9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Gijs

Nieuwe Mac Mini vs. iMac voor videobewerking

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen om een nieuwe iMac te kopen die ik voornamelijk wil gebruiken voor videobewerking. Ikzelf gebruik nu een MacBook Pro (eind 2012) en Adobe Premiere en bewerk filmpjes en ben van plan aan grotere projecten te werken (Mini-docu’s). Nu de nieuwe Mac Mini uit is, vraag ik mij af of dit niet een goed alternatief kan zijn voor een iMac aangezien ik een beeldscherm al heb staan en het prijsverschil redelijk groot is.

Ik heb mij laten vertellen dat, voor programma’s als Premiere Pro, meer cores resulteert in een betere prestatie dus wat dat betreft lijkt de Mac Mini geschikt. Aan de andere kant heeft de nieuwe Mac Mini geen aparte GPU maar een Intel UHD kaart.

Zou ik wegkomen met een Mac Mini met 32gb Ram geheugen en geen extra grafische kaart vergeleken met een 16gd iMac die wel een aparte grafische kaart heeft?

Ik ben benieuwd naar jullie argumenten!

Gijs

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Gijs.

Bijdrager
    janbertwedman

Zit je vast aan Premiere Pro?

Anders nieuwe Mini met FCPX en gaan met die banaan!

Bijdrager
    Gijs

<p class=”cite”>janbertwedman op 3 november 2018 om 14:42</p>
    Zit je vast aan Premiere Pro?

Anders nieuwe Mini met FCPX en gaan met die banaan!

Komend jaar in ieder geval wel. Ben ooit begonnen met FCPX en toen overgestapt naar PP. Teruggaan zal niet een al te groot probleem zijn dus ik ga daar over nadenken. Dank voor je reactie!

Bijdrager
    no_poo

Ik zou nu sowieso geen nieuwe iMac kopen (voor de nieuwprijs in ieder geval). Het huidige model stamt al weer uit juni 2017. Helaas nog geen geruchten over de mogelijke lanceerdatum van de nieuwe, het lijkt niet meer dit jaar te gebeuren.

Aan de andere kant geldt ook; koop wat je nodig hebt wanneer je het nodig hebt. De Mini heeft in ieder geval wat dit betreft een streepje voor.

Bijdrager
    Shmoo

Huidige iMac zijn gewoon nog heel erg goed en prima …. Je moet alleen een SSD upgrade kopen en niet met HDD of Fusion Drive rommel willen werken. Verder zijn die huidige iMacs nog steeds perfecte machines.

Wacht gewoon nog even 20 dagen of zo dan heb je wat meer feedback over de mini’s en zullen er heel wat YouTube filmpjes zijn waar je een indruk krijgt.

Bijdrager
    ramrod

Ik heb zelf een paar weken een IMac met fusion drive gehad , vond het tegenvallen en hem daarom verkocht , nu een IMac I5 met 512 SSD , 4Gb videokaart en 32Gb werkgeheugen , loopt snel en soepel , ook 4K in IMovie .

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  ramrod.

Bijdrager
    utah62

Heb je al eens gekeken naar een Mac Pro 5.1? Is wel een oude toren maar volledig aan te passen het flash ssd en veel geheugen.Met de juiste grafische kaart (metal)draait hij ook Mojave. Heb eerder dit jaar ook gestaan de voor de keuze van een nieuwe iMac voor veel geld. Via dit forum terecht gekomen bij iemand die ze op maat voor je maakt voor heel wat minder dan een nieuwe iMac5K.  Temeer daar je al een beeldscherm hebt.Je moet wel de ruimte hebben natuurlijk, tis een behoorlijke toren. Ik heb de 12 core met 48gb intern geheugen. Zie Geekbench bij multicore.Met name nodig voor video editing.

Moderator
    Night

Dat is zelfs sneller als een instapper iMac Pro, die komt niet verder dan 30677…

Het topmodel perst er dan wel weer 46947 uit, maar dan nog is het verschil met zo’n oude Mac Pro marginaal….

De Mac Mini 2018? Die stopt bij zo’n 24340. Maar dat is wel weer een stuk sneller dan de laatste iMacs.

Bijdrager
    TheBigZ

Gijs op 3 november 2018 om 14:33

Aan de andere kant heeft de nieuwe Mac Mini geen aparte GPU maar een Intel UHD kaart.

Die kun je extern erbij kopen (eGPU).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.