15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Antaeus

Nieuwe iPod Shuffle

Weet iemand of ik de nieuwe iPod Shuffle 1GB ook kan gebruiken met mijn iBook G3 waar geen
    usb 2.0 aansluiting op zit?

Wil m graag bestellen…

BVD

Antaeus

Bijdrager
    buxx

Als er maar een USB aansluiting op zit, dan werkt ie gewoon hoor, maar dan alleen wat minder snel.

Bijdrager
    PietjePuk

Van de Apple site
    Systeemvereisten voor de Mac

* Macintosh computer met USB-poort
    * Mac OS X 10.3.9 of hoger
    * iTunes 7 of hoger

Lijkt me dus wel mogelijk via USB 1, alleen opladen denk ik niet.

Bijdrager
    Nikita

Opladen hangt af van hoeveel stroom erop staat. Bij mijn weten laden ook de huidige iPods op aan een USB 1.1 aansluiting van bijv. een iMac G3 dus ik zie niet in waarom ‘ie niet zou doen aan een iBook.

Bijdrager
    Mendoza

volgens mij laadt de iPod gewoon aan mijn toetsenbord en dat is een USB1 als ik me niet vergis.

Bijdrager
    Xigh

Nadeel van sommige hubs is dat ze geen stroom doorgeven, puur signaal. Dan krijg je zo’n mooie melding op je scherm dat het aangesloten usb apparaat problemen heeft wegens stroom gebrek. Het Apple toetsenbord heeft daar inderdaad geen last van, maar er zijn meer dan genoeg hubs die dat wel hebben. Let er even op als je een hub koopt en sluit anders gewoon de iPod meteen aan op de computer.

Bijdrager
    Marius1976

Apple toetsenbord geen last van??

Ik kan vrijwel niets op de usb van m’n keyboard aansluiten omdat hij al vrij snel roept dat er te veel stroom wordt getrokken van het usb apparaat…

is er iets mis met mijn keyboard dan?

Ik heb een iMac G5 met iSight… misschien dat het verschilt per mac? Strange.

Marius

Bijdrager
    @iMen

ik heb het ook, mij muis heb ik eraan, verder kan ik er ook niks aanhangen, jammer…

Bijdrager
    Sietse_

Bij mij (bij jou waarschijnlijk niet anders dus ;-)) is het zo dat als het usb-aparaat een eigen voeding heeft dmv een accu/batterij ofzo werkt het in het toetsenbord (fotocamera bijvoorbeeld). Als het gevoed moet worden via usb (mijn 2,5″ externe hd bijvoorbeeld) werken alleen de USB 2.0 poorten, en dus niet het toetsenbord.

Gelukkig is het bij een iMac ook niet zo dat je onder het bureau moet kruipen om er een usbkabel in te stoppen :P

Bijdrager
    Blik

bij mij is het hetzelfde verhaal. Kan mijn iPod bijv. wel aansluiten op mijn toetsenbord maar dan laadt deze vervolgens niet op. Lijkt me dus vrijwel onmogelijk dat iemand door middel van het apple toetsenbord een apparaat op kan laden.

Bijdrager
    iJoost

De USB hub in mijn Apple toetsenbord kan een iPod niet opladen. Gewoon omdat het geen “high-power” USB-aansluiting is. En die eigenschap staat dus los van USB 1 of 2, want dat gaat alleen maar over snelheid.

Bijdrager
    eli

Even een vraagje over de nieuwe Ipod shuffle.. die kleine.. dr staat dat je een dock erbij geleverd krijgt. is dat om hem te connecten via je pc? Zit daar ook een usb kabel bij .. anders heb je er nog weinig aan als je dat ding koopt.. Want je kan er ook apart een dock bij kopen van ong. 30 eu maar ik wou dus weten of je alles wat je nodig hebt erbij zit.. als je zo’n shuffle aanschaft?

eli..

Bijdrager
    Blik

De dock sluit je aan op de PC of aan de lader die wel los wordt verkocht.
    Als je het apparaat koopt kun je hem dus meteen gebruiken, anders zou het
    wel heel erg zijn :P .

Bijdrager
    Nikita

Als je nou even op de site had gekeken van Apple, had je dit kunnen vinden:

”Apple

Koptelefoonaansluiting

De koptelefoonaansluiting van de iPod shuffle vervult een dubbelfunctie als dockconnector. Draai de iPod shuffle om en zet hem in het meegeleverde dock. Sluit het dock vervolgens via de USB-aansluiting aan op je Mac of pc en je kunt in een handomdraai synchroniseren en opladen. En als je even niet in de buurt van je computer bent, kun je je iPod shuffle onderweg opladen met de los verkrijgbare USB-adapter.

Overigens, wanneer worden die dingen nou ’s uitgeleverd? Oktober is al voor 3/4 voorbij en er staat nog steeds “Verzendklaar: OKTOBER” :|

Bijdrager
    eli

bedankt voor de reacties.. euhmm.. op dynabyte webshop staat dat ze vndaag binnen komen maar ja apple heeft zo z’n eigen leveringen..

miss dat ik er vndaag even om ga want het is toch best makkelijk lkkr klein formaat enz..
    thnx

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.