12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Nieuwe Macbook Pro 13 inch… QT pro vraagje

Hoi!

Zit net the werken op m`n nieuwe MB pro met OS X 10.7.2 maar zou graag QT pro installeren en kom wisselende adviezen tegen over hoe te werk te gaan. Iemand dit al gedaan ?

Bedankt!

GR BM

Bijdrager
    Dustin24

Ik moest eerst de vraag twee keer lezen voordat ik er iets van begreep…

Bijdrager
    ququlequ

Ik heb wel qt pro een keer geïnstalleerd ja…was dat je vraag?

Bijdrager
    Michel2010

QuickTime Pro is al van wat jaartjes terug. Zover ik mij kan herinneren is er sinds OSX Snow Leopard nog maar 1 versie van QuickTime met alle functies van de vorige pro versie inbegrepen.

Bijdrager
    Qmagic

Op dit moment is alleen Quicktime X meegeleverd hiervan is geen Pro versie beschikbaar, wil je nog de oude versie QT7 Pro:
    QT7 download kan je hier vinden: http://support.apple.com/kb/DL923
    Pro licentie kan je hier kopen: http://store.apple.com/nl/product/D3380Z/A
    QT7 Pro is ondertussen al verouderd, dus alleen als je de specifieke mogelijkheden nodig hebt is het interessant.

@Michel2010: Quicktime X heeft niet alle functies van QT7 Pro, o.a. de export mogelijkheden zoals naar andere codecs exporteren heeft QT X niet.

Bijdrager
    Michel2010

@Qmagic: klopt, is iets minder uitgebreid

Als alternatief voor converteren van en naar verschillende codecs kan de topicstarter kijken naar: HandBrake

Als alternatief om filmpjes met verschillende codecs te kijken:
    VideoLAN (VLC)

Bijdrager
    Qmagic

Als alternatief voor converteren van en naar verschillende codecs kan de topicstarter kijken naar: HandBrake

Klopt niet, Handbrake kan verschillende codecs naar de H.264-codec omzetten (in een mp4/m4v/mkv container), niet naar andere codecs.

QT7 Pro kan bijvoorbeeld omzetten naar (mov container) met de codecs: DV, AIC (Apple Intermediate Codec), afbeeldingreeks, maar ook naar ProCodes: ProRes, dvcpro, xdcam, …. (mits je natuurlijk de Pro-codecs hebt van FCP). Dat kan dus niet met Handbrake.

Voor alle duidelijkheid: mp4/mov/m4v/mkv/avi/wmv zijn containers, geen codecs.

Gaat het puur om het afspelen van diverse codes in Quickitme dan zal Perian al genoeg zijn.

Bijdrager
    bep-mac

hoi

bedankt voor de adviezen (sorry voor de onduidelijke vraagstelling)

ik heb de QT pro versie nodig voor het exporteren naar verschillende codecs en voor het aanzetten van de voorkeur om de kleuren weer te geven zoals in FCP.

Dit was een functie die je kon aanvinken in de voorkeuren, dat zie ik ook niet in QT X

Bijdrager
    bep-mac

zie trouwens dat QT 7 niet ideaal is op een Macbook 13 inch….

Bijdrager
    Qmagic
    bep-mac op 01 november 2011

zie trouwens dat QT 7 niet ideaal is op een Macbook 13 inch….

Hoezo niet? Ik heb al 4 jaar lang QT7 Pro op een witte 13″ macbook draaien zonder problemen.

Moderator
    unSOUND
    Qmagic op 31 oktober 2011

QT7 Pro is ondertussen al verouderd.

’t is maar wat je verouderd noemt… QuickTime X heeft sinds de release eigenlijk geen update gehad en staat al bijna 2 jaar droog, terwijl QuickTime 7 nog geen 2 maanden geleden nog een update gehad heeft…

Bijdrager
    bep-mac

Was inderdaad een te snelle conclusie… loopt goed alleen selecteerd niet direct het hele scherm, even alles inregelen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.