6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ramon4695

Nieuwe laptop

Hallo,

Voor mijn volgende opleiding(mediavormgeving) heb ik een nieuwe laptop nodig. Ik moet op deze laptop goed kunnen werken met video bewerkingssoftware en Adobe programma’s. Ik heb de laptop vanaf augustus nodig.

Vraag 1
    In deze sector worden veel mac’s gebruikt, maar voor hetzelfde geld kun je ook een goede (Windows) laptop kopen. Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen?

Vraag 2
    Als ik voor een mac zou gaan, zou ik kiezen voor een 13” Macbook pro. Maar ik heb gelezen dat er binnenkort nieuwe Macbooks komen en nu wil ik graag weten of ik daarop moet gaan wachten? Er zal waarschijnlijk dan een nieuwe processor in komen en een beter scherm.

Ik zou graag jullie mening willen weten voordat ik kies.

Alvast bedankt,

Ramon

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Vraag 1: antwoord op dit forum is uiteraard een Mac.
    Vraag 2: Je kan toch wachten tot juli en dan kijken hoe het ervoor staat? Nu zijn het gissingen en weet je nog niets.

Bijdrager
    TheBigZ

Vraag 1. Wat denk je dat je hier als antwoord krijgt?

Vraag 2. Als je de Mac pas in augustus nodig hebt, zou ik nog even wachten, en doorsparen voor een 15″.

Moderator
    unSOUND
    ramon4695 op 11 februari 2012

In deze sector worden veel mac’s gebruikt, maar voor hetzelfde geld kun je ook een goede (Windows) laptop kopen. Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen?

Je zit hier op een Apple forum, drie keer raden wat het antwoord hier zal zijn… :sarcastic:

ramon4695 op 11 februari 2012

Als ik voor een mac zou gaan, zou ik kiezen voor een 13” Macbook pro. Maar ik heb gelezen dat er binnenkort nieuwe Macbooks komen en nu wil ik graag weten of ik daarop moet gaan wachten? Er zal waarschijnlijk dan een nieuwe processor in komen en een beter scherm.

Voor nieuwe producten geldt al jaren hetzelfde: Niemand weet wanneer er iets nieuws komt, en wat er in zal zitten of hoeveel het zal kosten. Een beetje gokken aan de hand van hoeveel dagen het is sinds de laatste update, meer doen we niet.

En wat betreft het wachten of niet: Heb je hem nu nodig, koop hem dan nu. Als je hem in Augustus nodig gaat hebben kun je wachten, maar je kunt ook nu kopen en tot die tijd al aan OS X wennen als je er nog niet eerder mee gewerkt hebt, anders heb je op de opleiding dubbel stress, die van het moeten wennen aan OS X, en de opleiding zelf.

Er komt altijd een beter model uit na jouw machine. Soms na een week, soms na een maand, soms pas na een half jaar. Maar in alle gevallen doet het feitelijk niks af aan jouw machine. Of je je er aan ergert zit puur tussen je oren.

Bijdrager
    iHam

1: Mac, echt nooit meer Windows.
    2:Apple houdt dingen beter geheim dan onze eigen regering.

Bijdrager
    ramon4695

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
    Ik zal jullie reacties meenemen en dat weet ik zover weer genoeg.

Groeten ramon

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.