10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

Nieuwe Mac mini aansluiten op oude Apple cinema display 24"

Mijn 2009 iMac 20″ ga ik verkopen en wil daarvoor in de plaats een Mac mini. De zal via HDMI op de LCD tv aangesloten worden en via de optische uitgang op de DAC van de versterker. Ik zal dus voornamelijk via de tv internetten. Maar dat kan niet altijd dus ik wil er een losse monitor bij kopen. Maar geen nieuwe want daarvoor gebruik ik ‘m te weinig. Ik wil een tweedehandse kopen maar vraag me af of ik deze wel op de nieuwe Mac mini kan aansluiten.
    De nieuwe Mac mini heeft een thunderbold aansluiting maar het cinema display uiteraard niet. Mijn vraag is, hoe kan ik de Mac mini op een cinema display 24″ aansluiten?

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    AppleStef

Een Thunderbolt poort heeft ook de functie van een Mini Display Port erin, en het heeft ook dezelfde vorm. Dus je moet het gewoon op dezelfde manier aansluiten zoals je het met een MDP zou doen.

Bijdrager
    BoraTDI

Mooi! Dank je wel!
    Weet iemand hoe lang die kabel maximaal mag zijn?

Bijdrager
    fl-ris82

Moeilijk te zeggen, hoeveel meter heb je nodig?

Bijdrager
    TheBigZ

3 meter (passief)

Bijdrager
    BoraTDI

Een meter of zeven, acht denk ik. Ik zag op wikipedia dat de maximale lengte van een thunderbolt kabel 3 meter mag zijn. Aannemende dat dat zo is, is er nog een mogelijkheid om deze afstand te overbruggen?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    computer space

Koop gewoon een nieuwe. Een tweedehands CD heeft inmiddels al hws roze backlighting door de veroudering, en de mensen die m verkopen vragen er vaak veel te veel voor.
    Wil je een tweedehands koopje: haal op MP een HP 2065. Die zijn 100 euro, en veel beter koop je niet voor het geld.
    En nieuw zijn er momenteel heel veel low-budget IPS schermen van 250-300 euro.

Bijdrager
    Hessel89

ik ben het eens met computer space.

je zegt dat je hem heel weinig gebruikt dus dan zou ik echt niet voor een dure cinema display gaan.

Bijdrager
    BoraTDI

Aan de ene kant niet maar vind het wel leuk om alles van Apple te hebben. Buiten dat vind ik het een mooi scherm.
    Een nieuwe vind ik te veel geld voor wat ik er mee ga doen. Vandaar mijn zoektocht naar een goede gebruikte.

Ik zag ook iets van een draadloze display port maar ik kan er nog niet achter komen hoe ver die ontwikkeling nu is:

http://news.softpedia.com/news/Wireless-DisplayPort-Standard-Now-Part-of-WiGig-Agenda-164530.shtml

Dat zou wel ideaal zijn!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.