13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    de wouzer

nieuwe macbook pro batterij maar 2 uur goed

hallo,

Ik weet niet zo goed hoe het komt, maar mijn batterij van mijn nieuwe bacbookpro doet het maar 2 uur
    Wordt dit langzaam meer? Of is er iets mis met mijn batterij?

Bijdrager
    Chorro

Hier zijn meer mensen te vinden die een soortgelijk probleem ondervinden met hun splinternieuwe MBP, je bent dus wat dat betreft niet de enige.

Bijdrager
    MacMartino

Mn vorige deed t ook niet langer. Ja, standby – maar als je erop werkt is twee uur al lang!
    Om erop te werken moet je dus altijd je snoer meenemen.
    Kijk maar eens naar mensen die op laptops werken; 90 procent hangt aan de 220!

Bijdrager
    Chorro

Mijn MBP (15″, 2.66 gHz C2D, dec 2009) kan met schermverlichting op z’n hoogst, Bluetooth Apple toetsenbord en Magic Mouse in gebruik en internet via WiFi na dik een jaar nog steeds iets langer dan 3 uur op 1 lading werken.

Ik denk dat dat probleem wel meevalt, of de batterij moet zo drastisch slechter zijn in de huidige modellen.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je de batterij al gekalibreerd?

Bijdrager
    joeph

Het is niet normaal. Ik haalde met mijn macbookpro altijd wel de 5 uur als ik mijn scherm dimde, dus 2 uur lijkt me niet kunnen. Kijk ook eens of er niet een programma veel CPU kracht gebruikt.

Moderator
    Strifer

lijkt mij niet normaal. ik heb een ook een mbp, een versie eerder, dus dat met eenzelfde soort ingebouwde batterij. op het moment heb ik nog 7 en een half uur over in de batterij die op 89% staat. wel met een gedimd scherm!

Kalibreren is wellicht even de moeite waard om te proberen. Anders lekker terug naar de winkel.

Bijdrager
    1984

Belooft is belooft….

Bijdrager
    de wouzer

Ik heb de batterij gekalibreerd
    Maar uiteindelijk gaat de batterij nog geen 7 uur mee.
    Hij staat nu op 5 uur en 10 minuten… en dan heb ik alle externe apparaten (geluidskaart, midi controller)
    afgesloten en heb ik het beeldscherm op heel donker gezet. Daarnaast staan alle programma’s behalve Google Chrome nu uit.
    Lijkt mij nog niet echt zoals het hoort, maar ik vraag mij nog steeds af of het aan mij ligt of aan de computer.

Zouden jullie terug gaan naar de winkel? Of is dit standaard oplichterij van apple, die aangeeft dat het 7 uur mee kan, maar dat dat in praktijk helemaal niet zo werkt?

Bijdrager
    MacMartino

Mijn auto zou volgende de folder 1 op 10 moeten rijden.
    Ik haal maximaal 1 op 7… een beetje hetzelfde verhaal;)

Bijdrager
    de wouzer

ja. maar ik heb nu zojuist 1 uurtje niet achter mijn computer gezeten maar wel op de batterij aan laten staan
    Er heeft geen enkel propgramma gedraaid, behalve de screensaver
    en hij staat nu op 30 minuten batterij over…. dit betekent dat hij dus 1.5 uur meegaat
    dat lijkt mij toch wel een beetje erg kort

Bijdrager
    florisappelaar

gewoon terug gaan. Batterij is niet in orde…

Moderator
    Strifer

niets standaard oplichterij, die batterij is niet in orde. je ziet overal posts dat die hogere uren gewoon gehaald worden met een beetje mail en internet. je mbp is nieuw en je batterij is gekalibreerd, het is gewoon pecht dat ie niet in orde is. gelukkig kan dat worden opgelost. hoe langer je wacht, hoe lastiger alles ligt, dus gewoon snel terug gaan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.