18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Robinnap

Nieuwe MacBook Pro

Hallo One More Thing,

Ik ben van plan een MacBook Pro 15inch zonder Retina display met extra geheugen in plaats van 4x, 8x

Omdat de prijs heel hoog is ben ik van plan deze MacBook te kopen na de feestdagen. Maar nu was mijn vraag, in oktober komt er een nieuwe MacBook uit hoe veel word de huidige MacBook Pro dan goedkoper? En hoeveel korting komt er op na de kerstdagen?

En wat kost het precies als ik hem na de kerstdagen uit de UK koop met alle kosten inclusief VAT, BTW en douane enz.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Bijdrager
    GrannySmith

Het is nu juli. Je wilt weten wat een MBP kost begin volgend jaar. Je verwacht dat mensen hier een kristallen bol hebben?

Enfin; ik heb hem even opgezocht van zolder en goed opgepoetst. (Daardoor zit ik hier nu met een hele dikke geest aan tafel die wil weten wat mijn wens is, maar dat komt zo.)

Mijn kristallen bol zegt: 27,23 % korting op 2 januari 2014.

En de geest ga ik mijn wens nu mededelen: dat mensen op fora eerst nadenken voordat ze een post plaatsen. Oh; poef, weg is de geest. We zullen zien.

Bijdrager
    Robinnap

Misschien zijn er mensen die dit zelfde vorig jaar hadden.

Bijdrager
    Rickje

In verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.

Enige consistentie in de Apple-producten lijn zijn de iPhones die ongeveer zelfde tijd van elk jaar uitkomen. Oftewel, op basis van inconsistente release-data van Macbook Pro’s een voorspelling maken lijkt me echt totale madness… Maar als jij graag op basis van een jaar geleden een schatting van Macbook prijzen nu wilt maken, be my guest. I wish you the best.

Bijdrager
    IGBA

De grootste kans op kortingen heb je eind november (Black Friday) en tijdens de btw-vrije dagen van Mediamarkt (eind januari). Via de UK kopen heeft weinig zin: het pond staat hoog, en de paar tientjes die je bespaart, ben je kwijt aan (verzekerde!) verzendkosten.

Extra geheugen trouwens niet bij Apple kopen, maar later zelf plaatsen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Mag ik deze topic ook meetellen als “de wat moet ik kopen?” telling ?

Bijdrager
    Yost

In ieder geval is het zo dat bestaande MBP’s maar heel even in de aanbieding zijn als de nieuwe versies geintroduceerd is en er nog voorraad van de oude beschikbaar is bij de retailers. Daarnaast heb je nog kans bij de reeds genoemde Black Friday and BTW-vrije acties. Wat je recent ook veel zag is aanbiedingen bij opening van een retailer (Xando) of 1-jarig bestaan van APR’s (a-Mac). Hou OMT in de gaten voor de aankondigingen.

Kopen in de UK is alleen voordelig als de koers tussen Pound en Euro snel verandert. Eind 2008, begin 2009 was het erg aantrekkelijk om in de UK te kopen. Het pond zakte toen snel weg tov de euro, terwijl Apple de prijzen in Engeland tegen de hogere koers had vastgesteld.

Bijdrager
    Robinnap

Bedankt voor alle snelle reacties, Ik ben er nu uit dat ik hem gewoon in Nederland koop. Tijdens een BTW actie dat 335 euro korting is. En waarom is het verstandig om pas later je geheugen aan te passen? Het is toch veel makkelijker als dat al gedaan is? Ik draai namelijk hele zware software tegelijk. Daarom koos ik ook voor een MBP.

Bijdrager
    Yost

Intern geheugen zelf kopen en zelf plaatsen kan tot 50% besparen op de prijs die Apple voor dezelfde hoeveelheid geheugen vraagt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja maar als er iets gebeurd met je mac laptop kan je het probleem bij apple leggen. En dan kan apple niet zeggen : Ja dat is ons geheugen niet, en lig aan het geheugen, maar is niet ons probleem.

Inactief
    Anoniem

Ja maar als er iets gebeurd met je mac laptop kan je het probleem bij apple leggen. En dan kan apple niet zeggen : Ja dat is ons geheugen niet, en lig aan het geheugen, maar is niet ons probleem.

Ja, dan stop je voordat je naar de winkel gaat het orginele ram er weer in..

Bijdrager
    IGBA
    wensink op 15 juli 2013

Ja, dan stop je voordat je naar de winkel gaat het orginele ram er weer in..

Zo is het.

Bijdrager
    Robinnap

Het lijkt mij niet verstandig dat ik zo iets zelf doen. Wat kost het ongeveer om dit door een goed bedrijf te laten doen? En wat kost een geheugen kaart voor de MBP los?

Bijdrager
    Yost

Googlen en zoeken op dit forum levert heel wat nuttige info op, hoor.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja is een optie om orginele erin te zetten. Maar ik heb het gewoon mac laten doen. Dan maar iets meer betalen. Weet ik zeker dat het goed is, geen gezeur en het werkt.
    Betaal toch al tegen de 3000 euro aan die mac laptop, die ietsjes meer extra maak dan toch niet meer uit. Ga niet tobben ;).

Bijdrager
    Yost

@Meeuw: met zo’n prijs heb je het over een retina MBP. Daar kun je het geheugen niet zelf van upgraden. De TS heeft het over een normale MBP. Waar het door Apple toegestaan is dat de gebruiker zelf het intern geheugen en de harde schijf vervangt. Met behoud van garantie.

Bijdrager
    Robinnap

Welk merk is het beste als het om het geheugen gaat? Ik zag dat je ongeveer tussen de 30 – 50 euro kwijt bent voor 2x 4Gb. En op YouTube gezien hoe je deze herplaatst. Dat moet mij nog wel lukken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik had het over algemeen van mac book pro van 2010 tot nu @yost. Niet over een specifieke vraag van welke auto moet ik kopen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.