30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Henk1

Nieuwe iPad laten vallen, barst erin, alsnog AppleCare?

Oké, ik voel me op het moment enorm stom. Een paar dagen geleden heb ik een iPad Air gekocht en deze viel zojuist van m’n bed, met uiteraard het scherm naar beneden toe en de smart cover open. Gevolg is een barst, onder het scherm, rechts van de home-button. Ik ben tè materialistisch om hier de komende paar jaar tegenaan te moeten kijken en wil die barst dus weg hebben. Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om nu AppleCare erop te activeren, zonder eerst aan te hoeven tonen dat het scherm etc. heel is? Ik lees op de site van Apple dat ik ze kan bellen via een 0900-nummer, en dat ik daarbij een diagnose uit moet voeren? Wat houdt die diagnose in? En kan ik ook ergens een code kopen voor AppleCare en die online invoeren, zonder dat ik ze moet bellen en een diagnose uit moet voeren?

Ik zou het op prijs stellen als iemand me hierbij kan helpen.

Sleutelbeheerder
    Night

stouterd;) maar wel giga klote voor je…

Bijdrager
    makasa

Dat had je voor die tijd moeten doen. Nu ben je de zaak aan het bedonderen.
    Heb je geen inboedel verzekering. Daar kan je het ook op claimen.

Bijdrager
    belfortmac

Vuile oplichter.
    Door mensen zo als jou wordt alles duurder:mrgreen:
    En dan ook nog even lid worden van OMT om te kijken of je de boel kunt belazeren.

Bijdrager
    fatboysmart

Die diagnose is een e-mailtje die ze je sturen, waarna gevraagd wordt om de diagnose te starten… dit gaat in een paar seconden. Wat er precies in de diagnose zit weet ik niet. Geen idee of een iPad een schoksensor o.i.d. heeft die kan registereren of hij is gevallen.

Bijdrager
    Beech

Je wilt de zaak dus belazeren ? En je denkt dat er iemand is die je daarbij van advies dient ? Vraag: doet je iPad het nog ? Zo ja, veel plezier er mee. Zo nee ? Pech gehad. Komt meer voor.

Bijdrager
    Henk1
    fatboysmart op 07 april 2014

Die diagnose is een e-mailtje die ze je sturen, waarna gevraagd wordt om de diagnose te starten… dit gaat in een paar seconden. Wat er precies in de diagnose zit weet ik niet. Geen idee of een iPad een schoksensor o.i.d. heeft die kan registereren of hij is gevallen.

Oké, bedankt voor je reactie. Ik ga dat dan maar gewoon proberen denk ik.

@de
    rest, ik ben iemand die enorm netjes met zijn spullen omgaat. Telefoons die ik 3 jaar heb en doorverkoop zien eruit als nieuw. Ik koop daarom nooit een verzekering op m’n spullen, en had dit ook niet zien aankomen. Als ik AppleCare geregeld krijg ervoor kost het me alsnog €150,- voor een reparatie van een paar tientjes, dus mij een oplichter noemen vind ik persoonlijk ver gezocht eigenlijk. Verloren heb ik al.

Bijdrager
    Marco85

En je inboedelverzekering dan.
    Je belazerd de boel dan niet.

Bijdrager
    Henk1
    Marco85 op 07 april 2014

En je inboedelverzekering dan.
    Je belazerd de boel dan niet.

Inboedelverzekering is inderdaad ook een optie als mijn ouders dat hebben (woon nog thuis). Zal dat even navragen morgen. Dat zou wel schelen in de kosten. Bedankt.

Bijdrager
    belfortmac

Als je geen inboedel verzekering hebt, ben je al verkeerd bezig.
    In dit geval je ouders dan.

Bijdrager
    athens

Speel gewoon het spel eerlijk, dat is het best.
    Ik denk dat je het probleem zeer netjes kunt oplossen via je inboedel verzekering.

Moderator
    Raymon Mens

Als je het niet via je inboedelverzekering gedekt krijgt; alsnog AppleCare activeren.

Bij AppleCare voor een iPad zit gewoon een verzekering tegen ” schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje”. Dat dat ongelukje met terugwerkende kracht is, lijkt mij niet zo’n probleem. Een barstje gaat die remote diagnose niet opmerken.

Bijdrager
    BoniMacX

AppleCare is geen omnium verzekering. ‘Laten vallen’ is dan ook niet gedekt, lijkt mij nogal logisch. Hier te lezen bij punt 4.1.b.
    http://www.apple.com/legal/sales-support/applecare/appmacnl.html

Inactief
    Anoniem

AppleCare is geen omnium verzekering.

Klopt, maar AppleCare+ is dat wel (min of meer).

Bijdrager
    computer space

Ik zou gewoon een class-action lawsuit beginnen. Komaan, die Apple-meuk is toch niet bedoeld om vast te houden? Bij Samsung en Nokia wordt nog gepoogd de achterkant enigszins grip te geven. Applemeuk vraagt gewoon om uit je handen te klateren. Ik zou het niet pikken. Rechtszaak!

Moderator
    Raymon Mens
    jv65 op 08 april 2014

AppleCare is geen omnium verzekering.

Klopt, maar AppleCare+ is dat wel (min of meer).

Precies, er zit een verschil tussen AppleCare voor iOS-apparaten en OS X-apparaten. (AppleCare vs. AppleCare+)

Bijdrager
    hokkie

Kunnen jouw pappie en mammie niet een nieuwe voor je kopen in plaats van dit soort acties.

Of hou de eer aan jezelf en laat de iPad repareren, zo duur is dat dan ook weer niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Misschien ben ik nu ouderwets, maar een iPad Air met een gewicht van nog geen 480 gram die vervolgens van een bed valt (dus vanaf een hoogte van slechts 50/60 cm) en vermoedelijk ook nog eens op een tapijt mag niet stuk gaan. Want dat impliceert dat de fabrikant er van uit gaat dat dit onmogelijk nooit en te nimmer bij wie dan ook zal gebeuren… (Trouwens: heeft de iPad dan geen Gorilla glass?)

Ik zou ze gewoon aanklagen voor het verkopen van een ondeugdelijk product. En Applecare moet je vergeten want voor een dergelijke klacht heb je dat niet nodig. Dat hele Applecare is trouwens geld aftroggelen bij de consument. Want voor een goede afhandeling van het één en ander via de EU consumenten regels of je verzekering heb je dat hele Applecare niet nodig. (Over bedonderen gesproken dus).

Laatst liet ik mijn digitale spiegelreflexcamera (goedkoop instap model van Pentax) vallen die meer dan 500 gram weegt van 3 keer zo hoog en op een redelijk harde grond. Geen centje pijn, terwijl daar bewegende delen in zitten…

Ik weet het niet hoor, maar dit kun je geen kwaliteit meer noemen, alleen maar eye-candy…

Bijdrager
    bassbug

Jongens jongens, rustig aan hier…

Henk, je hebt gewoon pech dat je iPad een barst heeft.
    Gewoon kijken of je inboedelverzekering dekt.
    Zo niet dan kan je het laten repareren. Kost je wellicht wat maar dat ben je ook kwijt als je na 3 jaar hetzelfde gebeurt.

Ga naar de Apple Store en vraag daar wat een reparatie kost. Ik merk zelf dat bij Apple Store zelf de kosten enorm meevallen.

Bijdrager
    bassbug
    hendrik op 08 april 2014

Bla bla bla…

Laatst liet ik mijn digitale spiegelreflexcamera (goedkoop instap model van Pentax) vallen die meer dan 500 gram weegt van 3 keer zo hoog en op een redelijk harde grond. Geen centje pijn, terwijl daar bewegende delen in zitten…

Ik weet het niet hoor, maar dit kun je geen kwaliteit meer noemen, alleen maar eye-candy…

Iets kan altijd net op de verkeerde manier vallen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Definieer “verkeerde manier” eens.
    Als het goed is worden prototypes aan testen onderworpen waarbij “van het bed” vallen nog vrij gewoon is.
    Het is gewoon niet acceptabel dat iets van deze prijs het eerste de beste huiselijk ongelukje blijkbaar niet kan overleven…

Bijdrager
    bassbug

Tja, leg dat maar eens uit als iemand struikelt en zijn/haar bekken/pols/arm/schouder/been breekt terwijl jij zo op staat en verder loopt?…

Of Henk zijn iPad is eigenlijk van vier hoog gevallen…:-?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb hier een vrij oude iPhone 3G, gekocht in 2009 of 8; dat weet ik niet meer precies. Die is ik schat 4 of 5 keer gevallen waarvan 1 keer op straat op de tram rails, dus zeg maar metaal op metaal. Dat zou je dus wel ‘verkeerd terecht komen” kunnen noemen, maar hij doet het nog steeds hoor.
    Daarom zou een iPad die onder huiselijke omstandigheden valt hier gewoon tegen moeten kunnen. Je kunt dit niet met iemands botten vergelijken want als iemand van 75 kg valt en zijn pols breekt omdat die volle 75 kg daarop rust is dat wel wat anders dan een tablet die juist ontworpen is om onderweg bij je te hebben en een val vanaf nota bene een bed gewoon moet kunnen opvangen.

Bijdrager
    Martin55

Proberen te claimen bij de inboedelverzekering is een mogelijkheid, maar let op!
    Hier zit (als de iPad is meeverzekerd) vaak een eigen risico op (100 euro of meer) die misschien net zo hoog is als de reparatiekosten.
    De AppleCare is overigens ook niet goedkoop en komt aardig overeen met het eigen risico van je inboedelverzekering en de reparatie van een gebroken scherm.
    Ik heb zelf gekozen om het eventueel op mijn inboedelverzekering te laten aankomen (bij mij valt de iPad onder de dekking mits deze schade binnenshuis is ontstaan).
    Het voordeel hiervan is dat, als ik geen schade heb, ik die kosten in de zak kan houden.
    Bij een extra verzekering ben je die kosten van die verzekering sowieso al kwijt en moet je nog altijd afwachten of zij zich bij schade niet toch gaan beroepen op allerlei uitvluchten.

Bijdrager
    Henk1

Het is gelukkig gedekt via de inboedelverzekering, moet enkel een bedrag aan eigen risico betalen! Bedankt, de personen die wèl normaal konden reageren. Heeft me veel geld gescheeld. M’n vader zei ook al dat ik niet moet beginnen aan AppleCare omdat dat één grote scam is.

@hendrik
    ijzerbroot, ik vind het inderdaad ook belachelijk dat zo’n product de eerste keer dat het van een bed afvalt al stuk is. Mijn zusje heeft al 3 jaar een iPad 2 en liet deze een paar maanden terug een keer vallen, van een lager bed dan dat van mij en daar zit ook zo’n barst in. Zo’n product hoort er wel voor te ontworpen zijn om te gebruiken, en dan kan het een keer vallen. Ik heb bijvoorbeeld jaren iPhones gehad, en vorig jaar gekozen voor een Xperia Z om Android eens uit te proberen. Deze is ook een paar keer van m’n bed gevallen, maar er zit geen krasje of deukje op. Dat is wat ik ook van een product verwacht. Ik ga er netjes mee om, om beschadigingen te voorkomen. Maar mocht een ongelukje zich voordoen, verwacht ik wel dat het product enigszins robuust is.

Maar goed, kennelijk zijn er maar weinig mensen op OMT die er zo over denken.

Wat mij betreft mag hier een slotje op. Probleem is opgelost.

Bijdrager
    hokkie

@Henk1

Heb je daadwerkelijk zo’n bord voor je kop of ben je gewoon zo asociaal? Lees nu eens weer je openingspost en vraag jezelf eens af waarom mensen (ook ik) zo reageren?

Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om nu AppleCare erop te activeren, zonder eerst aan te hoeven tonen dat het scherm etc. heel is?

Dit soort acties kostten de detailhandel miljoenen/miljarden euro’s en het vervelende is dat dit gewoon doorberekend word naar de mensen die WEL gewoon netjes hun eigen problemen kunnen oplossen. Maar ja, waarschijnlijk interesseert het jouw geen fluit! Maar vervolgens even snel een andere account aanmaken hier op OMT, omdat je weet dat jouw acties niet kunnen.

Ik ben blij voor je dat je verzekering uitkeert, want daar zijn ze voor. Een levensles…moet je maar denken.

Suc6 met je leven!

Bijdrager
    belfortmac
    Bijdrager
    Henk1

@hokkie, jij hebt zo’n grote plaat voor je kop dat je niet inziet dat AppleCare miljoenen opbrengt, ipv kost. Door mensen zoals jij bestaan programma’s als AppleCare, en worden mensen die volgens het consumentenrecht recht hebben op garantie onderhand verplicht om AppleCare aan te schaffen.

Ik heb die tablet 4 dagen. Had ik AppleCare toen erbij genomen was die iPad ook gevallen, en had ik er ook aanspraak op gemaakt. Nu zou ik het vier dagen later afsluiten, wat is het verschil? Mensen zoals jij zijn echt dom, lekker je zakken uit laten knijpen om de aandeehouders van Apple te spekken.

Mij uitmaken voor oplichter terwijl mensen die na 1,5 jaar een probleem hebben met hun Apple-product de deur wordt gewezen bij de Apple Store, omdat Apple alle regels betreffende de Europese consumentenwetgeving aan haar laars lapt!

Wat een stel moraalridders hier, zeg. Ongelooflijk dat mensen zo stom kunnen reageren. Lachwekkend is het. Je bent zeker ook zo’n Tim Kuik-aanhanger die helemaal tegen het downloaden van muziek en films is, hahaha.

Nogmaals, degene die normaal kunnen reageren: bedankt. En de rest hier, get a life. Openingspost vraagt om informatie en advies, niet om moraalridders die de wereld willen laten weten hoe geweldig en eerlijk ze zijn.

Bijdrager
    belfortmac

Openingspost vraagt info over oplichting.
    Nu pleur maar op:mrgreen:

Bijdrager
    Henk1

Ik pleur zeker op hoor jochie, maak je niet druk. Eén laatste tip: verkoop maar snel je Apple-aandelen, voordat de zaak failliet gaat door mijn ‘oplichtingspraktijken’. Neem van de opbrengst een lesje bedrijfseconomie, dan leer je meteen hoe een verkoopprijs tot stand komt. Twee vliegen in één klap.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.