9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mir74

Nieuwe macbook of macbook pro uit 2012?

Ik sta op het punt een nieuwe macbook aan te schaffen, want m’n oude macbook uit 2008 (!) wordt nu toch echt wat traag…
    Ik ben beperkt in budget dus twijfel nu erg tussen de wat oudere macbook pro (volgens mij uit 2012) (http://www.laptopshop.nl/product/206392/apple-macbook-pro-13.html) of de nieuwere macbook (air).
    Ik gebruik de computer niet voor zware activiteiten als vormgeving of montage.

Dank alvast!

groet,
    Miriam

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst

Bijdrager
    Targaryen

Voordeel van de MBP 13″: uitbreidbaarheid! Je kunt er een ssd inplaatsen en upgraden tot 16GB RAM. Nadeel: verouderde infrastructuur en zwaarder dan de Air. Ook de schermresolutie is verouderd. Ikzelf heb dit model vorig jaar gekocht en voorzien van een 256 GB Hdd en 16GB ram en het toestel draait als een tierelier. Ik gebruik ‘m voor het nemen van lesnotities en surfen op het net en fotobewerking.

Bijdrager
    Koning Frank

-edit: de topic titel was eerst ‘macboom’:(

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Koning Frank.

Bijdrager
    Shmoo

1129,- voor dat model MacBook Pro vind ik erg veel geld op dit moment. Als je m zou kunnen kopen voor 899,- zeg ik oké.

Bijdrager
    Nora is back

Ik zou voor een Air gaan met 8 GB ram. Daar zit al een ssd in. Heb je aan 128GB voldoende opslag?

Batterijduur is vele malen beter dan een mbp uit 2012, hij is nieuw, je hebt garantie, is lichter, etc. Wanneer je een retinascherm wilt is de air niet de juiste keuze, maar anders wel. Echt een geweldige laptop. Ik heb de 11″ en nog geen dag spijt gehad.

Bijdrager
    Xcode

Die tweedehands MacBook is fors aan de prijs. In jouw geval zou ik zonder twijfel voor een MacBook Air gaan met sowieso 8GB Ram (kan achteraf niet uitgebreid worden). Een nieuwe MacBook Air heeft een flink betere batterijduur, een SSD in plaats van een HDD (SSD’s zijn veel sneller en veel minder gevoelig voor vallen), is lichter (dat merk je echt) en, tsjah, is splinternieuw ten opzichte van het tweedehands alternatief.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Xcode.

Bijdrager
    TheBigZ

Eens met Nora en Xcode.
    Voor €1099 (tijdelijk) koop je nu bij de Media Markt een ”Early 2015″ 13″ MBA met 8GB geheugen.

“Gekkenhuis” actie:
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_APPLE-MacBook-Air-13-CTO,10259,2112859.html

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    computer space

Géén Air nemen, Dat model moet Apple linea recta de prullenbak in doen. Het scherm ervan kan echt niet meer anno 2015. Kijk ook eens bij Mickeysoft, die doen nu wat Apple momenteel verzaakt: mooie spullen maken. Kijk bijvoorbeeld naar hun Surface 3 als je geen zwaar werk hoeft te doen. IPS scherm van 1920×1280, 10 uur video afspelen op de accu, pak m beet 650€

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  computer space.

Bijdrager
    IsSidha

@computer space .. nou, als we dan toch bezig zijn dan kan ze beter de 18″ tablet van Samsung gaan kopen want die is EN groter EN beter EN goedkoper dan die Mickeysoft handel, wat is dat alweer verouderd zeg.. beetje 700 euro betalen voor een 9″ surface.. dat formaat kan echt niet meer in 2015..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.