30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)
  • Q:
    Bijdrager
    bedhead

Nieuwe Macbook Pro (LED) gebruikerservaringen?

Hoi gebruikers,
    Ik vroeg mij af of er onder jullie al mensen zijn die de nieuwe Macbook Pro al in het bezit hebben. Zo ja wat zijn jullie ervaringen? Is het effectief een helderder scherm? Hoe zit het met de warmte en de batterijduur?
    Met vriendelijke groeten,
    Bedhead

Bijdrager
    mcstrat

Over warmte kan je kort zijn: 0 (leds geven geen warmte af, enkel licht), dus de batterijduur gaat ongetwijfeld langer zijn (minder energieverlies)

Bijdrager
    Mr Evil

Leds geven ook warmte af, ze zijn alleen effecienter dan andere vormen van verlichting.
    Ik bij A-mac in Utrecht naar de nieuwe modellen gekeken, ik vond de kleur tegen vallen, wit is niet geheel wit. De kijkhoek vondt ik niet anders dan bij mijn huidig mpb, voor als nog geen reden gevonden on te upgraden.
    Voor de meer schijfruimte hoef ik het niet te doen, ik heb nu 1T extern via fw800.

Bijdrager
    LEXY

Mag ik even lachen om deze decadentie ten top:

voor als nog geen reden gevonden on te upgraden.

Had je als de kijkhoek beter was geweest en het wit echt wit wel jouw

MacBook Pro – 2.33 Core2Duo – 2GB -120GB HD

vervangen?! HAHAHA :money:
    Overigens valt het vast nog tot in den perfecte te calibreren. Dat de kijkhoek niet wijder is, is logisch lijkt mij want gewoon dezelfde LCD-tjes waar het licht doorheen schijnt.
    Wat mij benieuwd is of het scherm helderder is en of de accu langer meegaat?

Bijdrager
    bedhead

@ mcstrat. Ik bedoel de toestellen zelf. Bij vorige generaties Macbook Pro werd het toestel boven de functietoetsen namelijk nogal redelijk warm… Ik vraag me af of dit met het nieuwe toestel ook zo is. En ook vraag ik mij af of er meer helderheid is ja dan neen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Heeft er eigenlijk wel al iemand die nieuwe macbook pro met led-scherm?

Bijdrager
    bedhead

ik denk nog niet zoveel mensen aan de reacties te zien…

Bijdrager
    The JM

Ik wel:) Het is mijn eerste mac, dus vergelijken met vorige versies kan ik niet. Maar wat me wel opvalt is dat de MBP boven de functie-toetsen idd redelijk warm wordt. Ook wordt warm links van de trackpad.

Bijdrager
    puntKoen

Wat warmte betreft: de LEDs geven wél warmte af, maar nog minder dan de oude CCFL’s. Daar heb je dus weinig last meer van. De schermen zijn echt helderder, wel een beetje groen, maar dat is er uit te calibreren. Over de batterijduur kan ik niets zeggen, nog niet getest.

Bijdrager
    NoiA

Hij is in bestelling… Wachten dus…:mrgreen:

Bijdrager
    Lucide-B

ik las op dit forum:
    http://www.bigbluelounge.com
    (wat een speciaal forum is voor mac osx en audio toepassingen)
    dat de nieuwe generatie macbook pro niet warm wordt
    tenzij je hem heftig gaat belasten
    dan wordt hij superheet en kan je hem niet op je schoot houden

Moderator
    unSOUND

Precies hetzelfde als met de voorgaande modellen dus…. want dat is al het geval sinds de G4 PowerBooks

Bijdrager
    Barabas2005

Links van de trackpad zit de harddisk en boven de funktie toetsen de uitblaas van de ventilatoren.

Bijdrager
    The JM

Ok, dat verklaart de warmte-ontwikkeling:)

Bijdrager
    CMD-Z

Hoe calibreer je dat groene eruit dan?

De mijne is ook in bestelling…ze zeggen 3-7 dagen, maar dat is in de praktijk geloof ik meer ey?
    En wat als je niet thuis bent op het moment van bezorgen? (heb via surfspot besteld)

Bijdrager
    CMD-Z

valt me een beetje tegen, dat zo weinig mensen hem al hebben!
    Het duurt nog wel 2 weken voor de mijne binnen is, zat een beetje rond te lezen op macrumors.com, en kwam deze issue tegen http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=310673&page=3

Lijkt erop dat de nieuwe MBP nogal een fan is van kernel panics.

Iemand hier die er een heeft en soortgelijke problemen heeft?

Bijdrager
    puntKoen

De MacBook Pro die ik met migratieassistent van de oude MacBook Po had geïnstalleerd deed ook vrij raar: extreem lang opstarten, vastlopen. Ik heb toen Mac OS X opnieuw geïnstalleerd met de meegeleverde DVD’s en daarna deed de MacBook Pro het prima.

Scherm is te calibreren met Systeemvoorkeuren – Beeldscherm – Kleuren- Calibreren. Wel even te tijd voor nemen, is een secuur werkje.

Bijdrager
    CMD-Z

Erhm, misschien had je even moeten wachten, na het overzetten met migratie assistent gaat spotlight de files indexen, waardoor de MBP even langzamer lijkt.

Maar goed, zoals jij het doet kan het ook.

Dat stuk over de kernel panics al gelezen? jij hebt daar dus geen last van?

Bijdrager
    kick-it

Op Hardmac staat een artikel over de nieuwe LED MacBook Pro.

Diverse gebruikers hebben heel veel moeite om het scherm goed te calibreren, het wit blijft gelig.
    Zie hier voor het hele verhaal: LED.

Bijdrager
    lowfi

En ook klagen mensen over flikkerende leds. Zie: http://www.macfixit.com/article.php?story=20070615083747809

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Verdorie zeg. Nu ben ik aan het wachten tot die pro’s in de mediamarkt aankomen (wegens 2 jaar garantie) en nu lees ik dit dan weer.

Moet ik nu echt nog langer wachten? Het is natuurlijk niet verstandig om een eerste generatie van een product te kopen. F*ck, f*ck, f*ck.

Heb geen zin om mijn computer binnen de twee weken alweer binnen te moeten doen. Dat heb ik namelijk ik al eens aan de hand gehad. Mac drie tot vier weken kwijt en dat drie keer op rij met twee verschillende macs (ZES keer dus).

Nog mensen met (hopelijk positieve) ervaringen met hun nieuwe macbook pro?

Bijdrager
    hansenonline

af en toe een flikkering te zien op de mbp verder qua warmte niet anders dan mijn ibook g3 die na een half uur te warm voor de benen wordt. qua helderheid vind ik mijn imac g5 mart glas en qua snelheid valt het tegen. hoe sneller de computer hoe meer de software de snelheid opeist.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Het zou fijn zijn moesten mensen qua ervaring met warmte-ontwikkelingen eens wat concrete temperaturen meegeven. (Is met genoeg programma’s waar te nemen) Warmte-ontwikkeling in de linkerbovenhoek is evengoed zo bij de eerdereMacBook Pro.

Bijdrager
    Lucide-B

kinderziekten misschien?

ik heb wel geleerd om altijd even te wachten met aanschaf van onlangs gelanceerde nieuwe technologieën… ook met apple

Bijdrager
    JorisG

Wanneer zou de eerste productielijn afgerond zijn? Dan kan me een beetje richten op hoelang ik nog op dit windhoos onding moet werken.

Bijdrager
    CMD-Z

Oh oh…ziet er niet al te best uit….

Balen is dat altijd inderdaad, de echte fans, die er op tijd bij zijn, zijn dan de dupe van kinderziekten.
    Nu kan ik natuurlijk ook niet echt terug haha, hij is al verzonden;)

Kun je een macbookpro met dergelijke ‘probleempjes’ eigenlijk ruilen als de 2e lijn start?

Bijdrager
    strigoi

@ OscarRoberto
    Enkel ruilen voor geld op Tweedehandsmac.nl / Marktplaats.nl / of ergens anders. Vergeet niet dat dit al de 3e Macbook Pro is die Apple uitbrengt en in de volgende komt waarschijnlijk een Penryn CPU van intel met de bijbehoorde kleine kinderziektes. Zolang mensen computers maken zullen er altijd wel kleine foutjes hier en daar zitten. Ik kan me geen powerbook herinneren waar alles ideaal was.. Ik kan in ieder geval echt niet langer wachten, ben mijn PC meer dan zat en vertrouw er maar op dat alles prima werkt. Zoals volgens mij al duizenden keren op dit forum is gezegd: “Kan je wachten, wacht dan. Heb je een Mac nodig koop er dan gewoon een want het is en blijft geweldig spul.”

Bijdrager
    CMD-Z

dus jij hebt er ook een besteld? wanneer komt ie binnen.

Bijdrager
    Fata

zijn er nog andere mensen die de laatste generatie macbook pro hebben?

zijn die kinderziektes erg irritant of valt het mee?

Graag jullie ervaringen..

Bijdrager
    CMD-Z

De mijne komt als het goed is binnen een week binnen.

Een vriend van me heeft er een gekocht, dus heb hem gisteren gezien. Wat de gelige tint betreft, als je recht voor de MBP zit is er geen probleem, maar als je vanuit een hoek naar je scherm kijkt wordt wit idd een beetje gelig. Ik vind het niet storend.

Verder in principe op het eerste gezicht geen problemen.

Wel lijkt het als je de ‘oude’ en LED MBP naast elkaar zit dat de kleuren wat levendiger zijn op de oude MBP (blauw is wat meer blauw). Wellicht is dit te calibreren met colorsync, maar daar zijn we nog niet aan begonnen.

Iemand hier verstand van?
    hoe maak je veranderingen ongedaan?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.