6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Nieuwe MacBook Air komt niet uit sluimerstand

Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort een nieuwe MacBook Air die, als ik hem heb dichtgeklapt en bijvoorbeeld na een dag weer open, niet automatisch uit de sluimerstand komt. Dat irriteert me best wel, te meer omdat dit bij mijn oude MacBook Pro zich werkelijk nooit heeft voorgedaan en men mij bij de winkel waar ik hem heb gekocht naar mijn mening onvoldoende daarin kan helpen (terwijl het wel een Premium Reseller is…)

Om het op te lossen druk ik dan op de knop rechtsboven op mijn toetsenbord (louter aanraken voor bijv controle op mijn vingerafdruk is onvoldoende), soms enkele seconden, soms wel tien, om vervolgens het Apple-logo te zien en een zeer snelle overgang naar het inlogscherm. Een harde opstart is het dus ook niet, ik zie geen balkje dat zich vult zoals bij een harde opstart.

Als iemand me wat verder zou kunnen helpen ben ik zeer dankbaar! Hieronder even mijn instellingen in de energiestand:

Alvast veel dank!

Bijdrager
    Shmoo

Meestal moet je dit soort dingen zoeken bij software van derden die je hebt geïnstalleerd. Je zou de logbestanden van het systeem in de gaten kunnen houden maar goed, dat is altijd een gedoe waar je echt niet vrolijk van wordt.

Misschien kun je eens een EtreCheck op de Mac loslaten.

Bijdrager
    TinMachine

Hoi Shmoo, dank voor je bericht! Ik heb echter nooit dat probleem gehad bij mijn oude MacBook waar echt dezelfde software op draaide. Is dat dan niet apart?

Bijdrager
    pim939

Zelf heb ik hier met mijn MacBook Pro uit 2018 ook wel eens last van, en in mijn omgeving zie ik dit ook regelmatig. Ik denk (maar weet het niet 100% zeker) dat de MacBook niet goed registreert dat hij wordt opengeklapt. Wat voor mij helpt is om hem bijna helemaal dicht te klappen (dus net niet helemaal) en hem vervolgens helemaal, zo ver mogelijk, in een vloeiende beweging open te doen. Bij mijn MacBook gaat het scherm dan meestal binnen een paar seconden aan. Hopelijk helpt dit voor jou ook.

Bijdrager
    McPim

Probeer deze twee eens:

https://support.apple.com/guide/mac-help/reset-nvram-or-pram-mh26871/mac

https://support.apple.com/en-us/HT201295

.. en installeer de Catalina 10.15.3 update die gisteren uitkwam. Helpt dat? Zo niet kun je een schoon gebruikersaccount aanmaken en testen of het daarin ook gebeurt (zo niet dan weet je dat het aan een app, tool, of instelling in jouw account ligt). Als dat allemaal niet helpt ├ęn het doet zich ook voor in een schoon account dan kun je een nieuwe installatie van macOS overwegen. Als zelfs dat niets oplost wordt het tijd om terug te gaan naar je verkoper, dit hoort niet bij een nieuwe Macbook. Ook gekke manieren om ‘m open of dicht te doen moeten zeker niet nodig zijn.

Omdat die open-dicht sensor magnetisch werkt nog een vraag: je gebruikt geen zaken die magnetisch zijn in de buurt van je MacBook? Hij staat niet op een subwoofer, ligt niet op een iPad, geen hoes eromheen, dat soort dingen?

Heb je er iets op aangesloten, zoals een extern scherm of schijf of USB hub?

Bijdrager
    TinMachine

Hoi allemaal, veel excuses voor de late reactie, maar ik heb het druk gehad en nu heb ik OS X gewoon helemaal opnieuw geïnstalleerd. Hopelijk is het probleem nu voorbij. Ik hou jullie op de hoogte!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.