5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Agton

Nieuwe MacBook maar onzeker over de foto’s.

Beste Allemaal,

Na 9 jaar Macbook unibody was het tijd voor wat anders en heb ik een Macbook Air aangeschaft.

Timemachine backup ging niet zoals ik had gehoopt verwacht. Dit heeft denk ik mede te maken doordat de oude MacBook 256 gb en de Air de helft daarvan.

Nu is het op zich geen probleem want de documenten die ik nodig had heb ik in de iCloud Drive staan, maar met de foto’s ben ik niet zo zeker.

Op de oude MacBook stond IPhoto en ik dacht dat ik alles in de cloud had gezet, maar dit bleek niet zo te zijn. Ik wil nu voor de zekerheid alle foto’s op een externe HDD zetten en deze dan handmatig in de cloud zetten.

Doe ik er goed aan door de IPhoto op de externe hdd te plaatsen en deze daarna in de cloud te zetten? Weet niet of de foto’s dan ook in als stream terug komen..

Is er iemand die dit kan bevestigen of is er een andere manier om dit te doen?

De foto’s op de oude MacBook zijn qua grootte meer dan de ssd in de nieuwe Air overigens, dus meer dan 126 gb.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    fred44nl

je bent nogal “onvoorzichtig” bezig:)

koop een externe HDD van 1 TB

zet daar alles op wat je wilt bewaren.

kopieër de complete iphoto.library – op de juiste manier – naar die HDD

en controleer dat daarna allemaal.

Bijdrager
    Agton

Beste fred,

Dank voor jouw reactie. Ik heb een 1 TB externe HDD waar ik vanochtend de IPhoto-bibliotheek en de Photos-bibliotheek op het gezet. Deze 2 staan nu dus ” veilig”.

Ik vraag mij nu af hoe nu verder zodat alles op 1 plek staat? Als ik foto’s maak met mijn iPhone wil ik graag dat deze op de berg van alle andere foto’s terecht komt. Ik dacht dat dit kon dmv iCloud.

Bijdrager
    Shmoo

Het is ook gewoon niet eens leuk om dit soort problemen op te lossen want het probleem is niet 256GB vs 128GB maar iPhoto vs Foto’s. De TS maakt het zichzelf nog een stuk moeilijker door deze verandering uit te voeren op het moment dat je niet alleen van computer wisselt maar waarschijnlijk ook nog eens van macOS versie.

De meest logische oplossing, is deze transformatie uitvoeren op je oude computer. Dus op de oude computer moet je zien up te graden van iPhoto naar Foto’s. Zodra dat gelukt is start je de nieuwe computer op, open je de Foto’s app, even zorgen dat je bent ingelogd met je iCloud-meuk en tada.. Al je foto’s zijn aanwezig.

Omdat je nieuwe computer maar 128GB heeft is het misschien verstandig om op je nieuwe computer de optie ‘Optimaliseer Mac-opslag’ aan te vinken.

Bijdrager
    fred44nl

als je nu de iPhoto.library gewoon wilt laten voor wat het is en vervolgens op de nieuwe MBA doorgaat in Foto’s en dus Catalina, dan worden nieuw gemaakte foto’s automatisch toegevoegde aan Foto’s, want iPhoto werkt dan niet meer.

de oude iPhoto.library kun je vervolgens nog benaderen met RetroActive

https://github.com/cormiertyshawn895/Retroactive

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 13 uren geleden door fred44nl.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.