30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    randyhereman

Nieuwe MacBook Pro 17″ het wachten waard?

Hallo allemaal,

Ik wil graag een Macbook pro 17″ kopen maar omdat de nieuwe versie nog niet uit is (waar ik erg van baal) vraag ik mij af of het, het wachten waard is? Wat zijn de grootste verschillen tussen de nieuwe (15″) en de nieuwe (geupgrade) 17″? Kan ik nog veel verschil verwachten met de huidige (geupgrade) 17″ en die nieuwe 17″?

Alvast bedankt,
    Randy

Bijdrager
    Nikita

Ik verwacht dat op de nieuwe ook de FW400 poort zal verdwijnen; dus minder uitbreidbaar. Verwacht verder gewoon het duurdere 15″ model in het groot, kort gezegd. Wellicht met iets grotere hardeschijf, en misschien ook zo’n 1920 bij 1200 scherm als standaard (maar of je dat nu moet willen, de resolutie van een 24″ scherm op een 17″ scherm…).

Bijdrager
    iDecide

Ik zou dit soort producten alleen maar kopen na een modelwijziging of tussentijdse update. Zo weet je dat je niet achter het net vist. Het voorkomt eventuele teleurstellingen. Mocht jij nu het ‘oude’ model Macbook Pro voor een mooie prijs kunnen krijgen en geen zin of tijd hebt om op de nieuwere te wachten moet je hem natuurlijk nu kopen.

Ik weet niet wat voor leeftijd je hebt, maar anders zou je ook nog gebruik kunnen maken van de ‘Studentenkorting + iPod’-actie. Hierbij krijg je €125,- op je iPod bij gelijktijdige aanschaf met je Macbook (Pro). Jammer dat de 17″ Macbook Pro nog niet op de website staat van Apple, anders had je deze nu al kunnen bestellen met deze actie. Je kunt natuurlijk altijd nog telefonisch informeren of dit mogelijk is.

Bijdrager
    KingAchille

De 17″ is momenteel de laatste in de MacBook serie met een mat scherm (je zal dus bij de nieuwe enkel een glanzend scherm kunnen zien). Verder zal ie wel een processor upgrade krijgen en een iets grotere harde schijf. Dus ik zou het persoonlijk niet de moeite vinden om te wachten. Ook omdat die nieuwe dingen echt mottige dingen zijn. Maar dat hangt af van smaak tot smaak!
    Mvg,

Bijdrager
    HerQ

Ik had ook het idee de 17″ te kopen, maar ben nu toch maar voor de 15″ gegaan. Heb het ding nodig en de performance scheelt teveel. Twee GPU’s, nieuwere processor en DDR3 geheugen.

Wel had ik liever een matte versie gezien, dus de schermrand van de Air en dan geen glossy. Jammer dat dit niet meer kan, ik vind het minder fijn. Over twee weken verwacht ik hem binnen dus dan zal ik zien hoe hij bevalt:)

Voor jezelf nagaan wat je het belangrijkst vind, dat kunnen wij niet voor je beslissen natuurlijk;)

Bijdrager
    Falc

Ik vind de 17″ bij lange na niet zo portable als de 15″.

Bijdrager
    Nikita

Is ‘ie ook niet. Loop je rond met zo’n plak aluminium van 3 kilo rond.

Bijdrager
    MacBoot

als je het op die manier bekijkt is de 13″ MacBook nog compacter
    moet je nagaan de Air

hoe dan ook de 17″ MBP is altijd nog compacter dan een 24″ iMac en daarnaast ook een stuk makkelijker mee te nemen:wink:
    is gewoon meer voor het zware werk:)

Bijdrager
    randyhereman

inderdaad. heb nu een macbook 13″ maar wil een grotere hebben. de 15″ is ook niet verkeerd maar vind de 1920*1200 resolutie en het grote scherm perfect…

Bijdrager
    Bloggendeboerin

ik zit ook ontzettend te twijfelen.

Ik heb nu een Macbook Pro 17” en die bevalt op zich heel goed.

Maar hij is erg zwaar en groot en ik sleep hem wel redelijk vaak mee. Ik wilde dus eigenlijk overstappen naar een 15″

Maar:
    – ik hik enorm tegen dat glimmende scherm aan. Ik heb dat ook op de HP laptop die hier in in huis staat en ik heb er echt een hekel aan.
    – ik ben nu wat meer met video bezig en dan is het grote scherm toch wel o.k.

Als er geen nieuwe Macbooks waren gekomen was ik voor een 15″ gegaan. Nu twijfel ik om toch de oude vertrouwde 17″ te kopen, die als het goed is nu met een flinke korting gaat.

Ik ga morgen eens langs de Apple store om ze in het echt te bekijken en dan neem ik een besluit.

Bijdrager
    Aerea

Ik zou lekker een MacBook Pro kopen, nu. Er is in feite niks bekend over wanneer de nieuwe gaat komen, daarnaast is het design van de nieuwe niet mooier en wordt de prijs er ook niet minder op en zijn de specs ook nauwelijks beter. Makkelijke keuze dus, tenminste, ik neem aan dat je er een nodig hebt.

Als je net zo goed een halfjaar kunt wachten bij wijze van spreken en je vindt de nieuwe MB-serie fraai qua design, dan kun je wel wachten.

Bijdrager
    BloomPod

Ik zou, een Macbook (pro) 15 of 13″ kopen. wat dus goed en compact is onderweg en dan nog een tweede beeldscherm thuis om je Macbook (pro) op aan te sluiten voor prettiger te werken. Hoeft natuurlijk geen ACD te zijn.

Bijdrager
    randyhereman

ik kan hem nu nog niet kopen, ik zit in Brazilië (<—-). Ik koop hem zodra ik weer in Nederland ben. dat is 23 december. Als er dan in Januari een nieuwe wordt verkocht en ik koop de oude voor dezelfde prijs dan kan het nogal eens flink tegenvallen..

Mocht de nieuwe er in Januari komen, zal er eind december dan al bericht van zijn?

Thanks,
    Randy

Bijdrager
    randyhereman
    ”BloomPod”

Ik zou, een Macbook (pro) 15 of 13″ kopen. wat dus goed en compact is onderweg en dan nog een tweede beeldscherm thuis om je Macbook (pro) op aan te sluiten voor prettiger te werken. Hoeft natuurlijk geen ACD te zijn.

Het probleem is dat ik niet echt een huis heb. Ik reis constant door en kan dus nergens een monitor plaatsen. Mijn ouders wonen op een boot en ik woon, als ik in NL ben (altijd maar een week of twee max.) bij mijn tante….

Bijdrager
    Afroman

De volgende update verwacht ik rond februari/maart. Om het halfjaar krijgen Macs een update. Kan een grote zijn, kan een kleine zijn, maar het is in ieder geval intern.

Bijdrager
    iDecide

Het gaat hier om wanneer de 17″ Macbook Pro beschikbaar komt, dus geen updatevan de modellen. Lijkt me sterk dat ze het 17″ model pas na een half jaar na het presenteren van de nieuwe Macbook / Macbook Pro uitbrengen.

Bijdrager
    florisappelaar

deze wordt gewoon stilletjes ge-update een dezer weken, was de vorige keer ook zo, waarom zo’n big issue van alle reageerders die denken dat er nog een heel event aan gewijd zal worden,

alhoewel ik de topicstarter begrijp!

Bijdrager
    vanhyfte.johnny

Wachten zou ik zeggen! De upgrade zal wel niet lang op zich laten wachten.
    Het verschil met de vorige versie is echt wel heel groot.

Inactief
    Anoniem

Wellicht dat de update meegenomen wordt in de keynote gedurende de WWDC in Januari.

Bijdrager
    randyhereman

Mijn oude Macbook is kapot gegaan, moest dus wel een nieuwe kopen. Nu de MPB 17 inch (model nr MB 766) gekocht.

THanks iig allemaal voor de reacties!

Bijdrager
    f.zijlstra

vind het formaat veel handiger moet ik zeggen. de speakers zijn groter het scherm merk je weinig van en hij is een halfe kilo zwaarder…

Bijdrager
    randyhereman
    ”f.zijlstra”

vind het formaat veel handiger moet ik zeggen. de speakers zijn groter het scherm merk je weinig van en hij is een halfe kilo zwaarder…

Je hebt het nu over de 15 inch ivm de 17inch neem ik aan…

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Einzug

Ik begin toch sterk te twijfelen of ik hier nog op wil wachten….overtuig me eens…

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    Einzug

Dan ga ik voor de oude, eheh. Paris Hilton….word je dom van Macs dan?

Ik vind het gewoon triest eigenlijk. Ik wil graag al een hele tijd over op een macbook, nou heb ik het geld is het ding niet leverbaar…

Bijdrager
    1984

De 17″ eigenlijk een draagbare desktop, ideaal dus
    Tweede helft februari leverbaar.

Bijdrager
    RobApple

@ Einzug. Na een hele tijd wachten is nog een paar weken in verhouding niets, hooguit irritant. Geduld is een schone zaak. Echt, de MacBook Pro 17″ komt eraan, deze maand nog anders begin maart 2009.
    Apple heeft wat startproblemen, is niet de eerste keer bij een nieuw model. Geloof mij maar, de productie is in volle gang. Maar om de hele wereld tegelijk even te voorzien, kost wat tijd en organisatietalent etc. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Bijdrager
    R-Flow

Ik zou gewoon de order annuleren en voor een andere laptop gaan. Apple heeft tot twee keer toe haar belofte gebroken en nu is de kans verkeken. Zero tolerance!:evil:

Bijdrager
    RobApple

Schiet je niets mee op. Heb je geen nieuwe MacBook Pro 17″ (jan. 2009) mee. Apple voelt het niet, als je 1 order annuleert, degene die deze MacBook Pro heeft besteld wel.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.