7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    RENERECHE

[opgelost] Nieuwe Mac Time Machine backup benaderen

Hi all,

Nieuwe MacBook Pro binnen en heb een time machine backup gemaakt op mijn NAS. Voor de duidelijkheid mijn NAS heet SERVER en standaard staat op de map een schijf TimeMachine waar ze allemaal op staan.

Ik selecteer in het menu dat ik een TM wil terugzetten en zie ook de SERVER staan met TM logo er bij. Ik klik daar op en hij vraagt of ik wil inloggen als Gast of Geregistreerd gebruiker ik kies voor het laatste en vul de UN en PW in van de hoofdgebruiker op de NAS en duw op enter. Daarna gebeurt er voor mijn gevoel niets meer…

Heb ik geen geduld, doe ik wat fout of?

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: TItel aangepast

Bijdrager
    RENERECHE

Ow, ben al een stapje verder… Heb de server nu benaderd als Gast en kom een scherm verder waar je TimeMachine backup kan selecteren. Er staat alleen Reservekopie laden… alvorens ik op Ga Door kan klikken. Waarschijnlijk even wachten dus!

Bijdrager
    fred44nl

in welk menu van welk programma geef je aan dat je een backup wil terugzetten ??
    als je een nieuwe Macbook voor de 1e keer opstart, dan wordt de vraag gesteld of je Migratie Assistent wil gebruiken.

Bijdrager
    RENERECHE

Ik denk dat het gelukt is, na 30 minuten Reservekopie laden heb ik op terug geklikt en toen zag ik opeens naast de bron SERVER ook TimeMachine en TineMachine1 staan, uiteindelijk had ik de 1 nodig die geselecteerd en hij is nu bezig. Verwacht geem problemen meer denk ik.

Bedankt voor de reply!

Geblokkeerd
    SusanUSA

Handig toch dat Time Machine.

Bijdrager
    GoeieDag

TM op een NAS wordt niet door Apple ondersteund.

Bijdrager
    RENERECHE

Jawel hoor is uiteindelijk gewoon gelukt, niet echt vloeiend maar misschien komt dat omdat er 400gb op de nas stond aan vack up!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.