20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Nightsky

Nieuwe iPad kopen maar welke?

Beste mensen,

Na van alles meegemaakt te hebben en het benodigde bedrag gespaard te hebben, ben ik zover, om een iPad te kopen. Uiteraard zit ik met de vraag welke iPad moet ik nu nemen? Ik wil niet de mini en zou graag een zilveren willen.. Dat zijn maar twee specs en heb je verder natuurlijk aantal verschillende iPad modellen. Ik dacht eigenlijk aan een 16gb wifi model. Alleen weet ik nu niet of het waard is om te gaan wachten voor de nieuwe iPad of om gewoon voor de AIR te gaan (ook in verband met prijsverlaging, misschien later dit jaar of eerder???). Ik wil daarom niet een domme keuze maken, als ik zo dalijk de zelfde iPad voor 100 euro goedkoper kan krijgen. Daarnaast ben ik eigenlijk wel van de ‘nieuwste’ model altijd maar die is er nog niet..

Desondanks heb ik jullie goede advies nodig om een juiste keuze te kunnen maken. Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    App-ie

Men noemt vaak 32GB de “sweet spot” en daar kan ik mij wel in vinden. De Air is een super iPad waar je echt geen spijt van zult krijgen. De vorige generatie was gewoon te zwaar qua gewicht. Apple maakt ’t ons graag moeilijk met keuzestress:-)

Bijdrager
    PBP

Ze zullen de iPads waarschijnlijk weer rond oktober gaan updaten. De nieuwe iPad zal dan wel touchID krijgen, nieuwe processor, meer RAM-geheugen. De vraag is kun jij daarop wachten? De huidige iPad air is een prima ding en kan nog jaren mee, en zo rond de €440 online te vinden.

Bijdrager
    hatolex

En wachten op de volgende upgrade is niet echt handig, als je naar buiten loopt met je nieuwste ipad
    wordt de volgende generatie ontwikkeld in Cupertino.:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

En wachten op de volgende upgrade is niet echt handig, als je naar buiten loopt met je nieuwste ipad
    wordt de volgende generatie ontwikkeld in Cupertino.

En als je er mee binnen blijft zitten, dan werken ze ook aan die volgende generatie…

Bijdrager
    computer space

Leuk luistervoer voor je gaat shoppen:
    http://www.wired.com/2014/04/podcast-209/

Moderator
    Mac Daddy

De nieuwste is er nu wel. Die heet de iPad Air namelijk. Er komt een nieuwe ja. Dat is wel zeker. De vraag die jij je moet stellen is dan ook. Kan ik daar op wachten? Zo ja. Dan wacht je. Zo nee, dan koop je nu een.

Ik heb een iPad 4 en ben er nog steeds superblij mee. Het mooie is. Je merkt niet hoe snel hij is vergeleken met een nieuwer model. Die heb je namelijk zelf niet. Ik merk nu wel dat mijn iPhone 4 erg traag is, omdat de iPad 4 zoveel sneller is.

Maar goed. Bottom line is: Kan je wachten ja of nee?

Over de grootte. Ik persoonlijk raad de 16GB niet aan. Ik zou een grotere opslag nemen. Als je een iPhone hebt, vind ik 3G overbodig. Ik heb zelden dat ik dat mis namelijk. Maar over de opslagruimte. Ik heb ook muziek op iPhone en iPad staan, daarnaast vragen iPad apps (zeker games) vaak meer ruimte. Daarnaast is het een ideaal film/serie kijk apparaat en dat vraagt ook ruimte.

Als jij dat niet allemaal gaat doen, dan is een kleinere wel geschikt voor je. Maar bedenk even goed wat je ermee wilt doen.

Bijdrager
    Beech

Waar wil je ‘m voor gebruiken ?

Bijdrager
    Nightsky

Allemaal bedankt voor jullie aandachtige reacties! Ik ga voor de Air 16 gb. Is de studentenkorting nog van toepassing?

Bijdrager
    Nora Nora

Ik zou echt voor de 32 gb gaan. Je bent om te beginnen enkele gbs kwijt aan het ios en de standaard apps. Wanneer je ipad echt gaat gebruiken, foto’s,af. En toe een film op meenemen en kijken, opvakantie, misschien eens een app van een gb erop zetten, enz, dan ben je snel. Door je gbs heen met 16 gb. Ik ben ooit voor de 32 gb gegaan met 4g en van beide maak ik echt heel veel gebruik en ze maken mijn ipad ervaring echt compleet en zijn in mijn ogen het geld meer dan waard! En heb je bijna altijd wifi en wellicht een hotspot op je telefoon, dan is de 4g natuurlijk minder van belang, maar de 32 gb zou ik echt doen! Die 100 euro, je gaat er zoveel plezier van hebben de komende jaren!

Bijdrager
    SvS

En ik heb 16 gb. (iPad 2 retina) Super tablet !!!
    Toch……….. 32 gb was beter geweest;) Ben het eens met Nora Nora.
    Als er ooit een opvolger komt, dan ga ik voor minimaal 32gb. (en ik heb het al bijna 2 jaar… en nog steeds veel plezier ermee)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb al voor de tweede maal een iPad 16 Gb gekozen.

Zolang je geen films mee gaat slepen, is dat vaak meer dan genoeg.
    Honderden foto’s er op, ± 75 apps, serietje magazines, Donald Ducks, en muziek.
    En nog niet vol.

Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik meer nodig had.

(Mijn iPhone heeft zelfs maar 8Gb.)

Veel mensen die menen dat ze zoveel mogelijk opslag nodig hebben, kennen het principe van synchroniseren niet.
    Ik ben ze al tegen gekomen, die hun iPad nog nooit aan een Mac of PC hebben gehangen.
    Dus alle meuk die ooit is geïnstalleerd, gefotografeerd of gefilmd blijft dan op de iPad. Dat loopt wel vol dan ja.

Maar met een slimme playlist in iTunes, wisselende fotoalbums, etc. kun je echt met veel minder opslag af, dan je zou denken.

Inactief
    Anoniem

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe je daar aan komt…

Bijdrager
    Nora Nora

Ja, met een goed management van je content en wanneer je het ding niet meeneemt op lange vliegreizen waar je enkele films of documentaires wilt bekijken, foto’s en filmpjes maakt welke je niet weg kan schrijven op je mac aangezien deze niet aanwezig is, kan je natuurlijk met minder toe. Doch, waneer je niet voortdurend bezig wilt zijn met content-beheer, er zorgeloos op wil kunnen gooien wat je wilt en denkt nodig te hebben, niet een macbook mee wilt slepen om foto’s en filmpjes op over te zetten, etc., dan raad ik je 32 gb aan. Eens in de zoveel tijd ruim ik het ding op een regenachtige zondag flink op, en tijdens het dagelijkse gebruik verwijder ik eigenlijk alleen de films die ik heb gezien.

Ik heb nu een app of 30 op m’n iPad staan, 2,5 gb aan muziek, iPhoto neemt 1gb (programma en foto’s), een gb aan films, wat boeken en bestanden van o.a. pages en keynote, mail, etc. Ondertussen gebruik ik momenteel 20 gb, en dan ben ik nog bescheiden in mijn gebruik. Maar heb nog lekker ruimte over om een heel setje films erop te zetten aangezien ik binnenkort op vakantie ga. Hoef daar verder niet al te veel bij na te denken. Kan ook op vakantie nog foto’s en filmpjes maken. De luxe om niet al te veel bezig te zijn met het content-beheer scheelt mij veel tijd, en in die tijd kan ik veel andere dingen doen die ik leuker vind of waar ik geld mee verdien. Verder geeft de extra ruimte me rust aangezien ik pas 1 keer tegen een volle iPad ben aangelopen, doch dat was snel verholpen door even enkele films te verwijderen. Kon ik weer meer foto’s en filmpjes maken en vervolgens thuis een iMovie ervan maken. Is erg leuk geworden, al zeg ik het zelf….:) Doordat er meer ruimte op de ipad is kan je ook makkelijker even tussendoor opschonen mocht ie vollopen op vakantie, procentueel staat er namelijk minder echt belangrijke info op, even twee films verwijderen en ik kan weer foto’s en filmpjes maken zonder dat ik iets dat echt van belang is moet verwijderen of moet nadenken wat te verwijderen

Al met al, voor mij heeft de 100 euro voor de. 16gb meer zoveel meerwaarde dat mijn ervaring van de iPad fundamenteel minder zou zijn geweest wanneer ik een 16 gb model zou hebben gehad. Ik zou veel vaker irritaties hebben gehad ivm een volle iPad, zou nu al meerdere keren selecties hebben moeten maken van wat ik er nog af moet gooien aangezien ik nu al een 6 a 8 gb over de limit zit van het beschikbare geheugen bij een 16 gb model. Ik vind het persoonlijk niet prettig om heel de tijd tegen zo’n grens aan te zitten te werken. Maar met het 32 gb model heb ik nog 12 gb over om zorgeloos mee te doen wat ik wil de komende tijd! Dit geeft ruimte en heel veel mogelijkheid. Het maakt het gebruik van de iPad tot een echte positieve ervaring voor mij.

Bijdrager
    SvS

Idd, Nora Nora.

Offtopic:

wensink op 29 april 2014

iPad 2 bevat inderdaad geen retina, toen kwam iPad 3 met retina uit, die eigenlijk The New iPad heette volgens Apple. Daarna kwam na een half jaar iPad 3 uit. Tja, hoe moet ik t noemen, ik zie nergens tussen staan The new iPad. Omdat de bouw gelijk is aan die iPad 2 bij t kijken naar hoes, noem ik t maar zo. Correct me if I’m wrong.

Bijdrager
    makasa

Studentenkorting geld niet voor iPads.
    Ik heb ook nog de eerste iPad in gebruik. Doet het ook nog prima.

Moderator
    Mac Daddy
    SvS op 30 april 2014

Idd, Nora Nora.

Offtopic:

wensink op 29 april 2014

iPad 2 bevat inderdaad geen retina, toen kwam iPad 3 met retina uit, die eigenlijk The New iPad heette volgens Apple. Daarna kwam na een half jaar iPad 3 uit. Tja, hoe moet ik t noemen, ik zie nergens tussen staan The new iPad. Omdat de bouw gelijk is aan die iPad 2 bij t kijken naar hoes, noem ik t maar zo. Correct me if I’m wrong.

De benamingen van de iPad volgens Apple is:
    – iPad
    – iPad 2
    – The New iPad
    – iPad (4 is geloof ik nooit door Apple zelf erachter geplakt)
    – iPad Air

Als je dus naar de benamingen kijkt, heeft er nooit een iPad 3 of 4 bestaan, maar in de volksmond is de ‘The New iPad’ de iPad 3 en de iPad erna dus de iPad 4.

Bijdrager
    SvS

Ik vind het daarom verwarrend. Dan heb ik de 3.;-)
    Waarom nou ineens The New iPad noemen, Apple.

Bijdrager
    12345dan

Het hangt volkomen van jou af.

Punten

1. Wat is je budget?
      Waar gebruik je hem voor?
      Neem je hem vaak mee op reis?

Ik raad je de volgende producten aan (van goedkoop naar duur)
    iPad 2 32GB
    De iPad 2 is de tweede generatie iPad, geïntroduceerd in 2011. De iPad 2 functioneert nu nog als instapmodel, echter Apple heeft besloten dat de iPad 2 snel uit de schappen gaat en plaats neemt voor de vierde generatie iPad. Ik raad je de versie aan van 32GB omdat de iPad 2 sowieso goedkoop is en aangezien ik niet weet wat je eisen zijn kies ik voor een redelijk opslaggeheugen. Bij deze keuze moet je snel zijn.

Punten:
    Scherm: 6,5
    Snelheid: 7,5
    Prijs: 8
    Future-proof: 5
    Gebruikersgemak: 9
    Ondersteuning: ? (Ik denk zelf dat iOS 8 de laatste update wordt, maar de kans is groot dat de iPad 2 alleen tot iOS 7 kan draaien)

Prijsoverzicht van online webshops: http://tweakers.net/product/280167/apple-ipad-2/

iPad vierde generatie 32GB
    De vierde generatie iPad is een mooi apparaat, geïntroduceerd in het najaar van 2012. De iPad is snel, future-proof en heeft een mooi scherm.

Punten:
    Scherm: 9
    Snelheid: 8,5
    Prijs: 7,8
    Future-proof: 7,5
    Gebruikersgemak: 9,2
    Ondersteuning: ? (Ik denk dat dat nog lang doorgaat, tot en met iOS 9 of iOS 10 denk ik)

Prijsoverzicht van online webshops: http://tweakers.net/product/320040/apple-ipad-retina-(najaar-2012)/

iPad Air 16/32GB
    De iPad Air is samen met de tweede generatie iPad mini de nieuwste iPad en daarmee ook de duurste. De iPad Air is geïntroduceerd in september 2013. Ik raad je 32GB aan, maar mocht dat niet in je budget passen dan is 16GB den uitweg.

Punten:
    Scherm: 9
    Snelheid: 9
    Prijs: 7
    Future-proof: 8
    Gebruikersgemak: 9,3
    Ondersteuning: ? (Ik denk iOS 10 of 11)

Prijsoverzicht van online webshops: http://tweakers.net/product/347253/apple-ipad-air/

Je wilt geen iPad mini, ik raad ze daarentegen toch echt aan. Ze zijn mobiel, handig, snel en goedkoop.

Bijdrager
    Martin55

Je wilt geen iPad mini, ik raad ze daarentegen toch echt aan. Ze zijn mobiel, handig, snel en goedkoop.

Bovenstaande helemaal mee eens, ik ben zelf ook overgestapt van iPad 3 naar de mini retina.
    Geen seconde spijt, deze mini is veel beter hanteerbaar plus voor het prijsvoordeel t.o.v. de iPad Air kan je extra geheugen aanschaffen.
    16 GB is meestal veel te weinig, ikzelf heb gekozen voor 64 GB.
    De eerste extra 16GB kost 90 euro maar voor nog eens 90 euro extra heb je ineens 32 GB erbij (dus voor 180 euro 48 GB extra) wat de prijs per GB lager maakt.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.