22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    J-P-H

Nieuwe MacBook Pro touch bar al binnen?

Ik wacht met smart op mijn nieuwe MBPtb die ik bij A-Mac heb besteld.
    Zijn er al gelukkigen aan het spelen met de touch bar?

Bijdrager
    Vilscon

Vanuit A-mac kan je sowieso lang wachten, aangezien ‘bij-Apple-bestellers’ ongetwijfeld voorrang krijgen. Dat was ten slotte ook het geval met de iPhone.

Desondanks is de nieuwe Macbook nog bij niemand geleverd in Europa. Hoogstwaarschijnlijk maandag op z’n vroegst, maar voor velen woensdag de 23e.

Bijdrager
    J-P-H

Ik was de eerste die reserveerde bi A-mac dus goed hoop dat ik in ieder geval uit de eerste levering krijg.
    Is die leverdatum van de 23ste van de Apple store?

Bijdrager
    iep

Het ligt ook aan je gekozen configuratie. De mijne is een BTO die ergens tussen Sinterklaas en kerst arriveert. Daarin ben ik niet de enige als ik zo op MacRumors en Tweakers.net kijk. Ik denk dat het voor velen nog wel even wachten zal zijn.

Bijdrager
    Spinozo

Wat is een BTO?

Mijne komt via DHL op de 23ste binnen. ik heb hem binnen 30 minuten besteld via de Apple store.

Bijdrager
    syltheboy

Dan heb je de configuratie aangepast tijdens het bestellen.

Bijdrager
    koen

BTO = Build To Order

Bijdrager
    Spinozo

Jij denkt dat ze dat ding pas zijn gaan bouwen toen jij hem besteld had? Hoe zou dat er aan toe gaan in de fabriek? 100.000 chinezen die met de armen over elkaar naar de Keynote kijken en wachten tot de Apple Store weer open gaat en jouw bestelling eindelijk binnenkomt. OK mensen daar zijn de eerste 80.000 bestellingen, we kunnen aan de slag! Bel Intel maar op dat er een i5 extra bijgemaakt kan worden!

Bijdrager
    GoeieDag

Wie is “jij”? Maar ik geloof niet dat jij de term BTO begrijpt.

Bijdrager
    Shmoo

LOL

Bijdrager
    GoeieDag

Overigens: ik heb er net voor iemand eentje meegenomen uit NY.
    Het is toch wel een bijzonder dingetje, die Touch Bar!

Bijdrager
    Spinozo

Degene die de levertijd koppelde aan het feit dat er een aangepaste configuratie is gekozen. Iep dus.
    Ik heb BTO eens bekeken. Het lijkt me voor de mac lijn eerder ATO waarbij de suppliers een mix zullen hanteren van BTS en BTO.

Bijdrager
    Robin Peek

Hoogstwaarschijnlijk zijn er van alle varianten al voorraden met een ‘sticker’ BTO erop.

Bijdrager
    J-P-H

Uit het bericht van Spinoza valt in ieder geval af te leiden dat de 23ste wordt uitgeleverd door de Apple Store.
    Ik heb geen BTO besteld maar wel de 512gb en dat zal wel niet het meest gangbare model zijn…
    Nog een weekje door op mijn MBP2011 dan maar.

Bijdrager
    no_poo

256GB model met 460 graphics besteld op de 29ste bij Apple, levering 25 november – 2 december. Ik wacht al sinds juni dus een week kan er nog wel bij:-D

Bijdrager
    no_poo
    J-P-H op 19 november 2016

Ik heb geen BTO besteld maar wel de 512gb en dat zal wel niet het meest gangbare model zijn….

Ik denk dat die na het goedkoopste model de populairste optie zal zijn… Maar je krijgt dus geen verwachte bezorgdatum bij Amac?

Bijdrager
    iDEOwen

Mijn CTO model is verzonden en wordt 25e volgende week bezorgd als ik de Apple Store tracking mag geloven:)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  iDEOwen.

Bijdrager
    Drixels

Mijn 13″ BTO model zou volgende week Donderdag er moeten zijn, Maar net zoals bij de iphone 7 zal hier wel wat vertraging opzitten:)

Bijdrager
    iep

BTO is gewoon build to order wat eigenlijk hetzelfde is als CTO (customised to order). In geval van Apple gaat er een seintje naar de fabriek dat de machine met de opgegeven specs moet worden gemaakt (gezien tegenwoordig zo’n beetje alles op een PCB wordt gesoldeerd is het echt bouwen en niet even aanpassen). Daarna wordt ie vanuit China naar de besteller gestuurd.

Bestel je een standaard model dan kan deze ook op deze wijze geleverd worden maar dat hoeft niet. Omdat het een standaard model is kunnen ze deze vooraf maken en in magazijnen stoppen. De levering gebeurd dan niet vanuit de fabriek maar vanuit het (dichtstbijzijnde) magazijn.

Bij accessoires gebeurd dat vaak, die liggen hier in Nederland bijv. op voorraad in Tilburg. Als je een Mac, iPhone, Apple Watch of iPad besteld met accessoires dan gaat ie eerst langs Tilburg waar ze de accessoires erbij stoppen die het daarna naar de besteller sturen. Doen ze ook wanneer je een BTO/CTO hebt.

@spinozo: dat is heel simpel: je bouwt gewoon alle basis configs en verspreid deze over de hele wereld en voor de BTO zorg je dat je alle halffabrikaten al op orde hebt. Dan hoef je alleen nog de aanpassingen te doen en alles te assembleren. Je kunt namelijk niet vooraf een x aantal machines gaan bouwen, dat moet je echt doen op basis van vraag want anders loop je het risico dat je teveel maakt van bepaalde modellen die je dan weer niet verkocht krijgt. Bij een nieuw product betekent dat een goede inschatting maken en dat wordt een stuk makkelijker als je historie hebt.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  iep.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  iep.

Bijdrager
    J-P-H

En binnen via a-mac. Als eerste nyancat voor touchbar installeren:-)

Bijdrager
    viktorf

Gisteren de MBP 2016 binnen. Eerste indruk: prachtig. Voelt door z’n beperkte afmeting (lees:dun) fragiel maar toch heel ‘solid’.Vergeleken met mijn MBPR uit 2012 toch weer net iets meer af. Space grey is echt tof.

Ik las al wat over het toetsenbord. Het is inderdaad anders. Heel even wennen maar daarna: het voelt heel sophisticated.

De touchbar is leuk, helaas nog geen serieuze apps die er ook wat mee kunnen (zoals Coda, Adobe CC of Office).

De touchpad is huge: voelt heel fijn.

Over de echte prestaties kan ik nog niets zeggen. Wel bij wijze van proef via VLC een serie met HEV1 codering tegelijkertijd afgespeeld: de MBPR loeit behoorlijk, de nieuwe MBPTB geeft geen krimp.

Minpunt: USB C is mooi maar met een Thunderbolt scherm op kantoor en een thuis moet je niet vergeten om je verloopjes bij je te hebben.
    En ik dacht: laat ik meteen een extra oplader kopen (voor € 89,-!!!!!) zit er niet eens een kabel bij… die moet je nog een los bestellen voor € 25,-!!! Apple zoekt de grenzen op. Ik hou er een nare bijsmaak aan over.

Al met al tevreden, maar dat mag natuurlijk wel voor dat geld.

Bijdrager
    iep

Wat Apple hier doet met die oplader had de EU al moeten doen met de wetgeving omtrent USB opladers. Die hele wetgeving is bedoeld om het milieu te besparen door opladers universeel te maken maar mist zijn doel omdat het nog steeds toelaat dat men opladers bij het product kunnen voegen. Gevolg is dat je alsnog met lades vol onnodige opladers zit wat dan weer belastend voor het milieu is. Ik zie met USB-C liever dat we dit wel krijgen en dan gewoon zelf onze opladers kunnen kiezen, kun je het zo duur maken als je zelf wilt.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.