26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Ghitze

Nieuwe MacBook of oude MacBook Pro?

L.S.

Zoals jullie in de titel kunnen lezen twijfel ik tussen de nieuwe macbook, of de oude macbook pro. Mijn budget is ongeveer 2100 euro, en daarvan wil ik ook een LCDtje erbij kopen, dus ik ben bereid om tot ongeveer 1700 uit te geven aan mijn nieuwe macbook(pro). De vraag is nu, welke moet ik kopen. Bij Prowarehouse liggen de prijs van de nieuwe macbook met 4Gb ram (€1,554.1), aardig dicht bij de oude pro’s in de aanbieding: 15″ 2.5 GHz 4Gb ram (€1,569.61).

Dus wat is wijs? Is het verstandiger om de nieuwe macbook te kopen, of de oude pro. Welke zouden jullie liever hebben?

Met vriendelijke groet, Vincent

Moderator
    unSOUND

Tja, ikzelf zou eerder voor de oudere MacBook Pro gaan, vanwege:

• 15,4 inch scherm
    • FireWire 400 en 800
    • DVI poort ( Bij de MacBook heb je een extra adapter nodig )
    • ExpressCard slot

Persoonlijk vind ik het design van de oude MacBook Pro’s mooier, maar dat is geen argument voor jouw keuze.

Bijdrager
    .Robin

Ik zit met het zelfde probleem. :x

Bijdrager
    Ghitze

Tjah, dat scherm. Ik ben van plan om een 24 inch scherm erbij te kopen, ( loop nog te dubben tussen tv of scherm voor laptop ) maar ik denk dus dat voor mij niet echt een puntje van overweging is. Hoe zit het met de snelheid van de beide laptops en videokaarten?

De nieuwe macbooks hebben:
    NVIDIA GeForce 9400M grafische processor met 256 MB DDR3 SDRAM, gedeeld met werkgeheugen

De oude macbook Pro:
    NVIDIA GeForce 8600M GT grafische processor 512 MB GDDR3-geheugen

Dus de oude pro trekt de macbook er dik uit denk ik zo?

Maar met het scherm, LED vs TFT. Dan staat de macbook weer vooraan met LED lijkt mij. Correct me if I’m wrong..

(Weet iemand mss benchmarks te vinden tussen deze twee laptops?)

Moderator
    unSOUND
    ”Ghitze”

Maar met het scherm, LED vs TFT.

Beide schermen zijn TFT. LED slaat puur op de verlichting erachter. En dat verschil is niet echt noemenswaardig.

Bijdrager
    Ghitze

ah, ja.. mijn foutje. Ik zie het. Bedankt.

Bijdrager
    sven-

Zowel de oude MBP als de nieuwe MB hebben LED verlichting.

Bijdrager
    .Robin

Volgens mij had het oude model MacBook pPo ook LED schermen. Toch?

EDIT: Ja:)

Bijdrager
    1984
    ”Ghitze”

Bij Prowarehouse liggen de prijs van de nieuwe macbook met 4Gb ram (€1,554.1), aardig dicht bij de oude pro’s in de aanbieding: 15″ 2.5 GHz 4Gb ram (€1,569.61).

Apple MacBook Pro 15″ 2.4 GHz ([size=9:6ca785ea88]Mat scherm, De MacBook Pro is voorzien van een beeldscherm met een hoge resolutie van 1920 x 1200 pixels met led-achtergrondverlichting[/size:6ca785ea88].)
    Vanaf: €1,376.83
    4GB 1426,81

Apple MacBook 13″ Intel Core 2 Duo 2.4GHz ALU
    Vanaf: €1,454.18
    4GB 1553,87

Kortom: met de Macbook Pro heb je meer voor minder geld:wink:

Bijdrager
    Ghitze

Ik had het eigenlijk over deze he:

Apple MacBook Pro 15″ 2.5 GHz
    Vanaf: €1,519.63
    4GB €1,569.61

Maar je hebt wel een punt, precies te rede waarom ik twijfel

[edit: typo]

Bijdrager
    sven-
    ”1984″

(Mat scherm, De MacBook Pro is voorzien van een beeldscherm met een hoge resolutie van 1920 x 1200 pixels met led-achtergrondverlichting)

De 15,4″ versie met een 1920×1200 resolutie ? Dat is nieuw voor mij…

Bijdrager
    Ghitze

Klopt inderdaad niet:
    15,4-inch (diagonaal) TFT-breedbeeld, 1440 x 900 pixels
    17-inch (diagonaal) TFT-breedbeeld, 1680 x 1050 pixels

Bijdrager
    sven-

Ja, en de 17″ versie kán een 1920×1200 resolutie hebben, maar de 15,4″ versie bij mijn weten niet.

Bijdrager
    Ghitze

Maar ik weet nog steeds niet echt wat de beste keuze is. Wie wil zou wat willen. Post eens.. :wink:

Bijdrager
    sven-

Ik zou gaan voor de MacBook Pro, vanwege meerdere zaken:

– kinderziekte vrij
    – FireWire 800 én FireWire 400 poort aanwezig (nieuwe MacBook heeft géén FireWire)
    – mat beeldscherm (nieuwe MacBooks (ook Pro) zijn allemaal glossy, en ik houd niet glossy)
    – betere videokaart
    – groter scherm

Bijdrager
    1984

het was al eerder gepost, en hier sluit ik mij bij aan

”unSOUND”

Tja, ikzelf zou eerder voor de oudere MacBook Pro gaan, vanwege:

15,4 inch scherm
    • FireWire 400 en 800
    • DVI poort ( Bij de MacBook heb je een extra adapter nodig )
    • ExpressCard slot

Persoonlijk vind ik het design van de oude MacBook Pro’s mooier, maar dat is geen argument voor jouw keuze.

Bijdrager
    praseodym

De enige reden om voor de nieuwe MacBook zou zijn wanneer je het nieuwe LED Cinema Display zou willen kopen, die heeft namelijk DisplayPort nodig en dat heeft de oude MBP niet (en DVI->DisplayPort is niet mogelijk).

Bijdrager
    G-Force

Ik zou zelf voor de Pro gaan, tenzij je echt geeft om het formaat van het scherm.

Bijdrager
    rogier 13Bturbo

http://www.ifactors.nl/catalog/product_info.php?cPath=0_508_9059&products_id=26754

Heb zelf in augustus van een dergelijke aanbieding gebruik gemaakt, en nog geen dag spijt!
    17 inch high res, komt dus overeen met de resolutie van een 24 inch Imac, hiermee heb je dus misschien helemaal geeneens een ander scherm nodig!

Ik zou het wel weten.

Bijdrager
    Ghitze
    ”rogier

http://www.ifactors.nl/catalog/product_info.php?cPath=0_508_9059&products_id=26754

Heb zelf in augustus van een dergelijke aanbieding gebruik gemaakt, en nog geen dag spijt!
    17 inch high res, komt dus overeen met de resolutie van een 24 inch Imac, hiermee heb je dus misschien helemaal geeneens een ander scherm nodig!

Ik zou het wel weten.

Een 17inch is me eigenlijk wat te groot, dat is niet lekker draagbaar meer. Ik vind de 15inch als een puntje. Juist vanwege het formaat van de macbook neig ik naar een nieuwe MB, ook al is de pro krachtiger. Ik twijfel nog enorm, ook omdat de nieuwe macbooks gewoon veel mooier zijn (imho) . Als ik nou een goedkoper scherm koop, dan koop ik gewoon een nieuwe MBP. wat een luxe probleem eigenlijk. Als jullie 2000,- hadden, exclusief BTW. Wat zouden jullie kopen?

Bijdrager
    Uxmal

Nieuwe macbookpro natuurlijk! :wink:

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”sven-“

Ik zou gaan voor de MacBook Pro, vanwege meerdere zaken:
    – kinderziekte vrij

Onderschat dit probleem niet. Na het bezit van een bijzonder traumatische eerste-generatie-MacBook kijk ik nu zeker altijd even de kat uit de boom (en heb ik daar nu van geprofiteerd door voor een best lage prijs een MBP op de kop te tikken). Wacht even af wat de eerste reacties zijn en hou deze site en bijvoorbeeld ook MacFixit.com goed in de smiezen, zou ik ik zeggen.

Bijdrager
    Ghitze

Ik heb een nieuwe macbook pro gekocht.. kon het niet laten :innocent: Nu is de levertijd bij prowarehouse alleen wel 2 weken :(

Bijdrager
    Soulshaker
    ”praseodym”

De enige reden om voor de nieuwe MacBook zou zijn wanneer je het nieuwe LED Cinema Display zou willen kopen, die heeft namelijk DisplayPort nodig en dat heeft de oude MBP niet (en DVI->DisplayPort is niet mogelijk).

Het zou me verwonderen dat Apple hiervoor geen adaptor zal aanbieden , anders krijgen ze hun nieuw schermen niet verkocht:P
    En als Apple geen adapter op de markt brengt zal een ander bedrijf dit doen

Bijdrager
    pieter etc

Ik heb net een nieuwe macbook pro gekocht. Vorige week is mijn vorige eind 2008 model ter ziele gegaan door water, moederbord kappot etc. In de winkel deden ze er wat lang over om de schade te bepalen en gezien ik mijn mac en gegevens constant nodig heb direct een nieuwe gekocht. Maar ik mis mijn oude, veel mooiere vormgeving metal case mooiere afwerking, beter geluid en vooral met dit nieuwe blinkende scherm zie ik mezelf constant in een plastiek omrande spiegel. Ik wil mijn oude 15 inch macbook alsnog repareren niemand die toevallig nog een moederbord heeft van bijvoorbeeld een macbook met kapot beeldscherm.

Bijdrager
    Dagaloni
    Ghitze op 29 oktober 2008

Ik heb een nieuwe macbook pro gekocht.. kon het niet laten :innocent: Nu is de levertijd bij prowarehouse alleen wel 2 weken :(

De nieuwe 15″ of 13″?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.