5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Massahari

Nieuwe MacBook Pro ziet mijn iTunes library niet

Ik heb sinds gisteren een nieuwe MacBook Pro in gebruik genomen, alles ingesteld en gedaan. Mijn iTunes library staat op mijn NAS, dus heb al reeds een netwerkkoppeling aangemaakt. Tevens heb ik in iTunes de verwijzing naar de iTunes Media map goed verwezen naar de lokatie op de NAS.

Toch ziet mijn nieuwe Mac mijn library niet als ik opstart. Wel als je handmatig de lokatie wijzigt in “DiskStation”. Op de huidige Mac kan ik hem gewoon laten staan op “Muziek”, “Deze computer”. Hoe kan dat? Daarnaast, als ik voor “DiskStation” kies, dan zie ik geen albumart verschijnen.

Zie de printscreen op mijn huidige Mac.

Schermafbeelding 2016-12-01 om 09.41.41 by Ron S, on Flickr

Bijdrager
    bebitoes

Heb je iTunes op de nieuwe mbp met de option/alt toets gestart en toen de library gekozen?

Bijdrager
    Massahari

Ja, hij zegt dan “Het bestand iTunes 1′ is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of je hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven.

Ik heb vervolgens de twee bestanden iTunes Library Extras.itdb en iTunes Genius Extras.itdb verwijderd, iTunes opnieuw opgestart via option/alt, maar dit werkt helaas niet.

Bijdrager
    Massahari

Ik heb wat zitten uitproberen…

Uiteindelijk heb ik de iTunes Library.itl “per ongeluk” verwijderd… toen deed niks het meer:(

In de map “Previous iTunes Libraries” zag ik nog een oude library van dik anderhalve maand terug. Ik heb deze gekopieerd in de iTunes map, toen iTunes opnieuw opgestart en voila, iTunes start op. Ik had overigens ook al ondertussen de Mac opnieuw opgestart.

Echter, ik heb in de afgelopen anderhalve maand een aantal extra albums gekocht, deze zie ik er nu ineens niet meer tussen zitten. Hoe kan ik deze alsnog zichtbaar krijgen? Moet ik iTunes de bibliotheek opnieuw ordenen?

Bijdrager
    Massahari

Het is al opgelost. Gewoon de desbetreffende albums opnieuw toegevoegd aan de bibliotheek.

Ik ben wel benieuwd, ik hoop deze maand nog mijn nieuwe (andere) MacBook Pro te ontvangen, als dan blijkt op die machine de iTunes map weer niet benaderd kan worden, dan kom ik erop terug…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.