9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

Nieuwe iPad (naast de oude) fris installeren

Ik heb een nieuwe iPad en wil deze eigenlijk fris installeren. Dus zonder tussenkomst van iTunes voor het terugzetten.

Kan ik op de nieuwe iPad gewoon niet inloggen in de Apple Store en de Apps installeren die ik wil? Ik wil gewoon opnieuw beginnen zonder de ‘rotzooi’ van mijn oude iPad over te nemen?

Bedankt. Eventueel tips zijn welkom (ook voor toekomstige mensen die dit draadje lezen).

Bijdrager
    NeXT

Ik denk dat als je echt schoon wilt beginnen, je het beste een nieuw iTunes account kan nemen, specifiek voor deze iPad. Je krijgt conflicten wanneer je één account gebruikt. Daar is iCloud niet echt op ingericht.

Bijdrager
    TKroon

Je kunt toch gewoon de iPad als nieuwe configureren, en daarna met je normale Apple ID je apps downloaden? Of gaat het om alle data die opgeslagen zit in de apps?

Bijdrager
    olbo

Ja, precies. Dat bedoel ik. Mail en dergelijk ga ik gewoon weer handmatig instellen (oude mailtjes staan nog op de computer). Maar zoals NeXT zegt, krijg je daardoor conflicten?

Bijdrager
    NeXT

Ik denk zelf dat het minder werk is om een tweede iTunes account aan te maken dan wanneer je continu probeert iCloud van je af te schudden. Kost je nogal wat configuratiewerk als je na elke update alle sync functionaliteit moet uitzetten voor berichten, foto’s, muziek, app aankopen etc.

Correct me if I’m wrong…

Bijdrager
    Bommeltje

Ik heb een ouwetrouwe iPad (1) en deze zit katsvol met applicaties.
    Deze heb ik met opzet niet gesynced met mijn in het voorjaar gekochte iMac.
    Als ik de oude iPad had gesynced en daarna de iPad Air, dan waren waarschijnlijk alle apps ook op de nieuwe gezet.

Op de nieuwe iPad enkel de gewenste apps geinstalleerd met weliswaar hetzelfde Apple ID.
    Dit werkte prima en bij het uiteindelijk syncen van mijn nieuwe iPad geen problemen gehad.

Ik gebruik 1 Apple ID, zoals ik nu doe voor mijn iPad 1, mijn iPhone 5 en nu voor mijn iPad Air.
    Dat levert volgens mij enkel problemen op als ik over enkele jaren weer een nieuwe iPad koop:)

Bijdrager
    Niels

Onzin, geen nieuw account aanmaken!! Al heb je twaalf iPads, dan maakt dit nog niet uit! Gewoon bij de eerste setup de optie ‘instellen als nieuwe ipad’ kiezen. Daarna kun je gewoon met je Apple ID inloggen, alle iCloud functies aanzetten en Apps installeren die je wilt installeren.

Bijdrager
    NeXT

Nou nou… Ligt er toch echt aan met welk doel je de nieuwe iPad in gebruik neemt. Alles kan, dat heb je mij ook niet horen zeggen.

Bijdrager
    olbo

Gewoon ingelogd met mijn Apple ID en de apps (die ik wel wil) gewoon downloaden. Mooi schone installatie. Gelukt dus.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.