels is vaak scart het enige wat je kan krijgen…. er zijn wel allerlei houtje touwje oplossingen op internet te vinden maar daar heb ik geen trek in.

Bijdrager
    dennisje182

Is er ondertussen al iets van een oplossing voor het probleem.

Ik zou ook graag mijn mini display port naar s-video of composiet willen krijgen maar het lijkt erop dat er nog niet echt een goede oplossing is…

Bijdrager
    djdnl

Misschien ben ik spuit 11.
    Maar ik heb een fijne oplossing wat naar behoren werkt.

Doel:
    Met mijn macbook pro 13″ 2010 model door tussen komst van Serato draai ik meerdere keren per week in clubs. En in 1 daarvan wilde ik clips die ik uit mijn tijd van the box en tmf uit licenties overhield, gebruiken!

Oplossing:
    Apple mini display naar VGA

VGA convertor naar S video/compenent geel plugje

Werkt met video clips enorm goed! Met presentaties zal hij vast minder goed zijn.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.