15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Nieuwe MacBook Pro: 256MB -vs- 512MB video geheugen?

Hey guys,

Ik sta op het punt een nieuw MBP aan te schaffen. Ik twijfel tussen deze twee:

Iemand een goed argument om voor 512MB video geheugen te kiezen ipv 256MB?
    En is dat (naast een grotere harddisk en een iets snellere proc) ongeveer 300 euro extra waard?

Thanks!:)

Bijdrager
    SuperDriver

Wat wil je doen met je MBP? 3D modeling, photoshoppen of alleen internetten en mailen?

Zelf vind ik het de 300 euro niet waard. Maar misschien als je veel games speelt of andere grafisch intensieve taken uitvoert is het wel het geld waard.

Bijdrager
    Lexis

Ik had deze (ook op videokaart) gebenchmarkt met Xbench, maar verschil vind ik geen 300€ waard.
    Ik denk dat je beter af bent met de 2,66GHz versie met 7200 rpm schijf.

Inactief
    Anoniem
    ”SuperDriver”

Wat wil je doen met je MBP? 3D modeling, photoshoppen of alleen internetten en mailen?

Zelf vind ik het de 300 euro niet waard. Maar misschien als je veel games speelt of andere grafisch intensieve taken uitvoert is het wel het geld waard.

Ik gebruik mijn huidige MBP echt voor alles.

Photoshop gebruik ik erg veel. 3D modeling zo hier en daar.
    Verder voor video montage (Final Cut Pro) en als mobiele muziek studio.
    Games — You name it.

Inactief
    Anoniem
    ”JulianNeef”

Ik had deze (ook op videokaart) gebenchmarkt met Xbench, maar verschil vind ik geen 300€ waard.
    Ik denk dat je beter af bent met de 2,66GHz versie met 7200 rpm schijf.

7200 rpm schijf? — Verrek, ik had nog niet eens gezien dat de standaard 500GB slechts 5400 rpm is in de 2.8ghz versie.

:?

Bijdrager
    prullenbak

steek die 300 euro gewoon lekker in je zak, en neem die ‘goedkopere’.

Dat specs-jagen is een beetje een windows-kwaal die bij veel mensen is blijven hangen. Wees niet bang, leopard geeft geen (vista) prestatie-scores en dat soort ongein.

Bijdrager
    Dagaloni

Ik zal je een goed argument geven. Hoe betere Mac je nu koopt, des te langer hoef je geen nieuwe te kopen!;)

Inactief
    Anoniem
    ”Dagaloni”

Ik zal je een goed argument geven. Hoe betere Mac je nu koopt, des te langer hoef je geen nieuwe te kopen!;)

Daar zit zeker wat in!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Een 7200 rpm schijf is zeker de moeite waard. Ik heb er zo eentje in mijn twee jaar oude MacBook gestopt en merk een groot verschil met de originele 120 GB 5400 RPM.
    Voor de rest:

voor de rest vind je interessante info hier: http://www.macworld.com/article/141185/2009/06/15inch_macbook_pro.html

Bijdrager
    Afroman

ALs je grafisch niet bezig bent, neem het goedkoopste model.
    De 500 Gb is aardig, maar die kan je later toch upgraden naar weet-ik-veel hoeveel Tb tegen de tijd dat je hem vol hebt. En misschien zelfs met betrouwbare SSD’s.
    En de CPU snelheid is te verwaarlozen. Misschien is je DVD 5 seconden sneller klaar met importeren? Wat maakt die 5 seconden nou uit op een mensenleven.:)

Als je grafisch wel redelijk bezig bent, neem het topmodel. Maar met die 256mb videokaart kan je zeer goed uit de voeten komen.

Inactief
    Anoniem

Dank u allen voor uw nuttige opmerkingen!

:apple:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Eventueel als je het goedkoopste model neemt een 320 GB of 500 GB 7200 rpm nemen.

Bijdrager
    mikelinden
    ”Mac

Eventueel als je het goedkoopste model neemt een 320 GB of 500 GB 7200 rpm nemen.

Want wat is het verschil tussen de NVIDIA GeForce 9400M grafische processor (uit het goedkoopste model) en de NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT met 256MB (middelste versie)?

Inactief
    Anoniem
    ”mikelinden”
    ”Mac

Want wat is het verschil tussen de NVIDIA GeForce 9400M grafische processor (uit het goedkoopste model) en de NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT met 256MB (middelste versie)?

Precies zoals het er staat — Het goedkope model heeft de 9400M, evenals de middelste versie. Daar zit geen verschil in. Echter voor het zwaardere grafische werk heeft het duurdere model de beschikking om op te schakelen naar de 9600M GT — Waarbij het topmodel daar nog eens 2x zoveel video geheugen bij aan boord heeft.

Dat is hoe ik het begrepen heb in ieder geval.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik heb de vorige versie met de 2,4Ghz CPU sinds een paar dagen , ook met de 256MB 9600M GT kaart , scheelt je nog eens een pak geld vergeleken met het nieuwe 2,66Ghz model:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.