7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    FreBo

Nieuwe Mac installeren

Hoi, ik ga me een nieuwe iMac kopen en heb een vraagje.
    Ik gebruik een Time Machine van Apple om reservekopieën te maken.
    Als ik nu een nieuwe koop kan ik een kopie terugzetten.
    Is dit dan de laatste die De Time Machine maakte?
    Of kan je dat zelf kiezen welke hij moet terugzetten?

Het is omdat ik op deze iMac alles ga verwijderen en dat hij dan tussendoor ook
    nog kopieën zal maken van de verwijderde progs. En als hij de laatste neemt
    zal ik een onvolledige kopie krijgen.

Bijdrager
    makasa

Je behoud je time machine copie toch ook! Daar kan je later nog zaken uit terughalen die je eventueel mist. Ik neem aan dat de ™ van alles een backup maakt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De beste manier om met Time Machine een back-up terug te zetten op een andere computer is om eerst op de oude computer te klikken op het Time Machine-icoontje rechts in de menubalk en dan te kiezen om nu een back-up te maken. Wanneer Time Machine daarmee klaar is, koppel je de schijf af (sleep hem naar de prullenmand en wanneer hij van je bureaublad verdwenen is, trek je de stekker ervan uit de computer). Daarna hang je die schijf aan je nieuwe computer en zet je die aan, zodat je bij de migratie-assistent kunt kiezen om een Time Machine-back-up terug te zetten van die schijf.

Bijdrager
    FreBo

@makasa Tuurlijk behoud ik time machine.

@Jakko Westerbeke

Maar ik bedoelde als ik er een nieuwe iMac aanhang
    gaat hij vragen om een kopie terug te plaatsen.
    Neem hij dan automatisch de laatste? Of heb je de keus om er één te nemen van paar dagen terug?

Bijdrager
    Jeffry

Zet eerst TM uit op de oude Mac voordat je gaat verwijderen. Problem solved…

Bijdrager
    Raddie

Waarom zou je eerst de oude Mac leeghalen? Als je nou, zoals boven beschreven, de time machine back-up schijf afkoppelt als je nieuwe iMac klaar staat, dan zet je alles over. Oude Mac leeghalen kan daarna wel, als alles bewezen werkt en juist is teruggezet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    FreBo op 28 maart 2015

Maar ik bedoelde als ik er een nieuwe iMac aanhang

Ik ook. Werk normaal met je oude Mac tot je de nieuwe hebt, maak dan een laatste back-up ervan, en hang de schijf aan de nieuwe Mac. Dan gebruik je de back-up om je gegevens over te zetten, en dan pas maak je de oude leeg.

FreBo op 28 maart 2015

gaat hij vragen om een kopie terug te plaatsen.
    Neem hij dan automatisch de laatste? Of heb je de keus om er één te nemen van paar dagen terug?

Dan gebruikt hij de laatste — daarom mijn advies om Time Machine te dwingen een back-up te maken en dan gelijk de schijf af te koppelen en op de nieuwe computer te gebruiken. Als jij per se éérst de oude computer leeg wilt maken en dan pas de nieuwe wilt gaan gebruiken, dan werkt dit nog: maak een kopie, koppel de back-upschijf af en maak dan de oude computer leeg. Alleen moet je dan wel zorgen dat je niks meer op de oude computer doet wat gegevens aanmaakt die je over zou willen zetten, zoals e-mail ophalen, aan een document werken, foto’s van een fototoestel importeren, enz.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.