4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    brechtiejj

Nieuwe MacBook problemen Time Capsule / Notities

Vandaag kocht ik een nieuwe MacBook 12inch (vorige dateerde uit 2008 en was dringend toe aan vervanging). Ik wil een clean install doen en alles in sync krijgen via iCloud. Een Time Capsule backup terugzetten wil ik niet doen vanwege de te kleine HD in de nieuwe MacBook nl. 256GB, op vroegere MacBook 500GB. Ik heb wel enkele problemen. Mijn Time Capsule werkt prima op de andere computers in huis (om automatische backups te maken, als externe harde schijf, wifi basisstation) maar niet met de nieuwe MacBook. Er kan geen connectie worden gemaakt via Finder of via Systeemvoorkeuren. De melding verschijnt “Neem contact op met uw systeembeheerder”. De Time Capsule doet ook dienst als wifi station in huis. Hierbij zijn er geen problemen.

Mijn volgende probleem. De Notities app toont geen notities gemaakt of aangepast na 01/08/2015. Ik schakelde dit al uit en opnieuw aan via Systeemvoorkeuren -> iCloud -> Notities en startte de MacBook ook al opnieuw op.

Dan wilde ik nog weten of er een manier is om in één keer de 5 iTunes machtigingen op alle computers in te trekken? Ik heb namelijk maar 3 computers en mijn account zou al op 5 computers gemachtigd zijn volgens iTunes.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp

Groeten
    Brecht

Bijdrager
    brechtiejj

Time Capsule probleem is ondertussen opgelost.

Bijdrager
    GoeieDag
    brechtiejj op 02 januari 2016

Dan wilde ik nog weten of er een manier is om in één keer de 5 iTunes machtigingen op alle computers in te trekken? Ik heb namelijk maar 3 computers en mijn account zou al op 5 computers gemachtigd zijn volgens iTunes.

Uit iTunes Help:

Als u vergeten bent de machtiging in te trekken voor een computer die niet meer in uw bezit is en u vijf gemachtigde computers hebt: U kunt de machtigingen van al uw computers tegelijk intrekken. Deze methode kunt u eenmaal per jaar toepassen.

Log in bij de iTunes Store, kies ‘Store’ > ‘Toon account’ en klik op ‘Trek alle machtigingen in’. Als deze optie niet wordt weergegeven, komt dit omdat u minder dan vijf computers met een machtiging hebt.

Hoe heb je het opgelost met de TC?

Bijdrager
    brechtiejj

Bedankt @GoeieDag! Tip voor iTunes heeft gewerkt. Niet gedacht aan iTunes Help.

Heb de Time Capsule volledig opnieuw ingesteld en ben nu vanaf elke computer een verse Time Machine backup aan het maken.

Het probleem met de Notities app is nog niet opgelost ? Het is één van mijn meest gebruikte programma’s op zowel iPhone als iPad.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.