7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jerre001

Van oude iMac naar nieuwe MBP migreren

Hey hallo,

Mijn baas vroeg me net om zijn oude iMac (met timecapsule en apple tv op aangesloten) leeg te halen en alles op zijn nieuwe MacBook Pro te zetten. Ik denk dat ik correct ben als ik zo werk:
    1: reservekopie van de iMac maken van alles op de timecapsule
    2: via migratie alles overzetten naar zijn nieuwe MacBook Pro

Maar nu die apple tv… Hier ben ik ik echt veel te weinig van op de hoogte. Kan ik het gewoon loskoppelen en op de andere computer aansluiten of moet hier ook iets gebeuren of… ik tast wat in het duister voor wat het dient… wat er opstaat… als alles eraf gaat wanneer ik dit loskoppel… enzoverder.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Philip Kotler

Om welke Apple TV gaat het?

Apple TV 2 streamt toch gewoon alles vanaf de Mac? Dan is het een kwestie van draadloos koppelen aan de nieuwe mac.

Wat betreft gegevens over zetten van iMac naar de MBP, ben je goed tewerk gegaan volgens mij.
    *je kan ook de macs direct aan elkaar koppelen via fire-wire, ethernet, dit zal wat sneller werken.

Bijdrager
    Maverick9898

Als je een ATV1 hebt, moet je het gewoon helemaal opnieuw synchroniseren. Dat is op zich geen probleem, want je migratie assistent zet alles weer terug op de goede plek;). ATV herstellen naar factory settings en dan syncen en klaar:).
    Bij ATV2 heb je dat probleem helemaal niet want je koppelt ‘m gewoon aan een andere bibliotheek.

Wat je zegt over TC, klopt inderdaad helemaal!

Bijdrager
    jerre001

Thanks guys! Door zo een snelle en goede reactie is dit formum echt top!

Bijdrager
    jerre001

nog een kleine vraag. Staat alles die op de apple tv 1 staat ook de iMac ?

Bijdrager
    Philip Kotler

Als het goed is wel, aangezien de Apple TV1 synchroniseert met de iMac.
    Tenzij, de ATV1 met een andere mac is gesynchroniseerd.

Net zoals je je iPod synchroniseert zeg maar..

Bijdrager
    Maverick9898

Ja, want met de iMac synchroniseert ie. Als je iets verwijdert van de iMac, verdwijnt hij bij de volgende sync ook van de Apple TV. Je kan wel aangeven wat je wel en niet wilt syncen, want veel mensen, zoals ik, hebben veel meer media dan de 160 GB toestaat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.