13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    KrijnB

Nieuwe mac schone installatie of niet?

Beste OMT-ers,

Ik ben van plan mijn iMac (2012) te verkopen en hier de nieuwe 13”inch macbook pro voor terug te kopen. Nu gebruik ik al vele jaren een Mac, dus is mijn vraag of ik het verstandig is de nieuwe Mac zo schoon mogelijk te houden of wel te kiezen om mijn huidige gegevens via de migratieassistent over te zetten? Na al die jaren Mac zit er vast wel wat ‘rotzooi’ op de mac en door niets vanuit de migratieassistent over te nemen komt deze rotzooi ook niet op mijn nieuwe mac.

Zit ik goed met mijn beredenatie of maakt het niets uit?

Bijdrager
    Nosferatu

Beredeneer nog ff door…

Bijdrager
    Shmoo

Doe lekker wat goed voelt en je doet het goed!

Persoonlijk zou ik altijd kiezen om met een schone lijn te beginnen vanwege de volgende feiten. Migratieassistent daar heb ik geen goede ervaringen mee, stel dat er ook maar een heel klein dingetje niet goed gaat. foutjes kunnen er altijd in sluipen dan zal je altijd later dat gevoel hebben. Zou er nog meer niet goed zitten.

Los daarvan vind ik het persoonlijk altijd extreem leuk om door Systeemvoorkeuren tabje, voor tabje alle instellingen af te lopen en kijken of dit allemaal wel goed staat naar wens. Vaak komen er links of rechts wat instellingen bij waarvan je geen weet hebt omdat je er nooit naar kijkt.

Ik trek altijd een hele dag uit om mijn systeem helemaal op te bouwen en precies zo neer te zetten zoals ik dat wil. Elk programma even opstarten en kijken of de instellingen goed staan. Superleuk om eens per jaar of twee jaar te doen. Ben net zo leuk als eens per jaar kijken naar de Jason Bourne films.

Bijdrager
    Blieper

Goed Shmoo, in ieder geval een hele leuke redenering(y)

Bijdrager
    Rethep

Ik heb dat juist niet gedaan! In de A-Mac winkel werd dat ook niet speciaal aangeraden, alleen als je bepaalde problemen ervaren hebt op je oude Mac.
    Succes!

Bijdrager
    Rethep

Je kunt natuurlijk zover redeneren tot je een ons weegt;-)

Bijdrager
    Blieper

Ik denk dat KrijnB een goede reden geeft om het wel te doen:-D

Bijdrager
    KrijnB

Bedankt voor de reacties (y):-D
    Ik denk dat ik voor een hele schone mac ga.

Bijdrager
    koen
    Rethep op 01 november 2016

Je kunt natuurlijk zover redeneren tot je een ons weegt;-)

Zeker als je met een schone lijn begint. :evil:

Bijdrager
    Rethep

Ach, er zijn ook mensen die voor alles bang zijn;-)

Bijdrager
    Shmoo

Alles? Dat lijkt mij een tikkeltje overdreven, dat kan echt niet.

Bijdrager
    SvS

Tegenwoordig met allerlei clouddiensten en backupsystemen zou ik lekker clean install doen, schoon beginnen dus, ik ben het wel eens met Shmoo.

Bijdrager
    flierefluiter

Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik ben het eens met Schmoo. Ga voor Clean Install. je komt er vanzelf wel achter wat je nog aan programmatuur mist.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.