8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bummenawt

Nieuwe iPhone voor ouders

Hallo, mijn ouders gebruiken op dit moment nog een oude iPhone 4S en iPhone 5C. Omdat deze iPhones nu toch wel echt gedateerd raken (erg langzaam en updaten kan niet meer) overwegen ze iets nieuws te kopen. Het hoeft echt totaal niet de nieuwste/ snelste iPhone te zijn want daar geven ze niks om en gebruiken ze hem te weinig voor.

Zelf hadden ze deze aanbieding gevonden van een refurbished 6S: https://www.trekpleister.nl/apple-remanufactured-16gb-iphone-6/p/4351656

Is dit iets? Ik kan geen informatie vinden over waar deze telefoons vandaan komen en op welke manier ze ‘refurbished’ zijn. Zit er bijvoorbeeld wel een nieuwe accu in?

Hebben jullie nog suggesties/ tips voor leuke aanbiedingen die er op dit moment zijn? Is een iPhone 6S nog de moeite waard? Hoeveel jaar kan deze nog updaten?

Bedankt voor jullie input!

Bijdrager
    Shmoo

Nee als je refurbished ergens ziet staan dan wilt dat meestal zeggen, tweedehands ingekocht van iemand, vochtig doekje er overheen gehaald – OS opnieuw ingesteld en nu verkopen wij ‘m weer met een klein beetje winst. Refurbished moet je gewoon lezen als Tweedehands maar dan niet particulier overgenomen.

Je kunt het beste gewoon op Marktplaats kijken of je iemand in jullie omgeving kunt vinden die een iPhone 6 te koop heeft. Echter, misschien is een iPhone SE een betere optie want dan krijgen ze hetzelfde formaat telefoon terug alleen met nieuwere specs. Gewoon afspreken bij de verkoper thuis zodat je de telefoon even kunt proberen en vasthouden.

Als je zo’n iPhone tweedehands koopt maak dat meteen een afspraak met Apple zodat je de batterij laat vervangen voor 29,- <i>( tot eind van dit jaar geldig ).</i>

Geblokkeerd
    Anoniem

En als je iets meer gemak dan Marktplaats wil kun je bij Used Products terecht (http://www.usedproducts.nl). Daar krijg je een maand garantie, recht van retour en kun je het gerust laten verzenden. De prijzen zijn meestal gelijk aan Marktplaats. Heb er zelf al twee telefoons gekocht en beer zeer tevreden.

Wat betreft de keuze: 5S zou ik niet meer doen, 6 is net iets sneller en 6S/SE (zelfde chip) zijn de betere opties. De 6S is nu drie jaar oud, dus gaat nog wel even mee.

De 5S kreeg waarschijnlijk net zijn laatste update, dus inclusief volgend jaar zou dat 6 jaar ondersteuning zijn. Volgens die logica gaat de 6S dan nog 3 jaar updates krijgen, tot 2021. Maar goed, in het verleden behaalde resultaten…

Bijdrager
    durrrr

iPhone 6s is nog redelijk goed (bij mij tenminste). Ik zou het alleen niet refurbished kopen, maar via marktplaats bijvoorbeeld.
    16 GB is voor veel mensen te weinig opslagruimte, maar wellicht voor je ouders wel genoeg. Je kunt het beste voor minimaal 32GB gaan kiezen.
    Ik zou er niet teveel voor betalen, max 250 euro.

Bijdrager
    bummenawt

Dank voor al jullie input! Hierdoor besloten om toch niet voor refurbished te gaan. Via marktplaats is een optie maar toch altijd een stukje risico met dit soort dingen. Je hebt geen idee hoe intensief de accu is gebruikt. Zojuist besloten om dan dus voor een nieuwe te gaan. Bij Coolblue is de iPhone 6S 32gb nu voor 333 euro in de aanbieding. Deze is het geworden. Ok prijs lijkt me:-)

Bijdrager
    Shmoo

Als toevoeging. Met deze app kun je controleren hoe goed of slecht je batterij nog is.

https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Bijdrager
    bummenawt

Thanks, goede tip inderdaad!

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij Used Products bespaar je 120 euro en kun je thuis bepalen of de accu aan je eisen voldoet (met Coconut, of gewoon in de instellingen bij batterijconditie). Maar hé, als geld geen issue is gewoon nieuw kopen, altijd het beste.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.