9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ensemble

Nieuwe Macbook Pro vs. Macbook

Hallo,

Bassaler dan deze titel kan haast niet maar toch ben ik voordat ik tot aankoop over ga benieuwd naar jullie reacties.

Ik zal de betreffende notebook extreem veel belasten met veel audiosporen in Logic.
    Ik heb een geluidskaart met firewire connectie dus dan zou je zeggen simple. Maar als je dat gegeven even los ziet, wat is dan verder nog relevant in de afweging?

gr,

ens

Bijdrager
    KingAchille

Nieuwe MacBook Pro is grafisch veel krachtiger, sneller en beter dan de “oude” MacBook. Uiteraard is het prijskaartje ook naargelang… Je vraag is nogal onduidelijk, kan je misschien iets meer specificeren?
    Mvg,

Bijdrager
    Statenweg
    Bijdrager
    cles

kijk eens hier

al 4 pagina’s info

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=135719

Bijdrager
    GeertGB

Voor portabiliteit kun je het best voor de MacBook gaan. Eigenlijk onderscheidt de MacBook Pro zich voornamelijk door: schermgrootte en kwaliteit van het scherm (kijkhoek, kleur!), snellere grafische processor en firewire.

Bijdrager
    Ensemble

Ok dank,

Schermgroote. schermkwaliteit, snellere grafische processor en firewire.

Voor audio doeleinden heb ik niet veel aan een snellere grafische kaart en schermkwaliteit is ook weer niet zow belangrijk.
    Blijft dus over schermgrootte en firewire.
    Daarnaast speelt voor mij denk ik toch het feit dat de Macbook max. 2 gb ram kan hebben, dat is toch wel een belangrijke beperking die wel eens een groot verschil kan maken.

Ik neig momenteel naar de MBP maar ga dit niet overaast beslissen.
    Ik wacht zeker nog 1 week

:P

Bijdrager
    sepollema

Maar de macbook kan volgens mij wel degelijk 4 Gb ram aan hoor !?

Bijdrager
    themacs

Zelfs de witte plastic MacBook kan 4gig aan…

Bijdrager
    Soulshaker

De alu macbook heeft geen firewire, dus die kan je niet voor je geluidskaart gebruiken
    Dan is het enkel nog de witte macbook of de nieuwe macbook pro, ofwel (als je nog snel bent) de “oude” macbook pro

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.