11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Janspiering

Nieuwe macbook

Hallo,

Aangezien vorige week mijn laptop kapot is gegaan(windows) wil ik de overstap gaan maken naar een macbook na veel uurtjes plezierig werken achter een imac.

Nu is de vraag welke macbook kan ik het beste kopen?

Zal het vooral gaan gebruiken voor school, veel office en internet gebruik.
    Daarnaast wil ik het ook gaan gebruiken voor dj-en met traktor, zwaar programma..
    En natuurlijk voor het normale gebruik van internet, muziek en andere multimedia.

Welke zal het beste bij mij passen?

Mvg
    Jan spiering

Bijdrager
    SMTR

MacBook Pro. Neem een 13″ als je van klein, compact en snel houdt, kies de 15″ als je van een groter scherm en heel erg snel houdt….

Bijdrager
    1984

De Macbook word niet meer gemaakt, maar als 2dehands geen probleem is dan zijn er voldoende te vinden die voldoen aan jouw wensen
    Dit zijn de huidige laptops van Apple. http://www.apple.com/nl/why-mac/compare/notebooks.html

Bijdrager
    Ritsurt

Ik zou niet krom gaan liggen om een paar honderd euro en dan gewoon een Air kopen ipv van te gaan nadenken over een 2e hands Macbook.. Je doet er jaren mee, kan je het beter gelijk goed doen.

Denk zelf dat je beter voor een MBPro 13” kan gaan, wil je compact en snelheid zou ik een i7 nemen (1449,-) en mocht je kracht en beter scherm belangrijk vinden een MBPro 15” (1749,-)

Bijdrager
    Janspiering

Bedankt voor de snelle reacties..

Mijn keuze is gevallen op een pro 15″ 2.0 ghz

Wat is aan te raden,

extra geheugen van 8gb?

Glossy of antiglare?

Evt. Nodige accessoires?

Bijdrager
    jimeh

Als je ermee gaat draaien in clubs enzo dan zou ik voor een antiglare gaan, ook als je graag buiten werkt.
    4gb is voor jouw doeleinden genoeg. En als accessoires zou ik een extern toetsenbord en muis aanraden voor als je lang thuis moet werken.

Bijdrager
    Ritsurt

En dan natuurlijk ook een Mini Display Port naar … (HDMI, VGA oid) om hem op je scherm aan te sluiten.

Bijdrager
    karelschapie

Met de 15″ heb je een goede keus gemaakt! hoewel ik zelf de 13″ i7 heb zou mijn volgende toch ook 15″ zijn omdat de batterij een stuk langer mee gaat!

Ik zou het scherm met hoge resolutie en glanzende toplaag nemen als extra optie! Daarnaast raad ik je aan 8GB werkgeheugen apart (bij een andere winkel) te bestellen en zelf in te bouwen (heel makkelijk) omdat dit namelijk 150 euro goedkoper is!

Bijdrager
    nebilem

En dan zit je ruim boven 2000 euro.

Bijdrager
    Janspiering

Bedankt allemaal voor de reacties,

Zeker een goede tip om later de 8gb erin te zetten, scheelt weer wat.

Display port en magic mouse er ook op het lijstje bij gezet,
    die volgende week wordt meegegeven naar new york.. (heel fijn die gunstige dollar)

Nog even een weekje twijfelen over het scherm…

Bijdrager
    1984
    Ritsurt op 19 oktober 2011

En dan natuurlijk ook een Mini Display Port

Die zul je niet vinden op een nieuwe 15″MBP, daarvoor in de plaatst vind je een Thunderbolt-poort waar je wel Mini DisplayPort-aansluiting kunt in pluggen.

Betreft het geheugen zie het verschil tussen Apple en elders
    http://eshop.macsales.com/shop/memory/iMac/2011/DDR3_21.5_27
    http://store.apple.com/nl/memorymodel/ME_IMAC_S11_21

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.