8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    rico91

Nieuwe Macbook Air nog dit jaar..??

Met vooruitzicht op de keynotes die misschien dit jaar komen. Verwachten jullie een nieuwe macbook air nog dit jaar?
    Ik ben van plan een macbook air te gaan aanschaffen. Maar twijfel nog een beetje of ik niet 2 maanden moet wachten.

Bijdrager
    Shmoo

Ja waarschijnlijk komt er nog een upgrade voor het einde van dit jaar.

De vraag is alleen wat je nodig hebt en waar je meer waarde aan hecht.

– prijs/kwaliteit
    Dan koop je het huidige instapmodel Air 13″ incl. de processor upgrade naar een Core I7 voor 1145,-
    Je krijgt er dan een Beats headset bij die je eventueel op Marktplaats kunt zetten en waar je minimaal 99,- voor kunt vangen. Das’s je korting op de machine. Voor een kleine 1000,- koop je dan betere kwaliteit qua snelheid machine dat er in de toekomst gelanceerd zal worden. Dit is altijd zo geweest dat de machine met de processorupgrade uit de vorige generatie altijd sneller is dan de instap uit de volgende/komende generatie. Kortom de volgende MacBook Air instap zal nooit sneller zijn dan de huidige Air met de Core I7 upgrade.

– degelijk en mooi
    Dan wacht je op de volgende generatie. Deze zal waarschijnlijk in de bekende 4 kleuren beschikbaar zijn, UBS-C aansluitingen en een kleine tweak qua design hebben. Of de instapprijs dan omlaag zal gaan durf ik niet te zeggen maar ik denk het niet omdat zoveel mensen al zitten te wachten op computers bij Apple. Kortom, je zult hetzelfde ongeveer betalen. Mogelijk zit er maximaal 100,- verschil in.

Via beide opties krijg je gewoon een prima computer alleen moet je zelf bepalen waar jij meer waarde aan hecht.

Bijdrager
    rico91

Tnx voor je reactie!
    Ik had inderdaad het idee om de macbook air 13 inch met i7 te kopen.
    Misschien nog een upgrade van de ssd opslag. Dan zit je op 1450 euro.
    Enige wat me nog tegenhoud is dat als de nieuwe macbooks uitkomen dan de oude misschien in de prijs zakken.
    Maar geen idee of dat gaat gebeuren of dat de oude macbooks er dan helemaal uit gaan.

Vraagje over die beats. Is die aanbieding niet alleen voor studenten??

Bijdrager
    Shmoo

Ja maar er zit verder geen controle op die aanbieding. Of je nu koopt via de gewone online store of via de onderwijs store het is in Nederland precies hetzelfde.

Er zullen vast wel wat winkels zijn die een korting geven op oudere modellen zodra de nieuwe Macs beschikbaar komen maar of dat extreem aantrekkelijk zal zijn betwijfel ik. Meestal is de korting 100,- of 150,- en dan heb je het wel gehad. Het zijn vaak ook de basis modellen niet de opmaat gemaakte machines met extra processorkracht en meer opslag. Winkeliers nemen dat soort machines niet meer zo snel op voorraad.

De gratis Beats headset maakt Apple.com op dit moment de beste plaats om een Mac te kopen omdat je dat ding voor meer geld kunt doorverkopen dan je ooit korting zal krijgen op een Mac.

Bijdrager
    rico91

Ik vind het toch een interessant verhaal!
    Is er een kans dat apple het gaat controleren of je aan een studie doet?
    Moet je geen studie pas of iets dergelijks opsturen??
    De beats erbij is leuk, maar de prijzen voor macs zijn ook mooi wat lager. Dus behoorlijk interessant.
    Heb iemand wel eens besteld via de onderwijs pagina van apple terwijl diegene geen studie deed?

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt dit zelf controleren..

Probeer maar eens op de Engelse site van Apple precies hetzelfde te doen, dan krijg je wel een keuze waar je moet aangeven naar welke school je gaat en welke studie je volgt. Nederland is daar (nog) veel te klein en niet intressant genoeg voor. Zoveel Macs worden er in dit land nig niet verkocht dat Apple massaal inkomsten zal mislopen.

Ik koop zelf altijd mijn computers op deze manier en heb nog nooit een telefoontje of wat dan ook gehad. Je moet natuurlijk de kerk wel in het midden laten. Niet morgen een iMac kopen, de week erna een MacBook Pro en de week daarna nog twee MacBooks kopen.

Bijdrager
    rico91

Scheelt wel veel ja.
    Ik koop meestal ook zakelijk en kan dan de btw terug vragen van de belasting. Maar dat zal in dit geval misschien niet werken of wel?

Bijdrager
    Ganymedus

Afgezien dat ik het volledig met je eens ben met je eerste reactie Shmoo, kwam er bij mij wel de vraag omhoog of je daarmee niet iets te kort door de bocht gaat. Een nieuwe MacBook Air kan volgens mij het volgende betekenen:
    + nieuwe CPU
    + nieuwe intel graphics (of zelfs dedicated GPU?)
    + sneller geheugen
    + snellere SSD
    + beter scherm
    – gesoldeerde SSD
    – gesoldeerde accu
    -/+ nieuwe toetsenbord a la de MacBook (Ik weet niet of het een nadeel is, dit is heel persoonlijk)

Afhankelijk van het doel wat rico91 voor ogen heeft, kan bijvoorbeeld de betere grafische mogelijkheden een reden zijn om te wachten? Anderzijds, je weet nooit wat er gaat komen. Ik ben persoonlijk altijd van mening dat je producten moet kopen op basis van wat je nodig hebt, niet op basis van wat zou kunnen zijn in de toekomst.

rico91 op 22 augustus 2016

Scheelt wel veel ja.
    Ik koop meestal ook zakelijk en kan dan de btw terug vragen van de belasting. Maar dat zal in dit geval misschien niet werken of wel?

Volgens mij betaal je gewoon BTW wanneer je een product koopt via de B2S actie. Dus in dat geval kun je nog steeds de BTW terug vragen via de belasting. Als je hem in de UK koopt, en je maakt gebruik van grijze import dan kun je de BTW niet terug vragen natuurlijk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.