22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    alfonzo

Nieuwe mac Pro + randapparatuur

Hallo

Ik ben van plan om van mijn iMac over te stappen naar de nieuw Mac Pro. Momenteel heb ik hier een Eizo CG 243 scherm aan hangen met DisplayPort connectie (deze hangt met een DP naar MiniDP adapter aan mijn iMac). Ik zou dit scherm graag samen met de Mac Pro willen gebruiken, maar zie dat deze enkel Thunderbolt aansluiting heeft. Welke adapter heb ik hiervoor nodig? Gaat dit vlekkeloos werken?

Ik heb ook een aantal externe FireWire schijven die ik zou willen blijven gebruiken met de Mac Pro. Ik zie dat deze geen FireWire ingang meer heeft. Hoe pak ik dit aan of moet ik sowieso overschakelen op USB3 of Thunderbolt schijven?

Fons

Bijdrager
    Matthijn

Thunderbolt gaat over hetzelfde kabeltje als minidisplayport. Dus dat gaat gewoon werken.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    alfonzo

Handig zo’n docking station. Ik vermoed dat er met de nieuwe Mac Pro wel meer van dit soort oplossingen het licht zullen zien. Hebben jullie weet van gelijkaardige producten?

Bijdrager
    MacMaccie

Idd intressant, die dockingstation.
    Ik ga m’n nieuwe mac pro op m’n bureau plaatsen, en dat scheelt dan behoorlijk wat snoeren:-)

Bijdrager
    Janjans

Ik ga zelf geen nieuwe Mac Pro kopen, maar ben wel heel benieuwd hoe iedereen deze machine plaatst en omgaat met de externe disks e.d:roll: Misschien een topic waardig, een verzameling van alle verschillende manieren waarop men is omgegaan met deze nieuwe manier van het opbouwen van een computer.

Ik weet dat er een topic is ivm hoe ieders bureau eruit ziet, maar wellicht is het leuk om juist deze apart te verzamelen en bij elkaar te zetten:) Mensen kunnen hun foto’s dan natuurlijk ook nog gewoon in het originele topic plaatsen;)

Bijdrager
    MacMaccie

Ja, goed idee om daarover een nieuw topic te openen.
    Alleen ff wachten tot februari;-)

Bijdrager
    Janjans

Nu ik me bedenk, eigenlijk is dit dat topic al:D Er ontstaat nu al een verzameling van mogelijke manier van omgaan met dat wat er gaat komen, daar kan best op voortgebouwd worden;)

Wellicht alleen in de titel nog even vermelden dat het om de Mac Pro 2013 gaat, zodat het in de toekomst ook duidelijk blijft:)

Bijdrager
    TheBigZ

@Janjans: Mensen die de Mac Pro 2013 gaan aanschaffen doen dat vooral om serieus hun werk mee te kunnen doen, en niet om hier op OMT een beetje de patserige puber uit te gaan hangen.:D

Bijdrager
    Janjans

@TheBigZ En juist daarom is het wellicht ook fijn om een apart draadje te hebben waarin er specifiek over verschillende oplossingen gesproken wordt betreffende de nieuwe vorm van aansluiten:)

Het zogenaamde “patserige puber”-syndroom kan dan in het andere draadje zich verder ontwikkelen;)
    (al posten daar ook veel niet-patserige pubers, dus om nu meteen alle posters daar tot patserige pubers te benoemen, dat wil ik ook niet:) )

Bijdrager
    Melle

Het is hier mss de juiste plaats: wat met de sterk verouderde ACD (apple cinema displays) > een vernieuwd apple display met oa. usb 3.0 zou heel veel helpen. Nu weiger ik dat oude display te kopen, maar ik heb drie nieuwe schermen nodig. Dus nu denk ik ook sterk aan een of ander thunderbolt dock.

in een volgende post, zal ik een handige vergelijking posten van thunderbolt docks… die soms maar heel traag op de markt komen… Ik denk om de calldigit te kopen…

Bijdrager
    Melle

Apr 16, 2013 9:43 AM (in response to cpage)
    So far, here is what is or could be available for Thunderbolt Docking Stations

Hopefully these are MSRP prices and the street prices will be much less.
    Otherwise it will be living up to its nickname ‘Blunderbolt’

Matrox – DS-1— $249

PORTS:
    1x Thunderbolt
    1x USB 3.0
    1x Ethernet
    1x HDMI
    2x USB 2.0
    Audio In/Out

PRO:
    HDMI

CON:
    Very Pricy
    USB 2.0
    1x Thunderbolt

CalDigital – Thunderbolt Station — $199

PORTS:
    2x Thunderbolt
    3x USB 3.0 (1 front)
    1x Ethernet
    1x HDMI
    Audio In/Out

PRO:
    Daisy chain thunderbolt
    3x USB 3.0
    HDMI

CON:
    Price

Belkin – Thunderbolt Express — $299

PORTS:
    2x Thunderbolt
    3x USB 3.0
    1x Ethernet
    1x Firewire 800
    Audio In/Out

PRO:
    3x USB
    Daisy Chain Thunderbolt

CON:
    Price
    [/INDENT]

Henge – Horizontal Dock — $349

PORTS
    1x Firewire 800
    1x Ethernet
    1x SD card
    6x USB3.0
    3x Video(Thunderbolt or DisplayPort)?
    2x audio out

PRO:
    6 USB 3
    3 video… though i can’t make out if thats thunderbolt or display port
    2x audio outs… could be useful for headphones or speakers
    SD Card slot (while not easily accessible this is an excellent ad on)

CON:
    Price

Sunix – Thunderbolt Dock — No Price

PORTS:
    2x Thunderbolt
    4x USB 3.0
    1x Ethernet
    1x BluRay drive
    1x SATA slot (3.5″)
    1x Mini Card Reader (SD, MMC, MS,xD)
    1x Mic
    2x Stereo
    1x SPDIF

PRO:
    BluRay
    SATA
    2x Thunderbolt
    4 USB 3.0

CON:
    Q4?
    price?

Sonnet – Echo 15 Thunderbolt Dock — $399 DVD, $450 BluRay

PORTS:
    2x Thunderbolt
    4x USB 3.0 (2 front)
    1x Ethernet
    1x Optical Drive (BluRay option)
    1x Drive Bay (2.5 or 3.5 SSD or HDD)
    2x eSATA ports
    2x Audio In/Out (Front and back)

PRO:
    Optical Drive options
    Drive Slot
    2x Thunderbolt
    4 USB 3.0

CON:
    Price
    available by summer

Models without an HDD will be available from Sonnet and its resellers
    Models with an HDD will be sold exclusively through Sonnet’s online store

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    penseel

Heel goed.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja zo helpen we Rob weer door de winter, hè.:D

Bijdrager
    MacMaccie

TheBigZ op 22 december 2013 #

@Janjans
    : Mensen die de Mac Pro 2013 gaan aanschaffen doen dat vooral om serieus hun werk mee te kunnen doen, “en niet om hier op OMT een beetje de patserige puber uit te gaan hangen”

Jammer dat er snel zo over wordt gedacht, aangezien ik niet als een patserige puber over wil komen, hou ik t voor gezien om hier straks foto’s te posten.

Helaas….:(

Bijdrager
    RobApple
    Bijdrager
    SunKeeper
    MacMaccie op 29 december 2013

Jammer dat er snel zo over wordt gedacht, aangezien ik niet als een patserige puber over wil komen, hou ik t voor gezien om hier straks foto’s te posten.

Helaas….:(

Wat een kinderachtig gedoe.

Dat fotottopic mag gewoon hier geopend worden: http://www.onemorething.nl/community/forum/casual/show-off/
    Een forum heeft niet voor niets categorieën, gebruik die dan ook. Iets met overzichtelijkheid…:roll:

Bijdrager
    MacMaccie

Oké, ik zal n’s kijken…:roll:

Maar over een thunderbolt dock, Ik heb een Sonnet bij mijn mac pro in bestelling staan, maar die word pas van de zomer geleverd.
    Dus ben ik aan t rondkijken voor een tijdelijk alternatief i.v.m m,n wacom cintiq, die wilde ik aansluiten aan de sonnet.

Ik had de CalDigic op t oog, maar kwam ook de martox tegen.

Ik twijfel tussen de Matrox DS-1 en de CalDigit.

De Matrox is wel een stukkie goedkoper :

http://www.acesdirect.nl/product/7066003/?c_id=1711&channel_code=57&product_code=64607384&utm_source=hardware

Is deze oké om tijdelijk met de nieuwe mac pro te gebruiken?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.