2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Ezra

Nieuwe MacBook Pro HDD vervangen voor SSD

Hallo iedereen,

Ik heb al heel veel gelezen over SSD’s (ook in het centrale topic) maar ik nog steeds wat vraagtekens.

Ik krijg binnenkort mijn nieuwe MacBook Pro 15-inch mid 2012 binnen maar die heeft nog een 5400-rpm hardeschijf.
    Ik weet hoe ik de HDD kan vervangen voor een SSD maar hoe krijg ik mijn timemachine back-up (die ik heb op een externe USB HDD echter wel met OS X Lion en niet Mountain Lion) op de SSD?

Als ik eenmaal die SSD installeer kan ik natuurlijk niet OS X in aangezien hij leeg is. Maar kan ik dan wel met de option knop bij het opstarten in recovery disk komen en dan via die wizard de back-up terugzetten? En maakt het nog uit of de back-up Lion is tegenover Mountain Lion die ik op de originele HDD krijg?

Bedankt alvast!

Ezra

Bijdrager
    TheBigZ

Als je straks je nieuwe Mac binnen hebt, maak je eerst een Recovery Disk op een externe schijf.
    http://support.apple.com/kb/HT4848?viewlocale=nl_NL

Vervolgens plaats je de SSD, en start je op vanaf de Recovery Disk. Je installeert OS X op de SSD, en zet je TM backup terug. Dat is een keuze-optie tijdens de installatie.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.