30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)
  • Q:
    Bijdrager
    ommer_76

Nieuwe MacBook Air?

He,

Weet iemand of er al betrouwbare geruchten circuleren over een vervanging van de Air (iets unibody achtigs met MB/MBP trackpad etc?).
    Of ben ik nu te ongeduldig?

Greetz

Bijdrager
    Thijs van Tol

Nieuwe MBA?
    Echt waar? Master of Business Administration? :P

Moderator
    Poezenbeest

De laatste release is van oktober vorig jaar, dus hij zit midden in zijn cyclus..

Overigens is de unibody begonnen bij de MBA en is de touchpad van de MBA overgenomen door de MB en de MBP… dus ik weet niet wat je wilt… Hier staat er een en hij bevalt prima…

Bijdrager
    ommer_76

My bad, de unibody is idd slecht geformuleerd.:oops:
    Wat betreft de trackpad, de Air heeft nog een “click”-knop, als ik hem zo mag noemen, de nieuwe MB/MBP niet meer, dat is eigelijk vooral waar ik aan zit te denken.

Bijdrager
    Pieterr

Zo’n trackpad button werkt anders prima. Van mij mogen ze die handhaven. Scheelt weer een hoop broodkruimels in je MacBook.;-)

Bijdrager
    ommer_76

Hmmm, heb nu zelf een unibody MBP met zo’n trackpad en dat is dus echt he-le-maal geweldig. Wanneer je het gebruikt sta je er niet bij stil hoe goed het in elkaar zit, maar op het moment dat je “terug” gaat naar een andere, dan merk je meteen wat je mist.

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    McHank

ik zag vandaag in de amac in amsersfoort de mba 1.6ghz voor 999 euro..
    Weet niet hoelang het nog duurt, maar is best een leuke prijs of niet?!

Bijdrager
    Dagaloni
    ”McHank”

ik zag vandaag in de amac in amsersfoort de mba 1.6ghz voor 999 euro..
    Weet niet hoelang het nog duurt, maar is best een leuke prijs of niet?!

Ja zeker mooie prijs! Zeker zonder btw:P

Bijdrager
    florisappelaar

dat is een rev a… denk ik.

zorg dat je de rev b in handen krijgt, die is vrij van alle kinderziektes.
    ik vind de nieuwe trackpadbutton helemaal niks en verlang weer naar een echt knop.

ik zit er ook nog steeds aan te twijfelen, die mba is echt waanzinnig.

Bijdrager
    R-Flow
    ”florisappelaar”

zorg dat je de rev b in handen krijgt, die is vrij van alle kinderziektes.

Dat is een beetje overoptimistisch.

Bijdrager
    florisappelaar

waarom?

de overhittings problemen? en de specificaties zijn er erg op vooruit gegaan sinds dien.

ik zou nooit een rev a kopen, ga voor de de rev b.

Inactief
    Anoniem

De rev a kan je wel voor rond de 800 krijgen, de rev b voor 1699 nieuw… Toch kiezen voor de rev b ?

Bijdrager
    R-Flow
    ”florisappelaar”

waarom?

de overhittings problemen? en de specificaties zijn er erg op vooruit gegaan sinds dien.

ik zou nooit een rev a kopen, ga voor de de rev b.

Rev. B heeft ook weer problemen, dus om nou te zeggen dat deze versie vrij is van alle kinderziektes is overoptimistisch.

Bijdrager
    rdesign

Wat zijn dan de ‘kinderziektes’ van de rev. A? Ik wil er binnenkort ook een aanschaffen, dus ik ben er wel benieuwd naar. (:

Bijdrager
    Pieterr

Hm, dat gepapegaai over kinderziektes…

De eerste generatie MacBook Air is een prima computer, zonder problemen. Als je h’m ergens voor een zacht prijsje op de kop kunt tikken: doen!

Bijdrager
    R-Flow
    ”Pieterr”

De eerste generatie MacBook Air is een prima computer, zonder problemen.

Dat is lichtelijk onzin. De rev. A had/heeft sowieso last van oververhitting waardoor er regelmatig één processor kern uitgeschakeld werd/wordt.

Voor de rest:
    http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1259&start=0:wink:

Bijdrager
    Pieterr

@R-Flow: Je refereert aan problemen die al in een vroeg stadium met een software update verholpen zijn.
    Ik kan uit eerste hand melden dat de eerste generatie MacBook Air niet “sowieso last” heeft van oververhitting.
    Kritisch zijn tov de Apple producten mag best, maar je moet niet overdrijven.

Bijdrager
    –help
    ”Pieterr”

@R-Flow: Je refereert aan problemen die al in een vroeg stadium met een software update verholpen zijn.
    Ik kan uit eerste hand melden dat de eerste generatie MacBook Air niet “sowieso last” heeft van oververhitting.

De MacBook Air heeft dit zeker wel, ga jij maar eens een Air goed stress testen… dan zal je zien dat het linker voorste pootje omhoogkomt en dat hij hierdoor nog maar op 3 pootjes v/d 4 staat. Leg mij eens uit dat dat de bedoeling bijvoorbeeld was ? Nee ik vind de Air geniaal maar hij is net ff té… Zo ook het niet kunnen uitbreiden van het werkgeheugen, is het nét niet. (want opzich een 1,86Ghz is snel zat vaak)

Bijdrager
    florisappelaar

ben het hiermee eens… als men verder kijkt was de Air er nog niet helemaal klaar voor in die tijd. De 1.86ghz versie is echt een fantastische machine!

Bijdrager
    sven-

Volgens mij beseffen sommigen hier niet dat het som kiezen of delen is. Uitbreidbaarheid is leuk, maar hier is ruimte voor nodig. Bij de MacBook Air is de bedoeling dat hij extreem dun is. Daardoor heb je geen optische drive, geen uitbreidbaar geheugen, niet veel poorten etc.

Als je daarover klaagt, dan is de Air niet iets voor jou. Kies dan lekker een andere MacBook.

Bijdrager
    Лукас

De Air is net zoals een aantal anderen projecten van Apple meer een ‘experiment’ om de technologie verder te pushen en innovatief bezig te zijn. Dat het product vervolgens crap werkt, is wat anders.

De Cube was een ramp omdat die regelmatig vanzelf aan én uitging, maar was revolutionair. De eerste generatie iPod was een clunker van een ding en te groot voor je broekzak, maar het bracht de muziekspeler markt op hele andere ideeën.

Kortom, het is allemaal technologie wat gewoon wat tijd nodig heeft, maar over vijf jaar zul je veel laptops hebben vergelijkbaar met de Air. SSD drives (maar dan ietsje meer opslag en goedkoper), geen cd-rom drive en meer support voor draadloze technologie.

Ik kan er natuurlijk ook behoorlijk naast zitten. Ik zit niet voor niets op OMT in plaats van TechCrunch.

Bijdrager
    sven-
    ”LucasJV”

De Air is net zoals een aantal anderen projecten van Apple meer een ‘experiment’ om de technologie verder te pushen en innovatief bezig te zijn. Dat het product vervolgens crap werkt, is wat anders.

Ik zou de Air geen experiment noemen. Dat sommige mensen dingen verwachten van de Air waar hij niet voor bedoeld is, of denken dat een ultra-dunne laptop gebruikt kan worden als een soort workstation, dát is wat anders.

”LucasJV”

Het is allemaal technologie wat gewoon wat tijd nodig heeft, maar over vijf jaar zul je veel laptops hebben vergelijkbaar met de Air. SSD drives (maar dan ietsje meer opslag en goedkoper), geen cd-rom drive en meer support voor draadloze technologie.

Vijf jaar? Nee hoor, nu al. Check dit maar: http://tinyurl.com/dkjqef

Apple is een van de weinige innovatieve bedrijven die nog over zijn. De rest volgt Apple. Beter goed gejat dan slecht verzonnen blijkt maar weer..:|

Bijdrager
    R-Flow

@ -sven Weet jij toevallig of er al redelijk geprijsde SSD-schijven zijn die je bijv. in een desktop als de Mac Pro kunt plaatsen? Zonder de halve boel om te bouwen uiteraard.:P Zou als Macintosh HD erg leuk zijn.

”Pieterr”

Hier beweren dat de Rev. A MacBook Air helemaal geen problemen heeft is natuurlijk geen vorm van overdrijven. De oververhittingsproblemen zijn er nog steeds, al zal het ongetwijfeld zo zijn dat het minder voorkomt dan voorheen (met name bij de Rev. B).

Bijdrager
    sven-
    ”R-Flow”

@ sven- Weet jij toevallig of er al redelijk geprijsde SSD-schijven zijn die je bijv. in een desktop als de Mac Pro kunt plaatsen? Zonder de halve boel om te bouwen uiteraard.:P Zou als Macintosh HD erg leuk zijn.

Tja, ik weet niet wat jij redelijk geprijsd vindt. SSD schijven zijn op het moment nog erg prijzig vind ik zelf. Zeker als je een goede wilt (OCZ Vertex, of Intel X25, en het liefst natuurlijk SLC en geen MLC) zit je bij een redelijke opslagcapaciteit al aan de 700e denk ik. De meeste SSD schijven zijn 2,5″ schijven, die je met een adapter in de Mac Pro kunt zetten (zo gebruik ik een VelociRaptor (is ook 2,5″ schijf in adapter) 150GB als opstartschijf). Er bestaan ook 3,5″ SSD schijven, maar ik weet niet precies of die ook met gemak in de Mac Pro passen.

Bijdrager
    R-Flow

Nou ja €700, is natuurlijk inderdaad een beetje aan de dure kant voor een opslagschijfje.:P Bedankt voor de info in ieder geval.

Bijdrager
    PowerMacje

APR MacMe in Leeuwarden en Groningen verkopen 1.8Ghz MacBook Air’s met SSD voor 1400 euro: http://www.macme.nl
    Edit: Ze zitten ook nog in Heerenveen:wink:

Bijdrager
    florisappelaar

mooie aanbieding.

Maar toch heb je dan nog niet de voordelen van de revb, heel veel mensen hebben hun rev a ingeruild voor voor b.

Bijdrager
    Pieterr

Floris moet gewoon wachten op de Rev D. Dan heeft ie geen last van de nadelen van de Rev B die ie wil hebben, én niet van de nadelen van de Rev C die straks uitkomt. (….)

Inactief
    Anoniem

Welke problemen zijn er met de rev b dan ? Deze ga ik heel snel nog kopen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.