4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    DutchMac

Nieuwe MacBook Pro installeren

Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe MacBook binnen gekregen, nu kan ik een backup met bestanden van mijn oude MacBook hierop zetten.. alleen wil ik met een schoone MacBook verder.
    Wat is de makkelijkste manier om alleen de programma’s over te zetten die ik gebruik en instellingen en documenten die ik nodig heb? Of is er geen andere manier om de programma’s die ik gebruik op nieuw te installeren en mijn documenten via usb-stick over te zetten?

Ik hoor graag de juiste en snelste manier.

Sander

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou het laatste doen.
    Kost meer tijd, maar je installeert dan echt alleen wat je nodig hebt.
    (wel installeren, dus niet overzetten)

Bijdrager
    El Fidel

Hallo,

Zelfde luxe probleem.

Wat is de beste keuze? Niet de snelste?
    Is er ergens een omschrijving?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    DutchMac op 21 april 2017

Wat is de makkelijkste manier om alleen de programma’s over te zetten die ik gebruik en instellingen en documenten die ik nodig heb? Of is er geen andere manier om de programma’s die ik gebruik op nieuw te installeren en mijn documenten via usb-stick over te zetten?

Als je per se alleen bepaalde programma‚Äôs erop wilt hebben, maar ook de voorkeuren daarvan, zul je het met de hand moeten doen. Installeer de programma‚Äôs zoals je dat altijd doet: downloaden van de website ervan of uit de App Store. Daarna zul je op de oude computer in de Bibliotheek in je thuismap moeten kijken (klik in de Finder op het menu Ga en druk dan de ‚Ć•-toets in, dan verschijnt ‚ÄěBibliotheek‚ÄĚ in het menu) om het bestand of de map met de voorkeuren van elk van die programma‚Äôs te vinden; ze staan over het algemeen in de map Preferences. Die bestanden en/of mappen kopieer je naar de Bibliotheek van je nieuwe computer, waarbij je bestaande daarop kunt overschrijven. Doe dit alleen wanneer al die programma‚Äôs niet aanstaan, want anders is er het risico dat ze bijvoorbeeld de gekopieerde voorkeuren weer overschrijven met de oude, of dat er andere onverwachte dingen gebeuren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.