22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    wdele

Nieuwe Mac Pro's?

Halloo,

Ik sta op het punt om een Mac Pro te bestellen. Nu zit ik me echter af te vragen hoe groot de mogelijkheid is dat er een nieuwe Mac Pro in 2016 komt? Ik wil niet dat ding uitpakken en dat er dan de dag erna weer een nieuwe is… Ik zit te twijfelen aangezien Apple natuurlijk heel lang de Mac Pro’s niet geüpdate had voor 2013, maar het lijkt erop dat ze zich weer een beetje focussen op de Mac Pro en deze is natuurlijk weer 3 jaar oud….

Bijdrager
    Niels

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac

En hij is bijna 2 jaar oud (gelanceerd in december 2013).

Geblokkeerd
    Humain

Welke Mac Pro zou je overwegen en waar zou je hem voor gebruiken?

Bijdrager
    wdele
    NielsDam op 21 oktober 2015

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac

En hij is bijna 2 jaar oud (gelanceerd in december 2013).

Oeps, 2 jaar oud dan;)

Humain op 21 oktober 2015

Welke Mac Pro zou je overwegen en waar zou je hem voor gebruiken?

Ik zit op dit moment te kijken naar het instapmodel (quad-core), hij zal vooral gebruikt geworden voor FCPX, Motion, Photoshop, en InDesign.

Bijdrager
    R-Y

Zo je dan niet beter een high-end iMac willen nemen?

Geblokkeerd
    Humain

Idd, voor dat werk zou ik ook voor de 27 iMac gaan, heb je tevens een relatief goed scherm bij.
    Buiten het feit dat hij single tread om de Mac Pro heen rent..

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Humain. Reden: Spelvouten

Geblokkeerd
    Humain

Zeker dat je voor het instapmodel wil gaan verteld mij dat je geen fultime professional bent die veel cores en dikke GPU nodig heeft.
    De 4 cores pro is gewoonweg veel te duur voor jou gebruik. ga dan voor de 6 core met duo D500 GPU.

Vraag is dus: ben je pro en afhankelijk van je systeem.
    Nee: Ga voor de iMac die is namelijk sneller dan de 4 core in single
    Ja: ga voor een 6 core pro omdat Adobe steeds meer op GPU gaat draaien en je die bak toch in enkele maanden hebt terugverdient.

Bijdrager
    sonic1984

Absoluut voor een high end iMac gaan. Goedkoper en sneller, zeker met de net ge-update processors (incl grafische)

Geblokkeerd
    Humain
    sonic1984 op 21 oktober 2015

Absoluut voor een high end iMac gaan. Goedkoper en sneller, zeker met de net ge-update processors (incl grafische)

Niet zo snel, als er zware wensen zijn die specifiek zijn is dat ZEKER niet altijd de beste oplossing.
    Batch eens 900 RAW files in LR naar allemaal dezelfde instellingen. Wed maar dat de 4 core pro dan sneller is ivm multicore spec en niet throttelen

Bijdrager
    R-Y

Denk niet dat meneer daar aankomt. Mocht hij op een dag dat wel doen, dan is geduld een schone zaak. Echter denk ik meer dat het hier gaat om amateuristisch (lees hobby) beeldbewerking dan dat het beroepsmatig is.

Geblokkeerd
    Humain

Dat denk ik ook, vandaar mijn Ja en Nee anwoordkeuzes.
    Maar ik geef graag wat extra info en stof tot nadenken:)

Bijdrager
    wdele

Bedankt voor de reacties, ik zal kijken naar een iMac 27″ want daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht.

Mocht ik toch de Mac Pro overwegen….. Denken jullie dat er een nieuwe komt in 2016?

Geblokkeerd
    Humain

Wat wij denken als niet medewerkers van Apple is totaal onbetrouwbaar.
    het enige wat we kunnen doen is afgaan op statistieken, en daar is al een linkje van gepost

Geblokkeerd
    Carp
    wdele op 21 oktober 2015

Bedankt voor de reacties, ik zal kijken naar een iMac 27″ want daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht.

Mocht ik toch de Mac Pro overwegen….. Denken jullie dat er een nieuwe komt in 2016?

Er is nog een derde, goedkopere optie, namelijk de Mac Pro 5.1 en dan aanpassen aan je wensen.
    Je kunt dan zelf kiezen mbt GPU’s.
    Monitor idem, persoonlijk zou ik ook liever een ander scherm gebruiken.

Deze site verkoopt veel te dure items, maar kan je wel helpen met keuzes maken.
    http://create.pro/solutions

Bijdrager
    wdele
    Carp op 21 oktober 2015
    wdele op 21 oktober 2015

Er is nog een derde, goedkopere optie, namelijk de Mac Pro 5.1 en dan aanpassen aan je wensen.
    Je kunt dan zelf kiezen mbt GPU’s.
    Monitor idem, persoonlijk zou ik ook liever een ander scherm gebruiken.

Deze site verkoopt veel te dure items, maar kan je wel helpen met keuzes maken.
    http://create.pro/solutions%5B/quote%5D
    bedankt, echter heb ik het geld en ga ik dan gelijk voor alles nieuw.;)

Bijdrager
    TheBigZ

Ja de Xeon E5 1600 v4 (Grantley EP) komt eraan in 2016. Een update van de Mac Pro in 2016 is dus zeker mogelijk.
    http://wccftech.com/intel-assures-broadwell-ep-xeon-e52600-v4-processors-q4-15-feature-22-cores-44-threads/

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  TheBigZ.

Geblokkeerd
    Humain

De link van Carp is niet per definitie 2e hands..
    Dan heb je zelfs de mogelijkheid om schijven IN je systeem te bouwen en zo.

Bijdrager
    wdele
    TheBigZ op 21 oktober 2015

Ja de Xeon E5 1600 v4 (Grantley EP) komt eraan in 2016. Een update van de Mac Pro in 2016 is dus zeker mogelijk.
    http://wccftech.com/intel-assures-broadwell-ep-xeon-e52600-v4-processors-q4-15-feature-22-cores-44-threads/

Dat wordt dan alleen een processor upgrade neem ik aan… (Ipv een nieuwe Mac Pro met nieuwe functies)

Humain op 22 oktober 2015

De link van Carp is niet per definitie 2e hands..
    Dan heb je zelfs de mogelijkheid om schijven IN je systeem te bouwen en zo.

Oeps, verkeerd gekeken.:)

Geblokkeerd
    Carp

Create Pro beweert nieuwe kasten en componenten te verkopen, je betaald daar ook fors voor.
    Op die site worden de opties netjes uitgelegd.

Niet iedereen is happy hoe Apple met de Pro’s omgaat, dankzij hun eigen beleid [van 2009 t/m 2012 hetzelfde model] hebben ze de deur open gezet voor DIY upgrades, en fout die ze echt NOOIT meer gaan maken!

Daardoor ‘krijg’ je nu opties, die Apple je niet kan aanbieden, bv het hele scala van NVdia GPU’s staat tot je beschikking!
    http://www.macvidcards.com/store/c2/Nvidia_GPUs.html
    12 cores tot 3,46 Ghz, Geekbench 32000, dat is voor de meesten snel genoeg.

Onder dit topic vind je de meeste info mbt een nieuw model Mac Pro.
    http://forums.macrumors.com/threads/will-there-be-a-new-mac-pro-in-2016.1928328/page-5#post-22119995

PS, er zijn inmiddels ook opties om de ‘Trashcan’ zelf te upgraden!

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Carp.

Bijdrager
    TheBigZ
    wdele op 22 oktober 2015

Dat wordt dan alleen een processor upgrade neem ik aan… (Ipv een nieuwe Mac Pro met nieuwe functies)

Dat neem ik aan van niet. Er zullen dan ook wel nieuwere versies van de AMD videokaarten in komen. Het kastje (“prullenbak”) zal de komende jaren wel hetzelfde blijven.

Wat voor nieuwe functies had je verwacht?

Bijdrager
    wdele
    TheBigZ op 22 oktober 2015
    wdele op 22 oktober 2015

Dat neem ik aan van niet. Er zullen dan ook wel nieuwere versies van de AMD videokaarten in komen. Het kastje (“prullenbak”) zal de komende jaren wel hetzelfde blijven.

Wat voor nieuwe functies had je verwacht?

Niks specifieks !

Bijdrager
    Nora is back

@wdele wat ik nog een beetje mis is de informatie betreffende wat je er nu precies mee wilt gaan doen. Dit zou het een stuk eenvoudiger maken om in te schatten wat er geschikt is voor jouw gebruik.

Ondertussen lijk je al een keuze te hebben gemaakt, gezien het beeldschermen-topic

Beeldscherm voor Mac Pro

Ik verwacht begin 2016 een upgrade van de Pro, simpelweg omdat het alweer 2 jaar geleden is en er nieuwe chips beschikbaar zijn. Nu kopen zou ik afraden, zeker wanneer je nog een systeem hebt draaien dat nog enkele maanden mee kan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Nora is back.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.