29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    idier100

Nieuwe laptop/imac kopen.

Hallo gebruikers van one more thing.

Ik heb mijn macbook air 13,3 inch 8gb ram 128gb ssd 2014 nu te koop staan omdat ik een tweedehands imac/macbook wil kopen +- 800 euro een met net wat meer geheugen en die net wat beter is als de MB die ik nu heb waar ik o.a sims 4 of rollercoaster goed op kan spelen. ( ik had een 21,5 inch imac 2012/2013 gezien maar heeft wel een hdd ) alvast bedankt. ! ( en sorry voor weer een nieuw topic )

Bijdrager
    KarelWillem

Ik probeer de vraag (als dat het is) te ontdekken in dit fraaie geheel zonder punten, komma’s en hoofdletters.

Maar dat lukt me niet zo heel goed.

Bijdrager
    Shmoo

Als je dat soort spelletjes wilt spelen moet je geen Mac kopen. Extreem simpel. Koop voor 850,- een Windows PC en je kunt COD en al dat soort spelletjes spelen. Koop van 1500,- een Mac en je krijg een geïntegreerde grafische processor in je computer waardoor je geen/amper games kunt spelen.

Het gaat allemaal om de grafische kaart in je computer. In Mac computers zitten vooral grafische processors die normaal in laptops gebruik worden om ruimte te besparen. Wanneer je echt goede graphics wilt hebben in een Mac dan moet je gaan investeren en kom je al heel snel in het Pro segment terecht bij Apple. 2000+ euro en computers die vooral gebruikt worden door mensen die veel met video en audio materiaal werken.

Als gamer heb je niets te zoeken op een Mac. Vroeger was er wel een tijdje dat je via via iets kon doen maar dat wordt de laatste jaren alleen maar steeds minder.

Bijdrager
    idier100

Hallo, bedankt voor de reacties. Ik werk het liefst met apple omdat ik nu ook een macbook (die te koop staat) waar sims en rollercoaster vlekkenloos op te spelen is. Ik zoek dus een net iets betere mac/macbook TWEEDEHANDS +- 800.

Bijdrager
    SvS

Tsjonge die Shmoo toch, hier wordt volop gegamed met o.a. Lego games.
    Dat is zo 1998, wat je zegt, he.
    En rollercoaster en Sim 4 staan gewoon in Mac App Store, daarin lees je de minimum vereiste specs.
    Op Steam zie je ook aardig wat Mac games. Natuurlijk met wel minder aanbod dan de Windows versie, dat wel weer.

Budget / games ik weet nu even niet goed vanaf welk imac je ervoor moet gaan, maar hier wordt goed gespeeld met Lego games op de i7 iMac uit 2009.

Bijdrager
    computer space

Voordeel van Windows is ook nog eens dubbel: je kunt voor je budget gewoon een hexacore met 1080 GTX kopen, en door direct X is de framerate ook nog eens 3x zo hoog tov open GL

Bijdrager
    TheBigZ

Ben het eens met Shmoo. Je gaat je MBA 2014 met 8GB niet inruilen voor een andere Mac van ÔéČ800 om spelletjes te spelen. Koop dan liever een PS of Xbox.

Bijdrager
    idier100

Ik wil denk ik graag een tweedehands Macbook pro retina 256gb want zit erg met het geheugen wat vinden jullie hier van. ik heb al een ps 4 pro voor sinterklaas gehad….

Bijdrager
    SunKeeper

Doe je ook nog iets anders dan gamen? Ga buiten spelen man, goed voor de condiesie.

Bijdrager
    SvS
    idier100 op 14 december 2016

Ik wil denk ik graag een tweedehands Macbook pro retina 256gb want zit erg met het geheugen wat vinden jullie hier van. ik heb al een ps 4 pro voor sinterklaas gehad….

Hoe oud? Spaar even anders door voor een goede waar je meer plezier van hebt. MBP met 256gb SSD is prima zat. i7 zou mooi zijn.

En Luxepaardje, ik wil ook zowel MBP als PS4.:angel:
    ’t Leven is hard werken, maar hier kom je nog wel achter.:P

Bijdrager
    Shmoo

128GB en 256GB heeft niets met gamen te maken. Pak die Playstation maar eens fatsoenlijk uit en ga maar eens met die controller en wat spelletjes rammelen. Dan heb je 1000 maal zoveel plezier dan de beperkte Mac spelletjes spelen zoals LEGO Avengers a 30,- die sinds mei 2014 (de release datum) nog steeds z’n eerste update moet krijgen. En die update krijgt het ook niet omdat LEGO (Warner Bros.) dat spelletje niet support voor Mac Os X maar dat doet een 3rd party uitgeverij die niets anders doet dan PC spelletjes porten/forken naar het Mac platform en een provisie krijgt over het aankoopbedrag. Resultaat. Je controller werkt niet, Multi-player of online game modes werken vaak niet op de Mac terwijl die waarschijnlijk op Windows wel gewoon werken omdat het spelletje daar wel gewoon 4 a 5 software updates krijgt. <– van de Warner Bros. developers

Dat je spelletjes kunt kopen voor de Mac wilt niet zeggen dat je ook dezelfde kwaliteit krijgt als de Windows versie.

Tijden veranderen.

Bijdrager
    KarelWillem

Tijden veranderen.

Want? Dat was vroeger beter op het Mac-platform??:roll:

Bijdrager
    Shmoo

Niet zo zeer beter in de vorm van geweldig maar ik denk wel beter in de vorm van toegankelijker.

In 2007 kocht je een iMac instap en toen had deze machine gewoon een standalone grafische kaart van 512mb. Natuurlijk niet de beste grafische kaart die je kon vinden voor het spelen van 3D games maar je had wel meer opties qua installeren. Tegenwoordig zitten dat soort grafische kaarten alleen nog in Pro-Pro machines en krijgen alle normale computer zo’n Intel ge├»ntegreerde grafische processor. Hierdoor is je keuze voor bepaalde spelletjes natuurlijk heel erg beperkt.

SkyLines – wat gewoon de nieuwe SimCity is werkt dan al niet meer op je computer. Best wel raar want zoveel prestaties heeft zo’n simulatie game natuurlijk niet nodig. Dat soort spelletjes kon je vroeger makkelijk spelen op elke instap iMac. Nu heb je er een Mac voor nodig van minimaal 1800,-

Dit is gene COD of GTA game waar je met 26 man tegelijk aan het schieten bent op je schoonmoeder.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, op die manier.

Het is een aantal jaren inderdaad iets beter geweest, maar ook toen zal niemand beweert hebben dat een Mac de beste keus voor gamers was.

Bijdrager
    SvS

Idd, dat.

Maar ik begr├Čjp nog steeds niet dat iemand die net PS4 gekregen heeft, dat die perse een oude Mac moet hebben voor wat games. Wel als het voor school/werk bedoeld zou zijn of andere ‘hobbymatige’ taken.

Bijdrager
    SunKeeper

Een Retina MacBook Pro met SSD tegenwoordig al een “oude Mac”.

De veroudering gaat hier nog harder dan bij Apple..

Bijdrager
    Shmoo

https://itunes.apple.com/nl/app/firewatch/id1164603847?mt=12

Auw. sinds vandaag in de Mac App Store.

Bijdrager
    idier100
    SvS op 15 december 2016

Hoe oud? Spaar even anders door voor een goede waar je meer plezier van hebt. MBP met 256gb SSD is prima zat. i7 zou mooi zijn.

En Luxepaardje, ik wil ook zowel MBP als PS4.:angel:
    ’t Leven is hard werken, maar hier kom je nog wel achter.:P

15 jaar….

Bijdrager
    idier100
    SvS op 15 december 2016

Idd, dat.

Maar ik begr├Čjp nog steeds niet dat iemand die net PS4 gekregen heeft, dat die perse een oude Mac moet hebben voor wat games. Wel als het voor school/werk bedoeld zou zijn of andere ‘hobbymatige’ taken.

Heb zoizo een goede macbook voor school nodig en als het mogelijk is dus ook fijne om op te gamen ?

Bijdrager
    idier100

Bijdrager
    fixar

Nope,

typmachine, model 2009

die “videokaart” die daar in zit slaat geen deuk in een pakje boter…
    De intel core 2 duo ook niet

En de 2,5 kilo zal je ook tegenvallen met vervoer naar school

Bijdrager
    SvS

Wat vaderlijk advies; Hoe snel gaat het sparen? Ik zou echt gaan sparen, ervoor werken, en dan ernaar streven dat je met voorjaarsvakantie (of mei) tot aanschaf kunt overgaan, want nieuwere modellen (2014 ofzo) met betere specs zijn duurder dan ÔéČ800.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Waar heb je ‘m te koop gezet? Ik wil m wel! Ik game nooit dus voor mij geen probleem!

Bijdrager
    idier100
    aartjan op 16 december 2016

Waar heb je ‘m te koop gezet? Ik wil m wel! Ik game nooit dus voor mij geen probleem!

Dit is mijn advertentie hij staat op marktplaats!
    Game doet hij super goed sims 4 op goede instellingen alleen het gaat mij meer om dat ik meer geheugen nodig heb want ik red het met 128gb

Link verwijderd, niet de bedoeling dat je hier je mb verkoopt.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

okee dank
    ik vind ‘m te duur
    maar mijn advies is om er gewoon zelf voor 80,- een grote SSD in te ztten, dan heb je weer een topding
    gaat dan nog 5 jaar mee

gamen moet je maar op andere dingen doen

Bijdrager
    TheBigZ
    idier100 op 16 december 2016

… alleen het gaat mij meer om dat ik meer geheugen nodig heb want ik red het met 128gb niet…

Je kunt de opslag uitbreiden met 256GB via het SD slot:
    https://tweakers.net/pricewatch/447414/transcend-jetdrive-lite-130-256gb.html

https://nl.transcend-info.com/apple/jetdrivelite/

Bijdrager
    idier100
    aartjan op 17 december 2016

okee dank
    ik vind ‘m te duur
    maar mijn advies is om er gewoon zelf voor 80,- een grote SSD in te ztten, dan heb je weer een topding
    gaat dan nog 5 jaar mee

gamen moet je maar op andere dingen doen

Is dat mogelijk bij een macbook air? ik dacht van niet….?

Bijdrager
    idier100

Hallo allemaal
    Ik ga voor de………. imac 27 inch i7 2010 model!!! Kwam goed uit de benchmarks en weinig problemen met dit model + kan zelf ram upgrade en misschien een ssd 800,- euro lekker groot scherm en goed toestel. Wat vinden jullie hier van? In iedergeval bedankt voor de reacties

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.