23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    oudwingebruiker

Nieuwe Macbook 1.83 of 2.0 kopen ???

Goedemiddag,

Ik zit te denken om een macbook te kopen, mijn oude G3 800MHz is dood. Ik vind het moeilijk te besluiten welke macbook ik moet kopen, heb ik voor 200 euro echt veel meer laptop als ik de 2.0 koop ??? + de verhalen dat de nieuwe macbook erg heeft wordt maakt mij angstig, dit kan niet goed zijn (toch ???). :? :?

Anoniem

Ik zou voor de 2,0 gaan, voor dat prijsverschil met de 1,83 heb je 20 GB meer harde schijf, 512 MB meer geheugen en een SuperDrive, lijkt mij de prijs wel waard.

Bijdrager
    oudwingebruiker

oke, krijg ook nog eens studentenkorting, dus maakt het verschil nog kleiner, maar hoe zit het met de warmte die dat ding afgeeft ???

Bijdrager
    Daan86

Of gelijk voor de zwarte gaan 40extra gb harde schijf 80 lijkt me namelijk best krap als je bijvoorbeeld ook nog eens windows xp erop wilt zetten. 1400 euro als je studentenkorting hebt.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”oudwingebruiker”

oke, krijg ook nog eens studentenkorting, dus maakt het verschil nog kleiner, maar hoe zit het met de warmte die dat ding afgeeft ???

Mijn 2 Ghz macbook staat altijd op het bureau. Ik merk niets van warmte. Ik hoor de ventilator ook nooit.
    Ik vond het die meerprijs zeker waard: een superdrive, grotere harddisk, maar cache geheugen en standaard meer ram geheugen.

Bijdrager
    oudwingebruiker

oke dus hij is gewoon lekker stil zoals ik gewend ben van Mac en hoe lang gaat de bat mee?

Bijdrager
    mvdenberg
    ”oudwingebruiker”

oke dus hij is gewoon lekker stil zoals ik gewend ben van Mac en hoe lang gaat de bat mee?

De batterij tijd valt tegen: ik schat 4 uur op een volle accu bij normale kantoor toepassingen (geen cd/dvd speler gebruik, of usb apparatuur in gebruik). Een nieuwe accu voor een iBook gaat 6 uur mee.
    Oke, de nieuwere cpu’s vreten meer stroom. Maar ach, het is langer dan een HP/Dell laptop. :)

Bijdrager
    oudwingebruiker

oke, dat is jammer maar kan ik hem beter kopen in de winkel of via de website van apple ???

Bijdrager
    mvdenberg

Voor de snelheid en service bij een dealer (ik neem aan dat hij op voorraad is).
    Voor het gemak bij de online Apple store (thuis bezorging en binnen 10 of 14 dagen je macbook zonder opgave van reden terug kunnen sturen indien deze niet bevalt).

Bijdrager
    1984
    ”Daan86″

Of gelijk voor de zwarte gaan 40extra gb harde schijf 80 lijkt me namelijk best krap als je bijvoorbeeld ook nog eens windows xp erop wilt zetten. 1400 euro als je studentenkorting hebt.

80 GB lijkt me voldoende en voor die 200 euro prijsverschil koop je wel meer GB externe opslag

Bijdrager
    Daan86

Maar je heb dan wel een zwarte. Mocht je wild zijn van die kleur is het het overwegen waard.

Bijdrager
    1984
    ”Daan86″

Maar je heb dan wel een zwarte. Mocht je wild zijn van die kleur is het het overwegen waard.

Het is maar waar je wild van word….

Bijdrager
    Daan86

Dit bewijst maar weer eens dat wit of zwart een lastige keuze blijkt. Persoonlijk heb ik voor de zwarte gekozen als afwisseling op mn oude ibook.

Bijdrager
    Stokky
    ”Daan86″

Dit bewijst maar weer eens dat wit of zwart een lastige keuze blijkt. Persoonlijk heb ik voor de zwarte gekozen als afwisseling op mn oude ibook.

Beste daan heb je je iBook toevallig te koop?

Moderator
    Adriaan Mol
    ”oudwingebruiker”

oke, dat is jammer maar kan ik hem beter kopen in de winkel of via de website van apple ???

Volgens mij kan je alleen van de studentenkorting genieten als je via de Apple Store besteld, maar ik kan het ook fout hebben. Het is zeker de moeite waard om voor de 2,0-versie te gaan. De zwarte vind ik persoonlijk niet echt ’t geld waard, zeker niet als student zijnde.

Bijdrager
    jumper

Ook bij IT-Pro krijg je als student korting.

Bijdrager
    mac-meisje

Applecentre Amsterdam cs krijg je wel studentenkorting!! maar andere applecentres weet ik eigenlijk niet…

Bijdrager
    Cars
    ”1984″

De linker heeft toch een iBook…geen MacBook…Dan zou ik voor rechts kiezen..die is 2x zo snel :wink: En nog wat slanker ook..

Bijdrager
    d3nn
    ”mac-meisje”

Applecentre Amsterdam cs krijg je wel studentenkorting!! maar andere applecentres weet ik eigenlijk niet…

In eindhoven bij de apple winkel krijg je ook studenten korting.

Bijdrager
    strigoi

Winkels geven veel minder studenten korting dan online store volgens mij was het 2% versus 6-9%

Bijdrager
    Frenco

eh die witte is ook een macbook hoor! kijk maar na de sleuf voor de cd/dvd!!
    ibook heeft lade…..

”Cars”
    ”1984″

De linker heeft toch een iBook…geen MacBook…Dan zou ik voor rechts kiezen..die is 2x zo snel :wink: En nog wat slanker ook..

:D

Bijdrager
    chocolate
    ”Frenco”

ibook heeft lade…..

”Cars”
    ”1984″

Die witte is dus GEEN macbook Frenco, kijk eens naar dat dik geval

Bijdrager
    Frenco

ja, sorry nu zie ik het ook idd een ibook haha

”4T4″
    ”Frenco”

ibook heeft lade…..

”Cars”
    ”1984″

Die witte is dus GEEN macbook Frenco, kijk eens naar dat dik geval

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.