17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    404

nieuwe iphone icloud backup > whatsapp terugzetten failed

probeer een icloud backup over te zetten op een zojuist ontvangen iphone 12 pro max. Heb nou al keer of 3 opnieuw alles ingesteld, maar blijkbaar is het terugzetten van de whatsapp backup vanuit icloud nogal moeilijk. 16gb aan media lukt niet en als ik de app verwijder en wanneer opnieuw installeer krijg ik continu de melding dat het terugzetten van de chatgeschiedenis is mislukt. iets wat ik wel moet doen want als ik het oversla dan kan het niet meer..  fuck you icloud lijkt erop of er iets corrupt is, ik had het beter zelf kunnen backuppen. wel heleboel jaren aan data weg zo.. iemand hopelijk nog een suggestie?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Heb je de oude iPhone nog? Dan kun je daar de WA backup nog eens maken. Ik denk dat iCloud niet het probleem is maar WhatsApp zelf die blijkbaar iets niet slikt of verkeerd heeft opgeslagen. WhatsApp kun je ook niet ‘… beter zelf backuppen’, iCloud is de enige optie.

Bijdrager
    404

thanks, oude iphone was al gewist helaas. Denk wel dat de laatste icloud backup wat whatsapp betreft soort van corrupt was. heb er 1 van paar dagen eerder teruggezet en dat was geen probleem. dus nu maar paar dagen kwijt maar alles staat er weer.

Bijdrager
    GoeieDag

Als jij voor je belangrijke data WA gebruikt om op te slaan, moet je je bestandsbeheer eens overdenken, lijkt mij.

De metafoor voor WA is een gesprek(je), en dat nam je voorheen i.h.a. ook niet op, noch notuleerde je dat. De formulieren, etc, die je in zo’n gesprek uitwisselde, bewaarde je ook in je dossiermappen o.i.d.

Ik noem het maar, voor volgende keer…

Bijdrager
    pruus

Denk eens aan Google, daar kun je je whatsapp backuppen, en het kost jou geen opslag. Bij een volgend toestel. Backup terug zetten, klaar. Je moet even vreemd durven gaan.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Een iPhone kan geen WhatsApp backup bij Google maken. Ik neem aan dat je niet bedoelt dat TS beter een Android toestel kan aanschaffen 😌?

Bijdrager
    pruus

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 22 november 2020 om 16:30</p>
    Een iPhone kan geen WhatsApp backup bij Google maken. Ik neem aan dat je niet bedoelt dat TS beter een Android toestel kan aanschaffen 😌?

Overstappen op Android is gemakkelijker. Echter kan het ook met een iPhone. Lees hier meer: https://www.iphone.nl/iphone-google-drive-back-up

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ik citeer even uit je link:

Is het mogelijk om met je iPhone een WhatsApp back-up in Google Drive te maken? Helaas is dit niet mogelijk.

Goed bezig pruus 👍🏻😴. Het is soms verbazingwekkend hoeveel onzin er op dit forum gepost wordt.

Bijdrager
    Viooool

Hoi! Ik heb hetzelfde probleem en ik zou ook graag een eerdere (niet corrupte) Whatsapp backup willen terugzetten. Hoe moet ik dit doen? @404

ben heel benieuwd !

Bijdrager
    Dick de Roos

Heb je dit draadje ook gevolgd?

Bijdrager
    Viooool

Ik heb het gelezen maar gaat helaas niet over hetzelfde probleem

Bijdrager
    Dick de Roos

ik zou ook graag een eerdere (niet corrupte) Whatsapp backup willen terugzetten.

Wat is daar zo bijzonder (of anders) aan?

Je kunt Android naar iPhone en iPhone naar Android terug/overzetten en nog veel meer.

Leg dus even uit wat jouw probleem is. 

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dick de Roos op 1 december 2020 om 18:18
    Leg dus even uit wat jouw probleem is.

Niet zo moeilijk toch Dick? Het probleem dat in de openingspost staat, dat overigens niets met iOS naar Android  (of andersom) te maken heeft. @Viooool: hoe weet je zo zeker dat er niets mis is met die backup? En dezelfde vraag als eerder: kun je met de oude telefoon een nieuwe backup maken? Heb je een eerdere backup geprobeerd, zoals dat hielp bij @404? Iets meer info of zeggen wat je allemaal geprobeerd hebt kan helpen 😉.

Bijdrager
    Viooool

Ik heb precies het zelfde als @404 dus ook geen oude mobiel meer waarop ik een nieuwe backup kan maken. En ik wil dus graag een eerdere back up proberen en daarom was mijn vraag ook, hoe moet dat? Ik weet niet zeker of de backup corrupt is maar ik zie geen andere verklaring. Weet u hoe ik een eerdere back up van whatsapp in terug plaatsen?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ehh, dat moet ik later even opzoeken. Ik dacht dat je een keuze kreeg uit verschillende data in het verleden bij het terugzetten? Of misschien bedoelde @404 dat ie een (volledige) iCloud backup van een eerdere datum heeft teruggezet, en daarmee ook een eerdere WA backup..

Hoe zat dat, @404 🤔😉?

(EDIT: dat tweede dus, enige mogelijkheid is een eerdere iCloud backup.)

Bijdrager
    Viooool

Aha okee, en hoe moet dat dan? Ik denk dus weer mijn iPhone wissen, maar toen kreeg ik ook niet verschillende back-up opties.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Wissen inderdaad, anders kun je geen iCloud backup terugzetten.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/icloud/mm7e756df7fd/icloud

Stap 5 in bovenstaande link? Je kunt dan kiezen welke backup je terugzet, zie het plaatje hieronder. Ik weet uiteraard niet hoeveel iCloud kopieën er in jouw geval aanwezig zijn.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.