11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Nieuwe Macbook Pro harde schijf herstellen?

Ik heb net een nieuwe Macbook Pro. Nu heb ik laatst een App gekocht in de Appstore die niet op wil starten. Dit probleem heb ik ook met Cinema Tools. Nu kreeg ik de tip van iemand om mijn HD te controleren. Nu kreeg ik tot mijn schrik dit scherm in beeld.

Is dit echt foute boel? Gelukkig heb ik een TM backup. Wat denk jullie dat ik moet doen? Toch een beetje raar dat ik mij harde schijf nu al opnieuw moet herstellen….

Bijdrager
    Hansi2124

Gewoon doen wat in dat venster staat. Als je een backup hebt is er niets aan de hand.
    Mocht het na 1 keer proberen te herstellen niet opgelost zijn of het komt weer terug binnenkort, dan maar terug naar je verkoper en vragen of ze de hd willen vervangen.

Bijdrager
    diedbaas

Je hebt Lion toch?
    Opnieuw opstarten en dan cmd+R ingedrukt houden. Dan kom je op de recovery partitie van je mac, daar kun je Herstel Schijf kiezen.

Voor meer info:
    http://www.apple.com/macosx/recovery/

Bijdrager
    ququlequ

Jep ik heb Lion. Maar dan neem ik aan dat ik al mijn bestanden kwijt ben. Ben even op een plek waar ik mijn TM backup niet heb. Wachten tot ik thuis ben dus?

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, je formatteert niet de hd; alleen herstellen.
    Maar je had toch al een backup? Die heb je gewoon voor de zekerheid mocht er iets helemaal verkeerd gaan.

Bijdrager
    guus

exact het zelfde probleem gisteravond bij een kennis van mij.
    op 3 Imac’s en 1 macbookpro allen draaiend op 10.6.8 [Snow]
    allen hersteld via de installatie dvd.

vielen uit na een update van Apple, waarschijnlijk de beveiligingsupdate van 9 sept jl

Bijdrager
    guus

hier de melding van gisteravond op 1 vd Imac’s

zelf draai ik hier Lion en Snow op mac pro en schijven geven geen fouten.
    wat zou hier aan de hand zijn

Bijdrager
    ququlequ

Ik vind de regel ‘Macintosh HD is beschadigd en moet worden hersteld’ niet echt geruststellend

Bijdrager
    SunKeeper

Maar wat er hier beschadigd is, is de onderliggende softwarestructuur van de partitie.

De schijf zelf is pas ernstig beschadigd als de S.M.A.R.T-status niet meer op “Gecontroleerd” staat. Dat kun je onderaan zien nadat je in Schijfhulpprogramma op je harde schijf hebt geklikt.

Bijdrager
    guus

klopt inderdaad, want alle 3 Imac’s en de macbook pro, draaien weer perfect na de software herstel

Bijdrager
    iep

Gewoon herstarten met cmd-r (Lion) of de installatie dvd (Snow Leopard en eerder), dan de Disk Utility starten, de juiste schijf kiezen en de op repair disk klikken. Duurt een tijdje en als alles goed gaat kun je daarna weer herstarten en verder werken. Als het dan echter nog mis gaat is er iets mis met je harde schijf en moet je er mee terug.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.