9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Wolf

Nieuwe Lacie 160 gig formatteren/partitioneren?

Ik heb net een externe Lacie 160 gig firewire schijf aangeschaft die ik uitsluitend ga gebruiken voor video-projecten. Hij wordt direct herkend door MacOSX dus moet ik hem nou formatteren of niet?
    Verder vroeg ik me af of -en indien ja- hoe ik de schijf het beste kan partitioneren.

Alvast bedankt,

Wolf

Moderator
    unSOUND

In principe hoef je niets te doen,
    maar mocht je hem in meerdere partities willen delen,
    dan kan dat via “schijfhulpprogramma” in de map “hulpprogramma’s”.

Bijdrager
    Wolf

Ik zat te denken om 2 partities (dus ieder 80 gig) aan te maken om verschillende projecten van elkaar gescheiden te houden, maar met een fors project kom ik toch al snel boven de 80 gig uit. Toch maar niet partitioneren? Hoe organiseren anderen hun harde schijven mbt FCP/videobewerking?

groeten,

Wolf

Moderator
    unSOUND

Ikzelf gebruik dan niet die applicaties die jij noemt, maar bij mij is het simpelweg:

1 partitie, met daarin:
    mappen,
    mappen in mappen,
    mappen in de mappen in die mappen,
    enz.

Bijdrager
    Torz

Ik zou ook voor de UNsound methode kiezen

Bijdrager
    Wolf
    ”Torz”

Ik zou ook voor de UNsound methode kiezen

Ben onbekend daarmee. Kun je er iets over vertellen?

Alvast bedankt,

Wolf

Moderator
    unSOUND

Mijn hele harde schijf is verdeeld op een manier die een beetje te vergelijken is met een stamboom.

Ik heb bijvoorbeeld een map: “afbeeldingen”,
    daarin staan weer meer mappen, met verschillende soorten, “natuur”, “auto’s”, “dieren”, “animated gif’s”, “verctor-afbeeldingen”, enzovoort.

Zo heb ik bijvoorbeeld 5 iPhoto-bibliotheken op mijn schijf staan, met foto’s voor verschillende doeleinden in aparte libraries

voorbeeld van de map “afbeeldingen” op mijn LaCie:

Bijdrager
    Vincent

Je kan ook 2 partities maken; 1 voor je gecapturde A/V files, 1 voor je gerenderde (Fxjes, renders uit andere proggies zoals AfterEffexts, Maya) Zo heb ik het, vindt t overzichtelijk zo.

Bijdrager
    Wolf

Bedankt voor jullie tips!

Wolf

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.