14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Maximus

Nieuwe mac, maar welke

Ik heb besloten dat na ongeveer 3 jaar trouwe dienst mijn PowerMac G5 op een lange vakantie mag. Ik ben mij nu aan het orienteren voor een nieuwe machine. Hier beginnen echter de problemen.

Ik ben zelf op dit moment student en het enige wat ik doe op mijn Mac is surfen, scripties maken, excelfiles beheren, iTunes luisteren en soms wat met foto’s rommelen. Niet heel erg zware applicaties als het aan mij ligt.

Mede hierdoor ben ik wat gaan twijfelen aan mijn eerste keuze, de Mac Pro, zou ik deze wel doen mede gezien de prijs van de machine en ook de kracht die het met zich meebrengt. Tuurlijk is deze heel snel en mooi maar heeft het voor mij wel zin. Een andere mogelijkheid is de aanschaf van de nieuwe iMac. Hier zijn alleen zo veel versies van dat ik niet weet welke ik moet nemen.

Ik wil eigenlijk wel de volgende dingen er minimaal in hebben zodat de Mac wel een beetje “lekker loopt”:

2GB Geheugen
    500GB Hardeschijf

In mijn signature staat dat ik een 23″ cinema hd display heb, deze grootte hoef ik opzich niet terug te hebben omdat ik veelal de omvang niet echt gebruik.

Bijdrager
    Doulos

Als student? Als je net zo veel te besteden hebt als ik in die tijd: een leuke Macmini (bij Machouse A’dam inclusief beeldscherm voor zo’n 700 euri) + een externe HD.

Goedkoper kom je niet uit.

Heb je meer te besteden: de iMac.

Bijdrager
    Maximus

Ik heb iets meer te besteden dan dat hehe. Ik wil wel gewoon een goede mac kopen waar ik langer mee kan vandaar.

Waarom vind / denk jij de iMac dan Doulos?

Bijdrager
    Dick de Roos

Voor jou lijkt mij de 20″ iMac het beste apparaat.
    De genoemde Mac mini is ook een prima keuze, omdat dit een goedkope computer is, zij het wat beperkt in de uitbreiding. Maar je kunt er heel eenvoudig een externe HD bij (onder!) plaatsen.
    En je hebt al het losse 23″ beeldscherm.