23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

Batterij iPhone 4 na 24 u leeg?

1. Klopt het dat bij een beetje intensief gebruik en pushmelding aan de iphone na 24 leeg is?
    2. De minutenteller niet klopt? Mijn iphone geeft aan dat ik 5 uur gebeld heb. Is dat ook de tijd dat ik online heb gezeten? Want ik heb hooguit 30 minuten aan de telefoon gehangen.

Bedankt voor de antwoorden.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Elmo0o

Heel moeilijk om er uberhaupt iets over te zeggen (1) kijk is even welke apps er allemaal openstaan en heb je bijvoorbeeld continu msn of skype o.e.d. aanstaan?
    (2) ik heb geen idee kijk ik nooit naar

Bijdrager
    cardwizard

Bij intensief gebruik haal ik bij lange na geen 24 uur met mijn iPhone 4

Bijdrager
    Lexis

Ik keek laatst om 19:00 op m’n iPhone 4… 54%
    Om 23:00 was ie leeg; geen beweging in te krijgen…
    Er stond niet heel veel bijzonders op de achtergrond…

Bijdrager
    Falcon

Ik heb weliswaar geen iPhone 4 maar een 3GS maar heb ook sinds de laatste tijd problemen dat mijn accu zeer snel leeg is. Ik ben er nog niet uit welke app(s) de problemen veroorzaakt maar vast staat dat het te maken heeft met openstaande apps. Oplossing is alle openstaande programma’s sluiten echter dan weet je nog niet wat het probleem was. Het lijkt er op dat bepaalde spellen op de achtergrond veel stroom blijven gebruiken maar het blijft een raadsel.

Bijdrager
    Soulshaker

Bij wifi , 3G en bluetooth haal je bij intensief gebruike de 24 uur niet
    geloof me

Ook hoe hard je schermverlichting staat doet al veel

Bijdrager
    Trat

Het hangt ook erg af van de signaalintegriteit van je netwerk. Zit je in een gebied met slecht bereik en heb je je netwerk op auto staan (hij zou dan automatisch switchen naar een ander netwerk), dan is je toestel veel meer energie kwijt aan het schakelen tussen celltorens. Sowieso moet een telefoon harder werken bij een slechter signaal en zal hij beter z’n best doen om te kunnen switchen tussen celltorens. Daarom wordt aangeraden om 3G uit te zetten bij een slecht signaal. Ik heb meestal rond de -56dBm signaal en mijn oude 3G kon makkelijk een dag mee. Zodra ik door gebieden heen moest met een slecht signaal merkte ik dit aan het einde van de dag omdat mijn toestel dan heel veel tussen celltorens had moeten switchen.

Bijdrager
    Hanton

Batterij is wat mij beteft het enige minpunt aan de iphone 4.
    Ik doe er ongeveer 24, in het beste geval 28u mee. En dan doe ik nog geeneens gek ermee, vooral bellen en mail checken. Heb ook zitten experimenteren met de instellingen (locatievoorzieningen uit, push uit, wifi aan/uit etc.) maar dat helpt weinig tot niets vind ik. Na een dag is hij gewoon “plat”.

De tip hierboven zou wel eens juist kunnen zijn, ik zit wel op een plaats met slechte ontvangst, meestal maar 1 of 2 blokjes.

Bijdrager
    Trat

En in die 24 uur kom je geen oplaadstation tegen? Hoe lang doet je Macbook het op een batterij? Mijn auto kan ook 600km op één tank. Doe ik echter nooit, tank altijd voordat hij leeg is.

En 1 a 2 blokjes is prima ontvangst om mee te bellen: 0 blokjes is vervelend want dan valt je signaal wel. Dus 1 t/m 5 is goed, 0 is slecht. Zou Apple sieren als ze die indicatiebalkjes in de toekomst gewoon weg laten. Gewoon wel of geen bereik, meer heb je niet nodig.

P.S. Als mensen echt last hebben van een batterij die snel leeg is (niet 24 uur: dat is gewoon goed, maar echt een 6-7 uur) kun je een restore proberen.

Bijdrager
    Hanton

Sorry maar ik vind dat je er nogal licht over gaat.:lol:
    Ik wil niet de hele tijd lopen zoeken naar een stopcontact en inderdaad: als mijn telefoon s’avonds alweer op 20% staat en ik ben de eerste uren nog niet thuis dan ben ik daar niet zo blij mee want dan valt hij gewoon uit onderweg.
    Voorbeeldje van deze morgen: telefoon gisteren gesyncd en dus wat bijgeladen, vannacht gewoon in standby gelaten. Vanmorgen 8u30: batterij op 74%, nu: 11u30, batterij op 47%. Ik heb 1 kort telefoontje gedaan en wat mail binnengehaald dmv fetch. Meer niet.
    Ik vind dit bijzonder snel, ik zie de batterij gewoon status gewoon minderen. De 7u gesprekstijd (of 300u standby) die Apple claimt haal ik nooit ofte never.

Ik heb een vriend met hetzelfde toestel, bij dezelfde provider en die heeft s’avonds met gemak 70% batterij over op dag 1. (push, wifi, locatievoorzieningen, alles aan) Dus ja, ik maak mij zorgen….

Bijdrager
    Trat
    Hanton op 14 september 2010

Sorry maar ik vind dat je er nogal licht over gaat.:lol:
    Ik wil niet de hele tijd lopen zoeken naar een stopcontact en inderdaad: als mijn telefoon s\’avonds alweer op 20% staat en ik ben de eerste uren nog niet thuis dan ben ik daar niet zo blij mee want dan valt hij gewoon uit onderweg.

Lijkt me sterk. ’s Ochtends trek ik hem uit de lader, als ik ga pitten doe ik hem er weer in. Was bij mijn 3G ook en ik gebruik hem echt de hele dag door voor echt van alles (2Do lijstje, agenda, bellen, sms’en, email (zo’n 100 antwoorden per dag), nieuws, facebook, twitter).

Voorbeeldje van deze morgen: telefoon gisteren gesyncd en dus wat bijgeladen, vannacht gewoon in standby gelaten. Vanmorgen 8u30: batterij op 74%, nu: 11u30, batterij op 47%. Ik heb 1 kort telefoontje gedaan en wat mail binnengehaald dmv fetch. Meer niet.

Maar was hij vanochtend ook op 100%?

Ik vind dit bijzonder snel, ik zie de batterij gewoon status gewoon minderen.

Daar is een batterijstatusindicator ook voor. En als je hem aan de lader hangt zie je het tegenovergestelde.

De 7u gesprekstijd (of 300u standby) die Apple claimt haal ik nooit ofte never.

Bewijs? Tijdens een vakantie vorig jaar heeft de 3GS van mijn vriendin bijna een week op standby gestaan.

Ik heb een vriend met hetzelfde toestel, bij dezelfde provider en die heeft s\’avonds met gemak 70% batterij over op dag 1. (push, wifi, locatievoorzieningen, alles aan) Dus ja, ik maak mij zorgen….

Snap niet dat je dan nog niet langs TMobile bent gegaan. Het heeft geen zin om hier claims te maken over je gebruik en wat dit voor een invloed zou hebben op je batterij: hangt van veel factoren af. Duidelijk dat er een hoop mensen geen last van hebben dat hun batterij snel leeg zou zijn.

Dat wat het meeste verbruikt zijn beeldscherm en 3G-netwerk.

Bijdrager
    Nipje

Het ligt er gewoon aan hoe veel je je sscherm aan hebt staan.

Ik sms bijvoorbeeld veel en heb mijn scherm dus ook veel aan staan. Als je je telefoon continu in je broekzak hebt zitten scheelt het ook weer een hoop.

Het is echt niet zo dat batterijen zo veel van elkaar verschillen qua duur..

Bijdrager
    Falcon

UPDATE: Eindelijk ben ik wat verder en weet nu waar het spontaan leeglopen van mijn iPhone vandaan komt. Ik vermoed dat de combinatie van meerdere e-mail accounts met push nieuwe berichten het probleem veroorzaakt. Recent heb ik mijn hotmail account veranderd van pop3 naar imap wat mogelijk het probleem veroorzaakt in combinatie met push. Ik heb push nu uitstaan en haal mijn berichten handmatig op en buiten het feit dat dit sowieso energie bespaart is het spontaan leeglopen van mijn iPhone ook verleden tijd.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Bijdrager
    Afroman

Ik gebruik mijn iPhone 4 intensiever dan mijn 3G en mijn 3G hield het 2 dagen uit en mijn 4 ietsjes meer dan 2.
    Let dus vooral op met de multi-task shit.

Bijdrager
    Trat
    Falcon op 25 september 2010

UPDATE: Eindelijk ben ik wat verder en weet nu waar het spontaan leeglopen van mijn iPhone vandaan komt. Ik vermoed dat de combinatie van meerdere e-mail accounts met push nieuwe berichten het probleem veroorzaakt. Recent heb ik mijn hotmail account veranderd van pop3 naar imap wat mogelijk het probleem veroorzaakt in combinatie met push. Ik heb push nu uitstaan en haal mijn berichten handmatig op en buiten het feit dat dit sowieso energie bespaart is het spontaan leeglopen van mijn iPhone ook verleden tijd.
    Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Push gebruikt aanzienlijk meer batterij, zeker als je meerdere push accounts hebt. Althans, dat is mijn ervaring.

Bijdrager
    mr_ootez

Heb de iPhone net een week. Vanmorgen om 7 uur 100%
    effe asphalt 5 15 minuten gedaan. En in de pauze 20 minuten op Hyves gezeten
    Nu effe dit bericht aan het type op OMT. Maar moet nu stoppen heb nog 11%

Pittig gestoord dit. t-mobile bellen als een malle

En ja alles heb ik uit gezet op 3G na

Bijdrager
    Koetjesreep

En sluit je die programma’s ook af onder de multitask knop?

Bijdrager
    Trat
    mr_ootez op 27 september 2010

Heb de iPhone net een week. Vanmorgen om 7 uur 100%
    effe asphalt 5 15 minuten gedaan. En in de pauze 20 minuten op Hyves gezeten
    Nu effe dit bericht aan het type op OMT. Maar moet nu stoppen heb nog 11%
    Pittig gestoord dit. t-mobile bellen als een malle
    En ja alles heb ik uit gezet op 3G na

Sorry, maar ik geloof dit niet: in totaal heb je dus een half uurtje je iphone 4 gebruikt en je hebt nu nog maar 11%? Ik denk dat je dat met geen mogelijkheid lukt. Volgens mij zit jij je behoorlijk te vervelen in de klas…

En multitasking consumeert geen extra batterij tenzij het zoiets als een actieve GPS verbinding is voor bijv. een navigatieprogramma als navigon. Je kunt al je apps gewoon open laten staan: maakt niks uit voor de batterij. Ik kill nooit een app.

Bijdrager
    mr_ootez

ja was het maar waar. Zelfs mijn 3g gaat een volle dag mee.
    T-mobile gebeld. En die vertelde mijn om eerst een herstel uit te voeren.
    En als de accu dan niet langer mee gaat gaat het toestel te repareren.
    Kan 6 weken duren.

ik zij SORRY nieuw toestel maar denk.
    Had het kunnen weten.
    De vraag is enorm meneer

Bijdrager
    Asaxx112

Ongelooflijk mijn batterij in mijn iPhone 4S. Ik heb hem nog geen halfuur gebruikt voor surfen wifi en spelletjes en hij is nu al van 98 naar 88. Ik hoop dat die update niet lang op zich laat wachten. Ondertussen al 87 %.

Moderator
    unSOUND

Je hebt de gebruikelijke dingen al uit gezet neem ik aan ?

• Automatische tijdzone uit zetten
    • Wordfeud is ook een notoire accuverslinder
    • Automatische notificaties naar Apple toe uit zetten

Bijdrager
    Asaxx112

Ondertussen heb ik mijn iPhone al eens hersteld via iTunes en nu gaat de batterij langer mee. Of automatische notificaties naar Apple aan staat weet ik niet. Waar kan ik dit vinden?
    Gisteren heeft de batterij het 12u volgehouden met games, surfen en sms.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.