11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Ad van Moll

nieuwe mac mini gekocht en Benq 32 inch monitor.

Beste lezer(es)

ik heb vorige week mijn mac mini binnengekregen. Daarbij zelf een monitor gezocht met goede recensies. Het is de Benq 32 inch geworden (type BenQ PD3200U). Hij is aangesloten en werkt goed. Echter ik kan geen drivers vinden voor optimaliseren. Er blijkt alleen een cd met Windows.exe bestand bijgeleverd.

Vraag me nu af of deze monitor drivers heeft voor Mac gebruik. Ik kan ze op de site (nog niet vinden). Daarbij zie ik wel diverse recensies van Mac gebruikers in combinatie van een Benq monitor.

Kan iemand mij verder op weg helpen?

Alvast Dank

Bijdrager
    TheBigZ

Ad van Moll op 19 november 2018 om 18:36
    ik heb vorige week mijn mac mini binnengekregen. Daarbij zelf een monitor gezocht met goede recensies. Het is de Benq 32 inch geworden (type BenQ PD3200U). Hij is aangesloten en werkt goed. Echter ik kan geen drivers vinden voor optimaliseren.

Wat wil je optimaliseren?

BenQ PD3200U

Haal je nu de maximale resolutie van 3840×2160? Zo niet, welke kabel gebruik je?

Bijvoorbeeld: kabel of kabel.

Bijdrager
    KarelWillem

Drivers? Waarvoor?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien bedoelt hij een schroevendriver om hem open te maken? ­čśŐ

Bijdrager
    Rick

Bij mijn weten zijn er geen drivers voor beeldschermen voor macOS

Bijdrager
    Brombeer

Ik denk dat TS een beeldschermprofiel  (*.icc bestand) bedoelt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een icc profiel heeft niets met een driver te maken, overigens zijn dat termen uit de windows wereld..

Bijdrager
    Brombeer

Met mijn kennisniveau zou ik termen uit de vaatchirurgie en de loodgieterij ook door elkaar gebruiken.

Benq biedt idd wel windowsdrivers aan. TS vindt het beeld al goed, maar verder optimaliseren zal met een calibreertooltje moeten.

Bijdrager
    Ad van Moll

<p class=”cite”>Ad van Moll op 19 november 2018 om 18:36</p>
    Een toevoeging op alle reacties: het is zo dat de zijaansluitingen: SD kaart, USB aansluitingen niet werken.

Als ik deze usb aansluit op mijn mac mini doet deze het wel.

Ik dacht dat ik daarvoor misschien nog extra software zou moeten installeren.

Vandaar mijn vraag.

Kan iemand mij helpen? Enne schroevendraaiers heb ik al:-)

Beste lezer(es)

ik heb vorige week mijn mac mini binnengekregen. Daarbij zelf een monitor gezocht met goede recensies. Het is de Benq 32 inch geworden (type BenQ PD3200U). Hij is aangesloten en werkt goed. Echter ik kan geen drivers vinden voor optimaliseren. Er blijkt alleen een cd met Windows.exe bestand bijgeleverd.

Vraag me nu af of deze monitor drivers heeft voor Mac gebruik. Ik kan ze op de site (nog niet vinden). Daarbij zie ik wel diverse recensies van Mac gebruikers in combinatie van een Benq monitor.

Kan iemand mij verder op weg helpen?

Alvast Dank

<p class=”cite”>TheBigZ op 19 november 2018 om 19:15</p>

Ad van Moll op 19 november 2018 om 18:36
    ik heb vorige week mijn mac mini binnengekregen. Daarbij zelf een monitor gezocht met goede recensies. Het is de Benq 32 inch geworden (type BenQ PD3200U). Hij is aangesloten en werkt goed. Echter ik kan geen drivers vinden voor optimaliseren.

Wat wil je optimaliseren?

BenQ PD3200U

Haal je nu de maximale resolutie van 3840├Ś2160? Zo niet, welke kabel gebruik je?

Bijvoorbeeld: kabel of kabel.

Bijdrager
    KarelWillem

Ok├ę, uit die geciteerde brij tekst, distilleer ik dat het dan eigenlijk hier om gaat?

…het is zo dat de zijaansluitingen: SD kaart, USB aansluitingen niet werken.

Als ik deze usb aansluit op mijn mac mini doet deze het wel…

Dus:

– USB doet het WEL(?)

Card reader doet het NIET:

https://www.youtube.com/watch?v=-BA9jcj9Wrs (??)

(En ik kan je zeggen dat die truc op mijn Mac i.d.d. werkt, want ik was al aardig gefrustreerd aan het raken van het feit dat SD-kaarten niet meer tevoorschijn kwamen).

Bijdrager
    MacSjon

<p class=”cite”>KarelWillem op 20 november 2018 om 08:37</p>
    https://www.youtube.com/watch?v=-BA9jcj9Wrs (??)

Echt zo’n handige plek voor je SD card lezer aan de achterzijde. Blij dat deze op mijn 2009 model gewoon aan de zijkant zit, alhoewel net onder de superdrive ook niet heel handig is schijnt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.