7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    freddyonderstal

Nieuwe Macbook Pro. Bodemplaat sluit niet helemaal goed aan.

Ik heb sinds afgelopen weekend een Macbook Pro 13″ begin 2015 met Retina scherm.

Heerlijke machine en alles ziet er perfect uit, op een klein mierenneukerig dingetje na;

Als ik de bodemplaat bekijk, waar hij aansluit op de achterkant, zegge de kant van het scharnier, sluit het deksel niet helemaal strak aan op de behuizing. Er is een heel klein kiertje zichtbaar. Ik kan niet naar binnen kijken, het is ook maar heel ietsje, maar toch.

De bodemplaat lijkt aan de kant van het scharnier net ietsje hoger te liggen dan aan de voorkant.

Lastig om zo te omschrijven, maar zou graag weten of dit normaal is en of dit met de behuizing zelf te maken heeft. Hiervoor omruilen zal Mediamarkt niet doen, gezien de Macbook natuurlijk gebruikt is en het een licentieproduct is.

Heeft iemand dit bij zijn macbook ook?

Om het te omschrijven een plaatje;

Waar de onderplaat aansluit op de behuizing aan de bovenkant op de foto, tegen het zwarte aan, steekt het ietsje uit en ligt het niet helemaal vlak in de behuizing. Ik kan het niet aandrukken of indrukken en neem aan dat het gewoon goed is.

Bijdrager
    Hansi2124

Simpel:
    als jij je hieraan stoort, ga je terug naar de MM en kijk je of bij een daar aanwezige MBP van hetzelfde type/jaar dit verschijnsel zich voordoet. Zo ja: omruilen voor een nieuw exemplaar.
    Of ze het ter plekke laten herstellen door de bodemplaat beter vast te maken (ik zeg maar wat hoor).

Inactief
    Anoniem

Volgens mij als ik je omschrijving lees is dit normaal…
    echter is het misschien het makkelijkst om gewoon terug te gaan naar MM
    en daar eventueel met andere machine’s uit de showroom te vergelijken

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bij die van mij steekt er in ieder geval niks uit.

Bijdrager
    SponZz

Even nagekeken, maar die van mij sluit perfect op rest aan, zou me hier ook aan storen en even terug gaan naar mijn leverancier.

Bijdrager
    freddyonderstal

Ik ben vandaag even de Mediamarkt ingelopen, waar diverse 2015 Macbook Pro’s stonden. Zowel de 13 als de 15 inch. Ik heb ze bekeken en tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk wel redelijk normaal is. Zowel een 13 als een 15 inch hadden toch wel ietsje meer ruimte dan anderen. Precies zoals bij de mijne. Ik ga er dan maar vanuit dat het gewoon aan het materiaal te wijten is en het dus geen productiefout is.

Bijdrager
    freddyonderstal

Ik heb de Macbook omgeruild voor een nieuwe. Er zat ook een kras op het scherm.

Heb een gloednieuwe meegekregen en dat begon meteen lekker tijdens de setup;

Bij het venster ‘Uw Mac configureren’ kreeg ik de draaiende strandbal.
    Na een half uur heb ik ‘m uitgezet en weer aangezet, met een verbodsteken als resultaat.
    Heb met CMD+R de schijfherstel opgestart, de HDD gewist en gekozen voor OSX opnieuw installeren.

Nu doorliepen alle schermen verder prima en kreeg ik het bureaublad te zien.

Heb ik tijdens de strandbal gewoon de installatie beschadigd waardoor het OS niet meer kon opstarten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.