17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    dani64

Nieuwe iphone 4s

Hallo,

Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld, maar ik stel hem toch maar.
    Ik heb een iphone 4s gekocht en kan deze ongeveer 4,5 uur gebruiken. Ik heb echt alles uitstaan, gebruik geen
    apps, heb helderheid zowat helemaal uit staan. Ik heb een uurtje gebeld, wat op internet opgezocht en daarna wifi weer uitgezet.
    Mijn vraag is of deze 4,5 uur normaal is als, naast het gebruik, werkelijk alles op mijn iphone staat uitgeschakeld

Groet, danielle

Bijdrager
    Targaryen

Nee, 4,5u is wat aan de krappe kant. Is het een splinternieuwe of een tweedehandse? In dat laatste geval kan het goed zijn dat de accu nagenoeg versleten is. Je kunt met wat knutselwerk zelf een nieuwe batterij plaatsen of het laten doen bij bepaalde bedrijfjes.

Heb je al eens geprobeerd om een schone installatie uit te voeren en dan te zien hoe lang je er dan mee kunt werken? Als het een splinternieuwe is kun je het best even terug naar de winkel. Kan goed zijn dat er een defect is dan.

Bijdrager
    dani64

Bedankt voor je reactie! Het is een nieuwe iphone 4s. Ik heb hem al een paar keer goed opgeladen. Hij staat nu op 33% en onder gebruik staat
    nu 3 uur en 40 minuten en 1 dag en een uur standbye. Ik weet dat de batterij van de iphone niet zo heel lang meegaat? maar of dit gewoon is……
    Ik gebruik geen facebook etc. Heb echt alles uitstaan….. Nergens ingelogd…..

Hoe voer je een schone instalatie uit? (heb er zelf niet zo veel verstand van) en verdwijnen mijn telefoonnummers dan ook?

Bijdrager
    Targaryen

Welke versie staat er nu op? Ik neem aan iOS 7?

Je schakelt iCloud in op de telefoon via je voorkeuren. Op die manier worden je contacten ‘in de wolk’ gezet en staan ze veilig. Dan hang je de iPhone aan je Mac/PC en kies je voor ‘herstel’. Als er belangrijke bestanden op je telefoon staan maak je vooraf een reservekopie. Als je enkel je contacten wil bewaren kun je direct kiezen voor ‘herstel’. Dan wordt je iPhone voorzien van een frisse, als je wil, installatie. Als je nadien dan iCloud inschakelt op je telefoon, dan worden je contacten vanzelf terug gedownload op je telefoon.

Veel succes!

Bijdrager
    dani64

Ik heb er nog geen iOS 7 op staan. Ik heb begrepen dat niet iedereen dat prettig vindt werken. Ik weet ook niet of dit dan wat uitmaakt. O ja, omdat mijn abonement aankomende maand ingaat heb ik gebruik gemaakt van WIFI…..
    Is het ook niet zo dat naarmate ik de telefoon meer ga gebruiken en wat meer oplaadt dat hij dan vanzelf langer meegaat?

Ik zal een nieuwe installatie uitvoeren, kijken of dit effect heeft.

Bijdrager
    Targaryen

iOS 7 is vooral wennen en als je voorheen nog geen iPhone hebt gehad ben je een meteen een nieuwe gebruiker en zul jij de ergernissen van meer ervaren gebruikers zeker niet ondervinden. Gewoon iOS 7 installeren en dan zien hoe het loopt. Nadien, indien je dat wenst kun je nog enkele instellingen wijzigen om je verbruik van batterij zo veel mogelijk te beperken via:

iOS 7: Problemen met de batterijduur verhelpen

De batterij van je iPhone of iPad kalibreren voor een betere batterijduur

Bijdrager
    dani64

Bedankt voor je reacties! Ik zal het eens proberen. Hopen dat het wat effect heeft…..

Bijdrager
    Targaryen

Veel succes.:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat je ook doet: nooit zelf een iPhone openmaken. Het kost je je garantie.
    Het vervangen van de batterij mag alleen door een erkende Apple service provider worden gedaan.

Bijdrager
    valentijn12

Het klinkt misschien wat gek, maar ik heb altijd het gevoel dat de batterij de eerste 1 a 2 weken even moet “wennen”. Heb meerdere keren gehad dat de batterijduur de eerste weken dramatisch was en daarna normaliseerde naar een goed bruikbaar niveau.

Bijdrager
    Verdult
    valentijn12 op 30 januari 2014

Het klinkt misschien wat gek, maar ik heb altijd het gevoel dat de batterij de eerste 1 a 2 weken even moet “wennen”. Heb meerdere keren gehad dat de batterijduur de eerste weken dramatisch was en daarna normaliseerde naar een goed bruikbaar niveau.

Dat komt waarschijnlijk omdat er na een paar weken een nieuwe software update komt die batterijproblemen herstelt.

Bijdrager
    SunKeeper

Actie/reactie loopt elkaar volledig mis hierboven. Graag wat aandachtiger lezen.;)

Bijdrager
    Hydræ

Hallo Dani64, ik heb zelf ook een iPhone 4s en je moet volgens de Apple site zeker het dubbele aantal uren halen. Ik denk dat je iPhone op de achtergrond toch iets ophaalt aan data als de wifi aanstaat, dan gaat het snel met de accu. (Heb ik ervaring mee) Check dit even bij Instellingen, Berichtencentrum. Als je de wifi uitzet zou dat niet meer kunnen en moet de accu langer meegaan. Om de iPhone open te maken is hoofdstuk 10, laten we eerst checken of je instellingen goed staan. iOS6 zorgde bij mij juist voor een langere batterijduur ipv. 7. Als ik de telefoonfunctie s nachts uit heb staan, en het rustig aan doe met het internet kan ik zeker 3 dagen op een volle accu werken.

Bijdrager
    dani64

Bedankt voor de rest van de reacties. Misschien dat het klopt dat de batterij na de eerste paar keer opladen beter wordt. De eerste keer deed ik er krap 4 uur mee, de tweede keer 4.5 uur en gisteren heeft hij net aan de 5 uur gehaald……..

Ik denk niet dat mijn telefoon iets ophaalt, aangezien ik echt alles uit heb gezet. Ik doe niet aan facebook, heb er nog geen whatsapp op staan, geen apps. Het enige dat ik nu doe is wat bellen en internet……… Na het internet zet ik WIFI uit. Volgende maand gaat mijn nieuwe abonnement in en dan ga ik gebruik maken van mobiel internet. Drie dagen op een volle accu, hoeveel uur maak je dan ongeveer gebruik van je telefoon; dus internet en bellen?

Bijdrager
    Hydræ

^ ik zit op zo’n 2 uur per dag gebruik en dan gaat er ca. een kwart af. Ik gebruik hem weinig maar kan me goed voorstellen dat de veelgebruikers hem elke dag moeten opladen. Dus ik heb hem vandaag 2 uur gebruikt en sta op 74%. 1x gebeld, 1x sms, wat muziek, internet, agenda, paar notities gemaakt. Ik merk wel met 3G en foto’s maken, dan gaat het heel hard met je accu…

Uit je verhaal merk ik op dat je alles uit hebt staan, geen apps erop, dan zou het best mogelijk kunnen zijn dat je batterij nog moet kalibreren.

Bijdrager
    dani64

Hallo Hydrae,

Ik heb IOS6 gehouden en gisteren de telefoon weer helemaal laten uitvallen en opnieuwe opgeladen…… Het lijkt er nu op dat mijn batterij het iets beter doet en vergelijkbaar is met wat jij aangeeft met jouw iphone. Ik heb de iphone nu op 80% staan en er 1 uur en 40 minuten gebruik van gemaakt. Bij 2 uur gebruik zal hij dan denk ik net als bij jouw rond de 74% liggen. Ik hoop dat het probleem nu is opgelost. Hij heeft vanacht alleen in de vliegtuigmodus iets van 6% verbruikt, dus dat vindt ik wel erg veel. Ik denk dat ik de iphone ´s nachts gewoon uitzet.
    Het lijkt er op dat na de iphone een paar keer helemaal is opgeladen de batterij het toch beter gaat doen.

Hoe laadt jij je iphone op als ik vragen mag?

Bijdrager
    Hydræ

Met mijn magische handen haha!:lol:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.