11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    idier100

Ik wil een (2e hands) laptop kopen, maar welke?

Hallo, ik heb inmiddels mijn macbook air verkocht! En ben opzoek naar een nieuwe: ik zoek het liefst een 15 inch macbook waarschijnlijk tweedehands.

Wat ik er op wil gaan doen en hoeveel geheugen.
    Ik gebruik hem meest van de tijd voor school word/internet en thuis in vrije tijd voor games o.a sims 4 en rollerciaster tycoon 3 platinum. Ik had op mijn macbook air 128gb geheugen en 8 gb RAM. Ik wil daarom minimaal 8gb ram als het minder is de mogelijkheid om het zelf up te graden. 128gb was voor mij veeeel te weinig aangezien ik al me fotos alleen met wifi kon bekijken wat ik nu dus ook liever niet meer wil. Dus minimaal 256gb en het liefst ssd zo minder dan wel dat het up te graden is.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat jullie mij advies kunnen geven over modellen.

Mijn budget is tussen de 500 en 900 euro.

Met Vriendelijke Groet,
    Didier Driebergen

Bijdrager
    hokkie

En je vraag is? Gewoon op marktplaats kijken en diegene kopen die voldoet aan je wensen binnen je budget. Een model 2015 ga je voor dát bedrag in ieder geval niet krijgen. Verder zijn er wel wat mogelijkheden. Tip: voor zo’n bedrag altijd even persoonlijk afhalen!!

Bijdrager
    TheBigZ

Begin je weer opnieuw?

Nieuwe laptop/imac kopen.

Bijdrager
    MacAanZee

Je zult toch eerst de beslissing moeten nemen of je Mac of Windows wilt. De naam ‘laptop’ duidt erop dat je het zoekt in de richting van Windows. Dan koop je voor 400-500 euro al een aardige Acer waar je volgens mij mee kunt doen wat je wilt doen. Wat daar voor HD of SSD in zit weet ik niet. Misschien is SSD duurder, ik hou het niet zo bij. Mijn zoons hebben Acers (voor studie, gamen, foto’s etc) van zo’n 450 euro bij MediaMarkt en dat bevalt ze goed. Ze wilden liever een MacBook, maar die is ver boven hun budget.

Bijdrager
    Zwollywood

Ik dacht dat je in je vorige topic aangaf een iMac te kopen? Misschien moet je eerst bepalen wat je wil, een laptop of een iMac. Heb je draagbaarheid nodig, koop je een Macbook, en geen iMac. Hoef je hem niet mee te nemen, koop dan een iMac en geen Macbook.

Bijdrager
    MacAanZee

Dat is natuurlijk belangrijk. Heb je hem onderweg nodig of gebruik je hem alleen thuis. Als het alleen thuisgebruik is, heb je met een iMac natuurlijk veel meer ‘value for money’. Je bent veel minder geld kwijt. Een nieuwe iMac – 21,5 inch – heb je al vanaf € 1279, met HD van 1000GB, 8GB werkgeheugen en uitbreidbaar naar 16GB

Bijdrager
    Facundo

Hopla, wéér een ‘welke macbook moet ik kopen’- topic erbij. En dan het liefst met voorwaarden, waarbij ik me afvraag waarom zo’n persoon eigenlijk persé een mac wil hebben.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk omdat TS graag een Mac wil hebben.:angel:
    Als iedereen zich hiervoor moet verantwoorden op dit forum, waar zijn we dan mee bezig????

Bijdrager
    Facundo

Waar lees jij dat TS zich ergens voor zou moeten verantwoorden? TS had z’n beslissing (inclusief het model) al genomen voordat hij z’n topic plaatste; tot z’n volgende topic dan, waarin hij weer een totaal andere mac wil. Valt weinig aan te adviseren.

Bijdrager
    Allo

Hey,

Als ik jou was zou ik kijken naar een latere 15 inch macbook zonder retina scherm (van 2011 tot 2012). Die vallen binnen je budget, zijn nog steeds lekker snel, je kan het RAM nog uitbereiden en er een ssd in zetten. Met de mijne (late 2011) was ik voor 800€ klaar na upgrades (16gb ram en 500gb ssd), en hij loopt als een trein; Spelletjes als Rollercoaster en Age of Empires op hoogste “settings” zijn geen probleem.

Alsjeblieft,

Pieter

Bijdrager
    Balsjer

Kijk eens op mResell hier wordt een refurbished MacBook Pro 15 inch uit 2012 aangeboden (geen Retinascherm). Er zit 8GB ramgeheugen in een SSD van 250GB, 1024MB VRAM Nvidia GeForce GT 650M en een 384MB VRAM Intel HD Graphics 4000. Prijs is € 949,-.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.