3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    renzie

nieuwe macbook start niet meer op

ik heb vandaag een nieuwe 13″ macbook met I5 processor opgehaald en heb zojuist de harde schijf voor een OCZ 240 gb ssd verwisseld en ook de 4 GB vervangen door 8GB geheugen. Nadat ik alles had dicht geschroefd wilt de Macbook net meer opstarten. iki heb het geheugen en de oude schijf weer teruggezet maar dan nog wil hij niet meer opstarten. als ik de lichtnetadapter aansluit gaat het ledje in de macsafe adapter niet meer branden. niet oranje en ook niet groen. ik heb dit soort upgrades vaak genoeg gedaan en zou niet weten wat ik verkeerd zou hebben gedaan.

Kan 1 van juliie mij misschien op weg helpen?

renzie

Bijdrager
    Soulshaker

Aan het moederbord gekomen ? (statische elektriciteit)

Bijdrager
    me.com

@Soulshaker, dat was inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht en ben bang dat dit inderdaad het ook is…

Misschien dat renzie onzorgvuldig ter werk is gegaan. Denk aan bijvoorbeeld een ESD-polsbandje, goede aarding, niet aan Mac’s sleutelen op bijvoorbeeld vloerbedekking etc etc.

Heel belangrijk is ook, om bij het uitvoeren van upgrades, zowel geheugen of een harde schijf, altijd maar dan ook altijd de connector van de batterij uit het moederbord te halen. Hiermee kan je al heel wat problemen vermijden.

Statische elektriciteit moet je met dit soort dingen erg vermijden kan zo het een en ander kapot maken als je niet de juiste ‘tools’ gebruikt.

Ik ben bang dat het Main Logic Board van de MacBook defect is geraakt. In aanmerking komen voor een DOA-procedure zal wel niet meer gaan, want de machine is al open geweest.
    Ik zou als ik jou was even naar een lokale Apple Premium Reseller gaan en het probleem voorleggen en kijken wat hun voor je kunnen doen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.