11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Leon

Nieuwe Macbook Pro

Goedenavond,

Na bijna 7 jaar met mijn Macbook Pro (Mid 2012) te hebben gedaan wordt het tijd voor een nieuwe.
    Voor zo ver ik weet heeft het 2018 model ten opzichte van het 2017 model dezelfde hardware (op het toetsenbord na?).
    De vraag is nu of ik voor het 2018 model moet gaan of moet wachten tot er een nieuw model uitkomt. Heeft iemand een idee of er dit jaar nog een nieuw model gaat komen?

Bijdrager
    Shmoo

Ligt er aan welk model je wilt kopen. De instap-instap is hetzelfde gebleven. Dus het goedkoopste model is eigenlijk nog steeds gewoon het 2017 model.

Het  model met de Touch Bar heeft wel een 2018 upgrade gehad. Ik denk ook niet dat er voor september/oktober iets aan zit te komen.

Bijdrager
    TheBigZ

Leon op 6 april 2019 om 18:23

Heeft iemand een idee of er dit jaar nog een nieuw model gaat komen?

Ik verwacht nieuwe MacBook Pro’s in Juli 2019.

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/index-macbookpro.html

Maar zeker weten doet niemand (buiten Apple).

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>TheBigZ op 6 april 2019 om 22:55</p>
    <p class=”cite”>Maar zeker weten doet niemand (buiten Apple).</p>

Naja, zelfs Apple weet het dus niet écht zeker, getuige AirPower;)

Ontopic: als je nu een nieuwe nodig hebt, koop je de nieuwe. Het is nergens voor nodig om maanden te wachten in de hoop dat het de moeite waard is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Eens met Q-collective

Een hoop mensen staren zich blind op de vraag wanneer er iets nieuws uitkomt.

Maar als je huidige Mac al 7 jaar oud is, dan is wat je ook koopt behoorlijk nieuw.

Mijn vorige iMac was ook 7 jaar oud toen ik in dec. 2017 een mid 2017 iMac kocht. En die oude iMac was feitelijk het model van mid 2009 dus eerder 8 jaar oud.

Mijn nieuwe iMac is net als de vorige een quad core, maar zou ik gewacht hebben tot b.v. dit jaar dan had ik o.a. kunnen kiezen uit een 6 core. (wat dus in theorie een factor 1,5 ‘beter’ is.) Alleen draait mijn huidige iMac al meer dan 2 keer beter dan de oude.

De oude was echt aan vervanging toe (lijnen/vlekken op het scherm en geregeld problemen die mogelijk aan de CPU waren gerelateerd.)

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Neem de 2018. Top ding. Beter toetsenbord dan de 2017, en snellere CPU. ws ook nog betere graphics?

Wachten heeft op dit moment geen zin.

Bijdrager
    mattie2

Onlangs heeft mijn macbook pro uit 2013 het loodje gelegd.

Ik heb zelf een macbook pro 2018 13 inch met Touch Bar gekocht, deze is daadwerkelijk wel beter dan het 2017 model. Neem alleen al de quad core i5 ipv de dual core in het 2017 model.

Heerlijke laptop, toetsenbord is top tot nu toe.

Bijdrager
    abk2000

<p class=”cite”>Leon op 6 april 2019 om 18:23</p>
    Goedenavond,

Na bijna 7 jaar met mijn Macbook Pro (Mid 2012) te hebben gedaan wordt het tijd voor een nieuwe.
    Voor zo ver ik weet heeft het 2018 model ten opzichte van het 2017 model dezelfde hardware (op het toetsenbord na?).
    De vraag is nu of ik voor het 2018 model moet gaan of moet wachten tot er een nieuw model uitkomt. Heeft iemand een idee of er dit jaar nog een nieuw model gaat komen?
    <ul id=”bbp-topic-revision-log-3260780″ class=”bbp-topic-revision-log”>
    <li id=”bbp-topic-revision-log-3260780-item-3260782″ class=”bbp-topic-revision-log-item”>Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  Leon.

Leon, ik ben met dezelfde zoektocht bezig en twijfel nog voor welk model ik zal kiezen. Het 2018 model heeft wel zo z’n beperkingen als het gaat om het toetsenbord. Veel modellen van voor 2016 hebben dit probleem niet.

Zelf kijk ik ook naar een totaal oplossing waarbij je hardware, software ondersteuning krijgt. Wel eens van RentYourMac gehoord? Daar kun je een refurbished macbook leasen voor een vast bedrag per maand. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bijdrager
    bjorngra

Ik wil mijn iMac late 2012 gaan vervangen voor een MB Pro. Liefst qua formaat een 13” met straks het nieuwe Apple scherm.

Gebruik voornamelijk Adobe software (geen video-editing, gaming). Kan een full spec 13” net zo goed werken aan een 5k/6k scherm? Of heeft de GPU in de 15” meer voordelen?

Bijdrager
    TheBigZ

Q-collective op 7 april 2019 om 00:54

TheBigZ op 6 april 2019 om 22:55

Maar zeker weten doet niemand (buiten Apple).

Het is nergens voor nodig om maanden te wachten in de hoop dat het de moeite waard is.

Het is mei 2019 geworden. Dat maanden wachten viel uiteindelijk dus wel mee.;-)

Bijdrager
    TheBigZ

bjorngra op 27 mei 2019 om 19:57

Kan een full spec 13” net zo goed werken aan een 5k/6k scherm?

Of heeft de GPU in de 15” meer voordelen?

Zo’n GPU heeft uiteraard voordelen. Maar kost ook wat meer.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.