30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    Kel-cey

Nieuwe Mac, maar met wat erin?

Al een hele tijd wil ik een nieuwe Mac aanschaffen, maar ik kom er maar niet uit en wil eigenlijk de knoop wel eens doorhakken! Hopelijk kunnen jullie mij helpen, aangezien ik zelf totaal geen verstand heb van computers.
    Ik ben student en de Mac zal dan ook particulier worden gebruikt. Ik studeer rechten, dus heb een krachtige computer niet nodig voor mijn studie. Mijn huidige Macbook is nu 6/7 jaar oud en werkt eigenlijk nog prima voor dagelijks gebruik. Ik heb een krachtigere computer nodig maar ik heb geen idee hoe krachtig en door alle antwoorden op forums zie ik door de bomen het bos niet meer. Macboob pro, Mac, Mac mini, Mac pro, een PC bouwen, 2e hands? Mobiel zijn is fijn maar geen must aangezien ik altijd nog mijn huidige laptop heb. Maar lever ik mobiliteit in voor kracht die ik amper zal merken of gebruiken? Dan heb ik liever een mobiel apparaat.

Verkopers praten over sneller, beter, krachtiger.. dat lukt mij ook nog om uit de specificaties te halen.. maar wat betekend het vervolgens voor mij? Heb ik dat nodig? Of kan ik mij zelf honderden en misschien wel duizend euro besparen door een verstandigere keus te maken.

Het lijkt dit te worden:
    Mac 27 Inch; totaal 2.485 euro.
    – 3,4-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,9 GHz [+ € 200,00]
    – 16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 2x 8 GB [+ € 200,00]
    – 1-TB seriële ATA, 7200 rpm
    – NVIDIA GeForce GTX 675MX met 1 GB GDDR5

Waarvoor wil ik een nieuwe computer;
    • Video-bewerking
    Heb een Go Pro camera en de HD beelden kan ik niet bewerken op mijn huidige laptop. De laatste tijd heeft hij zelfs al moeite met het afspelen van de filmpjes. Ondertussen al 250 GB aan film op schijf wat nog bewerkt moet worden;
    • Fotobewerking (Photo-shop)