3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Nieuwe locatie mijn sjablonen in Yosemite?

Hallo,

In de eerdere versies van Numbers en Pages (iWork ’09) kon je via Finder – Ga – alt indrukken – bibliotheek – application support – iWork – in de map ‘sjablonen’ komen van Pages of Numbers.
    Nu heb ik de laatste versie van Pages en Numbers. Als ik nu in die sjablonen map kijk zie ik daar alle sjablonen die ik in ’09 heb gemaakt. Maar de nieuwere staan er niet bij. Die nieuwere staan wel in ‘mijn sjablonen’ als ik een nieuw document wil openen…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat heeft niet met Yosemite te maken maar met de nieuwe iWork. Het antwoord kun je hier vinden:

I think i found the answer.

In ~/Library/Containers/ you will find a file called com.apple.Iwork.Pages

It’s a container. If your right click and choose view package you will find a folder structure. Follow that structure to Data->Library/Application Support/User Templates and “voilá” there are your templates.

Bijdrager
    Willumpie

@Jakko Westerbeke: Thanks!

Wat nu nog vervelend is: als je een sjabloon hebt en je maakt daar een verbetering in, dan kan je die opslaan, maar niet de oude vervangen…
    Wat nu wel kan nu is: met rechtermuisknop de namen van sjablonen aanpassen of ze verwijderen (eerder moest je hiervoor die folder opgraven)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.